Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) hehe, ikke værst. En ting til, de klærna man får tildelt på Madla (uniform,feltklær) kan man få beholde de når man er ferdig med tjensten? eller er det noe som man må levere tilbake? Akkurat hva du får med deg har jeg ikke styring over, men alt det grønne blir levert inn. Tipper reglen er den at det du får utlevert som er nytt vil du får med deg. Men det er unntak, noen fikk f.eks nye stridsvester, mens andre fikk gamle, samme med soveposer. Tror ikke du får med uniformen videre, men sko, underbukser, og kanskje værnemaske (Disse kom i fabrikk-embalasje som var lukket) men jeg vet ikke. Kan sende på en sms til noen som nettopp er ferdig med rekrutten å høre Please si at de har snus der da? på kiosken Zero stress Edit: 75,- Endret 22. september 2010 av Mr. Olsen 1 Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Kom på en gladnyhet for alle dere som skal til Madla. Kinosalen pusses opp for tiden så den skal få digital kino med muligheter for blant annet 3D. De starta ca midt i min rekruttskole, så vi mista kinoen, men tror den skulle være ferdig før dere kommer, evt mens dere er der 2 Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 @Tstein91 - Vist du f. eks skal i sjø, tar du med alt som er blått til neste tjenestested. Ellers levere man inn alt av feltutstyr, utenom jegerlue, caps(wtf skal vi denne) og vernemaske. Please si at de har snus der da? på kiosken Jepp, de selger det. Koster 75,- for en boks løs og 75,- for en boks portion. Ellers har du madlasentret som ligger gåavstand fra leiren. Lenke til kommentar
kim bæ Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Kom på en gladnyhet for alle dere som skal til Madla. Kinosalen pusses opp for tiden så den skal få digital kino med muligheter for blant annet 3D. De starta ca midt i min rekruttskole, så vi mista kinoen, men tror den skulle være ferdig før dere kommer, evt mens dere er der Jepp, de selger det. Koster 75,- for en boks løs og 75,- for en boks portion. Ellers har du madlasentret som ligger gåavstand fra leiren. Woohoo Endret 22. september 2010 av keemse Lenke til kommentar
Tstein91 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Kom på en gladnyhet for alle dere som skal til Madla. Kinosalen pusses opp for tiden så den skal få digital kino med muligheter for blant annet 3D. De starta ca midt i min rekruttskole, så vi mista kinoen, men tror den skulle være ferdig før dere kommer, evt mens dere er der Jepp, de selger det. Koster 75,- for en boks løs og 75,- for en boks portion. Ellers har du madlasentret som ligger gåavstand fra leiren. Woohoo Da slepper vi å hamstre snus før vi skal inn da Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Snus er billigere i sverige uansett, så jeg har med 40 dåser. Man snuser ikke akkurat mindre i forsvaret. Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Bare å få noen nær grensa til å kjøpe et tårn og sende det i posten koster 140 medrekomandert Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Men vil fortsatt tippe at det lønner seg! Jeg bor i Halden... Send PM, så skal jeg se hva jeg får gjort for en billig penge! Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) en uke igjen, klar for "krig"! Gøy å se at det ikke er bare jeg som gleder meg Noen som gruer seg foresten? ^^ Endret 22. september 2010 av Superdan Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hvem av forumet's medlemmer er den første til å besvime? Ikke gjør som kompisen min, besvime på innrykket på Hold-Pusten-testen Han var syk fra før, holdt øya lukket og merket ikke at han ble svimmel haha... Gikk ei stund før befalet skjønte at han hadde besvimt Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Men vil fortsatt tippe at det lønner seg! Jeg bor i Halden... Send PM, så skal jeg se hva jeg får gjort for en billig penge! Skal du inn i militæret den 28? Isåfall kan jeg betale deg kontant der Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Skal inn 27. Ta det på PM Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 en uke igjen, klar for "krig"! Gøy å se at det ikke er bare jeg som gleder meg Noen som gruer seg foresten? ^^ Gleder meg enormt Ser frem til 7 spennende uker på Madla, hvor jeg hver dag er noe nytt jeg lærer og har det gøy! Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Skal inn 27. Ta det på PM Sendt deg melding Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Btw, om noen av dere kommer på troppen min og ikke vil gå i våte marstøvler dagen etter støvlene er fylt med vann blir jeg grinat. For det første ser det tåpelig ut med joggesko og US, for det andre er det bra å gå i våte sko, for da tilpasser skoa seg foten mye raskere! Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg vil i tropp med deg, Olsen Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Si ikke det, jeg blir forbanna når folk ikke yter maks... Gruer meg til HH-løpet... Ikke fordi det blir så jævlig hardt, men fordi jeg ikke kan løpe raskere enn den tregeste på troppen... Og jeg er for treg til å løpe med den første gruppa (Gjerne en eller to stk som skal sanke poeng) Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Høres bra ut, Olsen! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Edit: Det ble bare forstyrrende etter å ha sett på i 5 min. Endret 22. september 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Ohaio Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Rekruttene som skal avtjene verneplikten i Luftforsvaret blir for det meste sett ned på av rekruttene i Sjøforsvaret. Populært er dere kjent som Pongoer - fugler som ikke kan fly Men lykke til likevel. Selv om Madla kan være gøy blir det nedtur for de fleste når de kommer i fast stilling. Gå for å bli vernepliktig journalist, presseassistent på FOH, TMO eller NATO-tjeneste. Sjåfør-tjenesten kan være brukbar. Og unngå å bli V&S-soldat på Sola. Tilbrakte en dag med dem. Mer deprimert gjeng har jeg aldri sett. Endret 22. september 2010 av Ohaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå