Gå til innhold

Madla, 29 September. (Luftforsvaret)

MortenOlimb

Anbefalte innlegg

hehe, ikke værst. En ting til, de klærna man får tildelt på Madla (uniform,feltklær) kan man få beholde de når man er ferdig med tjensten? eller er det noe som man må levere tilbake?

Akkurat hva du får med deg har jeg ikke styring over, men alt det grønne blir levert inn.

Tipper reglen er den at det du får utlevert som er nytt vil du får med deg. Men det er unntak, noen fikk f.eks nye stridsvester, mens andre fikk gamle, samme med soveposer.

Tror ikke du får med uniformen videre, men sko, underbukser, og kanskje værnemaske (Disse kom i fabrikk-embalasje som var lukket) men jeg vet ikke. Kan sende på en sms til noen som nettopp er ferdig med rekrutten å høre ;)

Please si at de har snus der da? på kiosken :)

Zero stress ;)

Edit: 75,-

Endret av Mr. Olsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på en gladnyhet for alle dere som skal til Madla.

Kinosalen pusses opp for tiden så den skal få digital kino med muligheter for blant annet 3D. De starta ca midt i min rekruttskole, så vi mista kinoen, men tror den skulle være ferdig før dere kommer, evt mens dere er der ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

@Tstein91 - Vist du f. eks skal i sjø, tar du med alt som er blått til neste tjenestested. Ellers levere man inn alt av feltutstyr, utenom jegerlue, caps(wtf skal vi denne) og vernemaske.

Please si at de har snus der da? på kiosken :)

Jepp, de selger det. Koster 75,- for en boks løs og 75,- for en boks portion. Ellers har du madlasentret som ligger gåavstand fra leiren.

Lenke til kommentar

Kinosalen pusses opp for tiden så den skal få digital kino med muligheter for blant annet 3D. De starta ca midt i min rekruttskole, så vi mista kinoen, men tror den skulle være ferdig før dere kommer, evt mens dere er der ;)

Jepp, de selger det. Koster 75,- for en boks løs og 75,- for en boks portion. Ellers har du madlasentret som ligger gåavstand fra leiren.

Woohoo :)

Endret av keemse
Lenke til kommentar

Woohoo :)

Da slepper vi å hamstre snus før vi skal inn da :)

Lenke til kommentar

Rekruttene som skal avtjene verneplikten i Luftforsvaret blir for det meste sett ned på av rekruttene i Sjøforsvaret. Populært er dere kjent som Pongoer - fugler som ikke kan fly :thumbup: Men lykke til likevel.

Selv om Madla kan være gøy blir det nedtur for de fleste når de kommer i fast stilling. Gå for å bli vernepliktig journalist, presseassistent på FOH, TMO eller NATO-tjeneste. Sjåfør-tjenesten kan være brukbar. Og unngå å bli V&S-soldat på Sola. Tilbrakte en dag med dem. Mer deprimert gjeng har jeg aldri sett.

Endret av Ohaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...