kim bæ Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Under inspeksjonen er lugaren på rommet. Dere bestemmer selv når dere vil våkne. Vil bare påpeke at dette gjelder sjø, luft har revelje klokka 06:00 og det sjekkes av IB om alle er våkne. Er du ikke oppe av sengen når han kommer får du en anmerkning, 3 anmerkninger = 1200 kroner ish i refs. Srsly? Du sier man får "bot" hvis man forsover seg 3 ganger? Hva om man ikke har shit og er blakk? De fleste her vet vel hvor lett det er å: "zzz..Uhh hæ?? Jada jada jeg er våken ....zzzzzzzZz". Neida, regner med man blir bra våken når resten av gjengen våkner Endret 23. september 2010 av kim bæ Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Under inspeksjonen er lugaren på rommet. Dere bestemmer selv når dere vil våkne. Vil bare påpeke at dette gjelder sjø, luft har revelje klokka 06:00 og det sjekkes av IB om alle er våkne. Er du ikke oppe av sengen når han kommer får du en anmerkning, 3 anmerkninger = 1200 kroner ish i refs. Og dere på sjø kan jo ikke si dere har hatt det hardt, vi hadde 8 alarmer, og da snakker vi "ut og løpe med tømmerstokker i gjørme i 3 timer" alarmer. ikke noe sånn brannalarm piss som er easypeasy. Vi måtte gjøre oss fortjent til perm hver helg med alarm om natta, ble vekket klokka 1 og måtte løpe med tømmerstokker og stå i ferdigstilling mens alt av befal gikk oppå oss. Holdt på i 2-3 timer vel og ble gjerne avsluttet med gassmaske løp rundt i basen hvor flere besvimte. Jo hardere du har det på madla, jo gøyere blir det å huske Høres digg ut det da, hadde blitt glad om jeg fikk noe slik... Hadde passet meg bedre med noen timer trening før frokost også... Tipper dere hadde lite inspeksjoner da? Lenke til kommentar
mac_gyver Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Under inspeksjonen er lugaren på rommet. Dere bestemmer selv når dere vil våkne. Vil bare påpeke at dette gjelder sjø, luft har revelje klokka 06:00 og det sjekkes av IB om alle er våkne. Er du ikke oppe av sengen når han kommer får du en anmerkning, 3 anmerkninger = 1200 kroner ish i refs. Og dere på sjø kan jo ikke si dere har hatt det hardt, vi hadde 8 alarmer, og da snakker vi "ut og løpe med tømmerstokker i gjørme i 3 timer" alarmer. ikke noe sånn brannalarm piss som er easypeasy. Vi måtte gjøre oss fortjent til perm hver helg med alarm om natta, ble vekket klokka 1 og måtte løpe med tømmerstokker og stå i ferdigstilling mens alt av befal gikk oppå oss. Holdt på i 2-3 timer vel og ble gjerne avsluttet med gassmaske løp rundt i basen hvor flere besvimte. Jo hardere du har det på madla, jo gøyere blir det å huske Høres digg ut det da, hadde blitt glad om jeg fikk noe slik... Hadde passet meg bedre med noen timer trening før frokost også... Tipper dere hadde lite inspeksjoner da? høres digg ut? Er du gæren???? Lenke til kommentar
kim bæ Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Under inspeksjonen er lugaren på rommet. Dere bestemmer selv når dere vil våkne. Vil bare påpeke at dette gjelder sjø, luft har revelje klokka 06:00 og det sjekkes av IB om alle er våkne. Er du ikke oppe av sengen når han kommer får du en anmerkning, 3 anmerkninger = 1200 kroner ish i refs. Og dere på sjø kan jo ikke si dere har hatt det hardt, vi hadde 8 alarmer, og da snakker vi "ut og løpe med tømmerstokker i gjørme i 3 timer" alarmer. ikke noe sånn brannalarm piss som er easypeasy. Vi måtte gjøre oss fortjent til perm hver helg med alarm om natta, ble vekket klokka 1 og måtte løpe med tømmerstokker og stå i ferdigstilling mens alt av befal gikk oppå oss. Holdt på i 2-3 timer vel og ble gjerne avsluttet med gassmaske løp rundt i basen hvor flere besvimte. Jo hardere du har det på madla, jo gøyere blir det å huske Høres digg ut det da, hadde blitt glad om jeg fikk noe slik... Hadde passet meg bedre med noen timer trening før frokost også... Tipper dere hadde lite inspeksjoner da? Helt enig. Godt å få mørbanka seg litt å følt at man har gjort noe betydelig. 1 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 tss... Jeg har ikke noe imot strengt disiplin og nattøvelser, har problemer med å spise 1 time etter jeg har stått opp også, så en liten treningstur først er ikke så ille. Lenke til kommentar
Tstein91 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Vekkeklokke er det noe vits å ta med eller? eller blir det brukt alarm på veggen hver dag? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Vi hadde ansvar for å våkne selv, men når 6-10 stk har alarm på mobilen burde èn våkne... Jeg har uendelig med alarmer på telefonen, og siden man våkner til samme tid hver dag er det egentlig bare å la den ringe hvert minutt i 10 min, så om alle gjør en liten innsats er det ingen som sovner av... Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Håper jeg slipper å betale boten for forsoving. Første temaet jeg skal ta opp med romkameratene er at vi må gjøre det felles ! Endret 23. september 2010 av iGabby Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hehe, null stress, det er du som må avgjøre om du gidder p høre på de når de prøver å vekke deg. Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Kan bli en utfordring i seg selv, ja. Får inderlig håpe jeg havner med noen personer som ikke har 0 IQ og som jeg kan bli godt kjent med! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hehe... Tips: Barber bereten så fort som mulig, ikke våt den til første kvelden selv ved ordre, det er håpløst å barbere når den er våt. Jobb med den i dusjen. Og brettinga av klær, brett perfekt første gangen, og bruk sokkene mer enn en dag, ellers blir du bare sittende å brette. Vask ofte, så slipper du å bruke tid på bretting, det suger... Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hva er denne såkalte bereten? Prøvde å spørre noen kompiser om det, men de hadde virkelig ikke peiling. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Kødder du?! (Se på hodet hans) Endret 23. september 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Var faktisk ingen av oss som hadde noen peiling. Men ble sefflol litt flau nå :blush: Beklager det Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Luft er ikke kjent for å få slike, men det er en selvfølge til Sjø... Bereten står bra til US'n, men det er litt usikkerhet over hvordan den skal se ut og hvordan den skal sitte. Lenke til kommentar
Asken Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 (endret) Du snakker om "panserbrett eller ikke"? Endret 23. september 2010 av Ashen Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Les her: http://www.rekruttbatteriet.com/archives/1270 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Det òg... Herr Bruun mener den skal vende oppover på hodet, mens jeg så et regelverk med bilde hvor det skulle være vannrett, (Bereten altså) Panserbretten jeg la ut bilde av er slik befalet går med, Bruun mente det var feil og den amerikanske stilen. Man får ikke utlevert noen fasit på dette, så spør befalet. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Dere som snakker om at dere kanskje er blakk når dere får refs, ala bot for å forsove deg. Dere trenger ikke bekymre dere, de trekker det rett fra lønnen deres. Det er trådløs internett på velferden, men linjen er helt sirup, sikkert rundt 25 kb/s på en god dag. Men hvor tungt du får det i løpet av rekruttskolen avhenger mye av befalet ditt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Trroooppssssjææææææf Relling! Trønder og dritkul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå