Gå til innhold

Madla, 29 September. (Luftforsvaret)

MortenOlimb

Anbefalte innlegg

Må få kjøpt meg bærbar snart da, med andre ord?

Av alle som har "gitt meg råd" om militæret fram til nå, må jeg si du har hjulpet meg mest, Olsen! Spesielt det siste der med at jeg bare skal gjøre det, satt egentlig alt det som alle andre har sagt inn i en enkel setning :) Jeg kommer nok til å lære meg til å like kaffe snart, skjønner jeg! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde med Iphone forrige gang, og har med laptop nå så jeg kan redigere evt. bilder jeg tar, både i rekrutten og etter, da jeg ikke har tenkt meg hjemmom med mindre jeg trenger noe.

Edit: Hadde du kommet på lugaren min hadde du vært storsnuser inne rekrutten var over også ;)

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Dere som skal inn nå i september, dere får kose dere inne. Selv var jeg ferdig i rekrutten på torsdag.

Tror nok flesteparten av dere blir å ha det utrolig morsomt inne på Madla. Vist noen av dere som skal inn nå i september har noen spørsmål, er det bare å fyre løs. Så skal jeg svare så godt jeg kan.

@ Scoob911 - Du sier dere snek dere inn i teigen til 1 komp? Etter det jeg husker så hadde vi ingen som snek seg inn, men vi hadde en del som var å styrte utfor teig. Vi tok også et helt lag som "krigsfanger", samt at vi fanget 2 stykker i VKP'en vår.

Feltøvelsen var utrulig artig, utenom våres første dag der da vi hadde så sinnssyk med gåing med storsekken.

Lenke til kommentar

Jeg er tidligere treningsnarkoman, og hele 1 og 2 klasse på VGS så trente jeg hver eneste dag i uken. 3 året derimot skjedde det mye privat, samtidig som det førte meg mye på fylla. Og når det skjer i étt helt år, så legger en på seg enormt. (Skulle lagt ut et før og etter bilde her lix)

Det jeg lurer på, er om jeg, med en så dårlig form, men forsatt ekstremt god motivasjon, kan bli sendt ut av Madla uten at jeg vil det? Veier 100 kg nå, har ingen svært mage eller noe slik, men jeg veier litt for mye til å ta 30 armhevinger osv. Velger en selv å dimme eller kan de bestemme det? Blir min livs største nederlag hvis jeg blir sendt hem. Har gått ned fra 40 armhevinger til 18 på 1 år, dessverre o.l.

Lenke til kommentar

Null stress det fysiske, med motivasjon klarer du minstekravene, og kommer deg gjennom året. Rekrutten dimittert deg ikke gå grunn av at du er lat, kun syk eller kriminell.

Var flere på troppen vår som bare tok 15 armhevinger uten å være spesielt stor, så det er jo bare å kjøre på. Tren daglig så kommer progresjonen.

Lenke til kommentar

s0lberg: Det at dere ikke oppdaget oss tyder jo bare på at vi hadde et vellykket oppdrag som kvartermestern vår sa. Trodde vi hadde blitt oppdaget noen ganger, blant annet på 200m-banen, men vi oppdaget hvor dårlig nattesyn folk faktisk har når de går rundt med lommelykt.

Hadde det vært mulig å dimme pga få armhevninger eller andre fysiske "krav" så hadde det plutselig vært mange færre i forsvaret, så hvis du vil være der så har du ikke noe problem ;)

Sjø har vel vanligvis ikke lengre feltøvelse enn luft? Men de hadde ved dette opptaket ihvertfall 10 dager (istedenfor 5) ettersom det var masse internasjonale offiserer på besøk som blant annet skulle bo på flere av sjøkasernene.

Når det gjelder mat så ble jeg veldig positivt overraska da jeg kom til Madla. Hadde forberedt meg på "det verste" etter alle ryktene, så jeg synes jo det var ganske greit. Er for tiden på Kjevik for et lite kurs, så ser jo forskjellen på maten her da. Her er det, som nevnt over, dessert og varmmat og, vel, god mat med godt utvalg.

For de som lurer på om de skal ta med laptop eller ikke så vil jeg fortsatt anbefale det. Dere får mulighet til å låse den inn, så det er ikke noe problem. Da har du den tilgjengelig for slappe kvelder/helger (dagen derpå) hvis det skulle være ønskelig ;)

Mr.Olsen: Husker godt den risen du beskriver. Vi hadde litt senere middag, så vi fikk nok det som var i bunnen av 300-litersgryta. Risen så ut som grøt og kunne fungere som sprettball egentlig :)

Lenke til kommentar

Mr.Olsen: Husker godt den risen du beskriver. Vi hadde litt senere middag, så vi fikk nok det som var i bunnen av 300-litersgryta. Risen så ut som grøt og kunne fungere som sprettball egentlig :)

Haha... Husket jeg laget et rektangel av den, skjærte opp slik man kjærer opp brødskiver med spekemat på, satt gaffelen rett ned i bitene uten å vende den og dro opp mens risen satt fast :p

Husker jeg ikke klarte å spise opp da konsistensen var helt jævlig, så spiste kyllinglårene, gjemte risen under benrestene, la servietten over og dytta alt nedi søpla :)

Da 1.5 var på feltuka fikk de ikke få inn i andres leirer. De gikk alle 60 mann på linje, stoppet utenfor og begynte å skyte... Hørtes drittkjipt ut, trodde man kunne gå i lag på 3 og snike seg rundt, ikke like lett med 60 mann på linje.

Lenke til kommentar

Litt forskjell på angrep og rekognosering da. Vi var et lag på 5 + lagfører da vi snek oss rundt mitt på natta. Andre har stilt opp hele troppen et stykke unna, sendt opp noen helios, for så å fyre løs med rødfis.

Du får kose deg på neste opptak da. Blir nok litt kaldere feltøvelse for dere regner jeg med. Vi var ganske heldige med været egentlig, skikkelig solstek på dagen og slapp unna alt av regn.

Lenke til kommentar

De hadde ikke rekognisering inn til andres leir, kun rundt egen leir...

Noen ganger får feltukene besøk av MJK i utdannelse... Fenriken hadde fortalt om en gang da en MJK elev hadde sneket seg inn i leieren, fordi vaktpostene og inn i teltet for så tegne en rød strek på halsen til alle som sov, så sneket seg ut igjen, brukte hele natta på 300m liksom :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...