Gå til innhold

Madla, 29 September. (Luftforsvaret)

MortenOlimb

Anbefalte innlegg

Under inspeksjonen er lugaren på rommet. Dere bestemmer selv når dere vil våkne.

Vil bare påpeke at dette gjelder sjø, luft har revelje klokka 06:00 og det sjekkes av IB om alle er våkne. Er du ikke oppe av sengen når han kommer får du en anmerkning, 3 anmerkninger = 1200 kroner ish i refs.

Srsly? Du sier man får "bot" hvis man forsover seg 3 ganger? Hva om man ikke har shit og er blakk?

De fleste her vet vel hvor lett det er å: "zzz..Uhh hæ?? Jada jada jeg er våken :)....zzzzzzzZz".

Neida, regner med man blir bra våken når resten av gjengen våkner :)

Endret av kim bæ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under inspeksjonen er lugaren på rommet. Dere bestemmer selv når dere vil våkne.

Vil bare påpeke at dette gjelder sjø, luft har revelje klokka 06:00 og det sjekkes av IB om alle er våkne. Er du ikke oppe av sengen når han kommer får du en anmerkning, 3 anmerkninger = 1200 kroner ish i refs.

Og dere på sjø kan jo ikke si dere har hatt det hardt, vi hadde 8 alarmer, og da snakker vi "ut og løpe med tømmerstokker i gjørme i 3 timer" alarmer. ikke noe sånn brannalarm piss som er easypeasy. Vi måtte gjøre oss fortjent til perm hver helg med alarm om natta, ble vekket klokka 1 og måtte løpe med tømmerstokker og stå i ferdigstilling mens alt av befal gikk oppå oss. Holdt på i 2-3 timer vel og ble gjerne avsluttet med gassmaske løp rundt i basen hvor flere besvimte.

Jo hardere du har det på madla, jo gøyere blir det å huske :)

Høres digg ut det da, hadde blitt glad om jeg fikk noe slik... Hadde passet meg bedre med noen timer trening før frokost også...

Tipper dere hadde lite inspeksjoner da?

Lenke til kommentar

Og dere på sjø kan jo ikke si dere har hatt det hardt, vi hadde 8 alarmer, og da snakker vi "ut og løpe med tømmerstokker i gjørme i 3 timer" alarmer. ikke noe sånn brannalarm piss som er easypeasy. Vi måtte gjøre oss fortjent til perm hver helg med alarm om natta, ble vekket klokka 1 og måtte løpe med tømmerstokker og stå i ferdigstilling mens alt av befal gikk oppå oss. Holdt på i 2-3 timer vel og ble gjerne avsluttet med gassmaske løp rundt i basen hvor flere besvimte.

Høres digg ut det da, hadde blitt glad om jeg fikk noe slik... Hadde passet meg bedre med noen timer trening før frokost også...

høres digg ut? Er du gæren???? :p

Lenke til kommentar

Helt enig. Godt å få mørbanka seg litt å følt at man har gjort noe betydelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe...

Tips: Barber bereten så fort som mulig, ikke våt den til første kvelden selv ved ordre, det er håpløst å barbere når den er våt. Jobb med den i dusjen.

Og brettinga av klær, brett perfekt første gangen, og bruk sokkene mer enn en dag, ellers blir du bare sittende å brette.

Vask ofte, så slipper du å bruke tid på bretting, det suger...

Lenke til kommentar

Det òg...

Herr Bruun mener den skal vende oppover på hodet, mens jeg så et regelverk med bilde hvor det skulle være vannrett, (Bereten altså)

Panserbretten jeg la ut bilde av er slik befalet går med, Bruun mente det var feil og den amerikanske stilen.

Man får ikke utlevert noen fasit på dette, så spør befalet.

Lenke til kommentar

Dere som snakker om at dere kanskje er blakk når dere får refs, ala bot for å forsove deg. Dere trenger ikke bekymre dere, de trekker det rett fra lønnen deres. :)

Det er trådløs internett på velferden, men linjen er helt sirup, sikkert rundt 25 kb/s på en god dag.

Men hvor tungt du får det i løpet av rekruttskolen avhenger mye av befalet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...