Gå til innhold

Madla, 29 September. (Luftforsvaret)

MortenOlimb

Anbefalte innlegg

Du får ALT du trenger utenom toalettsaker.

Du må ikke ha med et rent skifte om du kan gå i det samme skiftet i 3 dager. Etter 3 dager vil du få uniform, hvor alt du trenger er inkludert. MEN det kan være smart å ha med noen skift om du ikke har tenkt deg hjem med det første, da du gjerne drar på byen i helgene.

Egne boksere er også noe jeg vil annbefale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg kommer dagen før og skal overnatte på KNM Harald Haarfagre, gjør det noe om jeg kommer etter kl 23?

Neida. Bare henvend deg i vakta når du skal inn i leiern, så fikser de resten ;)

takk for svar :thumbup: .

Til dere fra Oslo: reiser dere med tog eller fly?

Lenke til kommentar

Om fly er det billigste, bestill fly og ta med kvittering, jeg fikk dekt alt i ettertid.

Vet du noe om jeg kan få tilbake penger for billigste reise selv om jeg ikke benytter meg av det? F.eks. tog er billigst, men jeg velger å ta fly. Er det da mulig å få tilbake det en togbilett hadde kostet?

Hvis jeg skal ta tog (NSB); skal jeg vel bestille for "militær/vernepliktig" og "sivil tj. pl."?

Lenke til kommentar

Om fly er det billigste, bestill fly og ta med kvittering, jeg fikk dekt alt i ettertid.

Vet du noe om jeg kan få tilbake penger for billigste reise selv om jeg ikke benytter meg av det? F.eks. tog er billigst, men jeg velger å ta fly. Er det da mulig å få tilbake det en togbilett hadde kostet?

Hvis jeg skal ta tog (NSB); skal jeg vel bestille for "militær/vernepliktig" og "sivil tj. pl."?

bestill militær ja ;)

EDIT: litt sen :)

Endret av Superdan
Lenke til kommentar

Med NSB velger du Militær 50%

Takker for svar.

Men da er flybillett bare 20 kr dyrere en tog.

Er det mulig å få tilbake penger for billigste reise selv om jeg ikke benytter meg av det? Tog er billigst, men jeg velger å ta fly. Er det da mulig å få tilbake det en togbilett hadde kostet? Eller må jeg betale hele beløpet selv?

Lenke til kommentar

Du får igjen penger som tilsvarer billigste reise, så kjøper du flybillett til 600 og tog koster 300 får du igjen iallefall 300, kan være du får flybilletten også, kommer vel ann på.

Hadde jeg fått togprisen til 50% hadde toget blitt billigere enn fly, men toget hadde tatt over 10 timer, derfor får jeg fly.

Har du råd til fly hadde jeg tatt det, regiontog er piss, har du mulighet for lokaltog er det mye bedre standard!

Lenke til kommentar

Fin info fra folka her :)

Til han karen litt over, jeg reiser på Tirsdag morgen den 28 og kommer til Madla sånn ved 17 tiden, ringte til Madla og sa ifra så du trenger bare å ringe. Jeg skal ta toget, og har også bestilt komfor vogn for ca 90 kr (stikk kontakt osv). Du får rabatt på selve tog biletten men ikke komfor gebyret. Jeg tar toget fra Asker kl 7 om morgenen eller noe sånt.

Håper noen av dere er villige til å dele deres eksterne harddisk så jeg kan leeche litt filmer osv :-) Har helt glemt å laste ned saker.. Holder meg vel til litt Starcraft 2 eller noe på toget og ut i tiden!

Hvis noen andre skal ta toget fra asker etc, kanskje vi treffes.

Lenke til kommentar

Du får tilbakebetalt billigst selv om du har reist gratis eller dyrere. Jeg var heldig med han som skrev reiseregningen min og selv om jeg ble kjørt kristiansand - stavanger fikk jeg vel en 450 kroner tilbakebetalt. :w00t:

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Er det virkelig slik at man må barbere seg hver dag? Det kan da umulig være bra for huden.

Det varier faktisk litt fra hvilket befaler du har og hvor kraftig hårvekst du har i fleisen. Men ja generelt må du barbere deg hver dag - og spesielt viktig er dette under oppstillinger på apellplass.

Jeg søkte om fritak fra barbering hos sanitetslegen pga kutt i noen kviser her og der. Generelt så det ut som en masaker hver morgen klokken 06! Svaret jeg fikk var å stå opp en time før og legge en kokende klut i ansiktet før barbering - joda det funket det, men å stå opp klokken 05 for å barbere 0,3mm med skjegg er kjipt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...