Scoob911 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hahaha! så sykt genialt xD Satt på vakt en natt da jeg hørte tydelig at det var noen som snek seg i gresset litt bortenfor. Så jo ikke noe som helst, så jeg ropte jo ut "stop" og alt det der. Etter et par ganger så hører jeg bare tilbake. "Gul vest"... Ser jo ikke akkurat så mye midt på natta da, så bruker for det meste hørselen når man sitter der. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Gul vest? (Jeg lærte ikke mye kodeord de dagene jeg var der) Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Dommere. Det er de som visstnok går rundt å bestemmer når folk skal dø og sånt Du møter nok på dem når det er din tur Men prøv å få med deg en nattestreif hvis du har muligheten, det var utrolig artig. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Null stress, jeg klarer meg uten søvn så orker ikke å gå å legge meg om noe skjer 1.5 hadde ikke dommere... Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Søvn får du ikke siste natta uansett. Er ikke noe poeng, på rød beredskap skal alle være KTS, og gul så skal halvparten være. Uansett så veksler de ganske raskt mellom beredskapene, så søvn utgår siste natta Uansett så er det mye morsommere å gå rundt å gjøre noe enn å sitte helt stille i en skyttergrav Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Gleder meg, skal realisere drømmen om å spille CoD MW 2 Live Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Vel, det er 50 år gamle våpen, 40 år gamle biler og 70 år gamle telt. You tell me om det blir mye "modern warfare" Men er litt kos. Savner AG-en og vesten innimellom. Var faktisk veldig deilig å ta på vesten igjen etter feltuka. Selvom det er utroolig deilig å slenge det fra seg på fredagen Endret 22. september 2010 av Scoob911 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hehe, AG minner helt sykt om AK på MW når man skyter... Man ser ikke en dritt idet våpenet fyrer av, er så unøyaktig på flerskudd at det er synd... Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Hehe, du får nok ikke oppleve flerskudd annet enn på demoen. Nå husker jeg ikke helt sikkert, men tror ikke det var så mye flammer fra rødfisen. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Demo? Hehe, ang den rødfisen, den kan umulig fungere bra, den er jo halvparten av størrelsen til AG kaliberet, må jo kile seg fast av en eller annen grunn... Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Det blir to demoer. Lyd og lys-demo. Du blir nok kanskje overraska over hvor godt lyden høres om natta, og hvor godt Fairytale på full hals fra UB-korporaler lyder etter noen dager i felt xD Også er det den kulere ildstillingsdemoen da. Der viser de AG3, MG3 og MP5, både i singel og auto. Da skyter de på div skiver bak blant annet, betong, leca-blokker, sand, trestammer, bildør og noen andre ting. Er litt kos det. 200 skudd med MG-en gikk ganske fort. Også hadde de satt sporlys på hvert 5. skudd også. Rødfisen funker den. "Hylsa" er samme størrelse tror jeg, men problemet ligger vel kanskje mer med der kula skulle ha vært. Når den skal kaste ut hylsa så er rødfispatronen fortsatt like lang i motsetning til et skarpt skudd der kula vil forsvinne ut den andre enden Var mange som slet litt med funksjonsfeil osv, men det går mye på teknikk. Være veldig obs på å trekk sluttstykket HELT tilbake og SLIPP det fram. Ufullstendig ladegrep er ikke det største problemet, men heller det at folk ikke trekker sluttstykket langt nok bak så hylsa ikke hopper ut skikkelig. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Har sett rødfisen dere brukte (ikke spør hvordan ) og den mener jeg var mye mindre enn det jeg brukte da jeg prøvde skarp Ag i ferien... Er vel ikke nok krutt i rødfisen til at den blir kastet ut selv nei, så er vel bare brukerfeil. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Rødfisen er samme størrelse. Sikker på at du ikke fant 9mm-rødfis eller noe? Og det er ikke kruttmengden som gjør om den gir rekyl eller ikke. Kraft = kraft* Ettersom det ikke sendes noe ut, eller er noe som gir motstand (du kan sette på sånne rekyltupper), så blir det ikke noe rekyl, og dermed blir ikke sluttstykket sendt tilbake, og dermed må du ta ladegrep for hvert skudd. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Godt mulig... Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 s0lberg: Det at dere ikke oppdaget oss tyder jo bare på at vi hadde et vellykket oppdrag som kvartermestern vår sa. Trodde vi hadde blitt oppdaget noen ganger, blant annet på 200m-banen, men vi oppdaget hvor dårlig nattesyn folk faktisk har når de går rundt med lommelykt. Jaok, vi hadde ikke ordentlig utsikt fra teigen vårs og ned til 200m-banen. Dere var heldig som fikk prøve dere på sniking, eneste laget vårs fikk prøvd seg på var å gå til et annet teig, men siden det var i dagslys ble vi lett oppdaget. Ellers gikk vi nesten hele troppen til en annen teig å bare skøyt laus, så ikke en skit. Så hadde vi også angrep på vårs teig, så heller ikke en drit, bare skøyt i mørket. Men husk, kvm-asp vårs sporte ene krigsfangene vi hadde tatt i VKP'en om masse spørsmål, å vedkommende svarte på absolutt alt, alt fra hvor teigen deres var, å hvor mange folk de hadde på patrulje. Så blir man tatt som krigsfange, ikke svar på spm, evt lyg ut av faen. Kvm sa, blir dere tatt til fange, si dere kommer fra fuglekompani f.eks. Ellers var et annet lag fra vårs kompani på patrulje, å der fant de 1000 liters dunken med vann, så kvm-aspene gikk opp til han ene som hentet vann, fyren ble vettskremt å sa hvor teigen var. Ser noen skrev at det var dommere med vest i skogen? Jeg så absolutt ingen med gul vest. Lenke til kommentar
Tstein91 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Skal i luftforsvaret på Madla 28. September. Lurer på hvordan muligheten er for kiosk/butikk greier inne på Madla? finnes det? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Skal i luftforsvaret på Madla 28. September. Lurer på hvordan muligheten er for kiosk/butikk greier inne på Madla? finnes det? Absolutt... Type gatekjøkken med pizza, burger og baguetter, og så er det en kiosk der som minner om en bensinstasjon uten bensin og pølser... Lenke til kommentar
Tstein91 Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 (endret) Skal i luftforsvaret på Madla 28. September. Lurer på hvordan muligheten er for kiosk/butikk greier inne på Madla? finnes det? Absolutt... Type gatekjøkken med pizza, burger og baguetter, og så er det en kiosk der som minner om en bensinstasjon uten bensin og pølser... hehe, ikke værst. En ting til, de klærna man får tildelt på Madla (uniform,feltklær) kan man få beholde de når man er ferdig med tjensten? eller er det noe som man må levere tilbake? Endret 22. september 2010 av Tstein91 Lenke til kommentar
kim bæ Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Please si at de har snus der da? på kiosken Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Ja, det skal de visstnok ha.. Og den er visstnok skrekkelig dyr! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå