MortenOlimb Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Heisann! Lurte på om det var noen her som skal inn den 29 september. Jeg skal ta meg en deilig togtur til Stavanger den 28, så hadde vært kult om det kanskje var noen andre som skal ta tog/komme en dag før? Noen som er på madla nå som kan gi noen gode tips til de første ukene? :-) Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Skal også inn 29.september, men tar fly samme dag. Er vel på madla i 18-19 tiden om jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Var på madla nå i mars på rekruttskole, og de første dagene er preget av mye venting, det er noe alle må finne seg i! Jeg personlig synes at Madla er en flott leir, med kanskje ett noe dårlig velferdstilbud, det er ikke langt vekke fra sentrum, en 10 minutters busstur til sentrum hvor Crazy piano er stedet man burde besøke i helgene! 2 for en fram til 11 halv 12 tiden så det å drikke seg dritings på militærlønn er helt mulig. Noe av befalet skal være litt nazi av seg, spesielt en rittmester som pleier å være troppsjef hos 2 kompani. Vakta kommer du til å få bekjentskap til ganske fort siden de som var i vakta når jeg var der, oppførte seg som tidenes idioter. Treningsrommet å kinosalen er vel noe av det beste på leiren synes jeg. Treningsrommet er "stort" og har det meste av utstyr. Viktig å huske på at antrekk ser bra ut når du/dere ankommer messa til frokost/lunsj/middag, for noen av de som er IB(Inspiserende befal) om jeg husker riktig, kan holde dere igjen om det ikke ser "Ok" ut! Har du noen andre spørsmål så bare send PM;) Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Skal inn 29 jeg og tar toget dagen før, er vel rundt 6 kærer fra Korset som skal inn Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Er på Madla nå for tiden, ferdig om 1,5 uke. Blir vanskelig å fortelle alt her, men hvis det er noe spesielt du lurer på så er det bare å slenge det ut så skal jeg se om jeg kan svare på det Var forresten på feltuka nå denne uka, og hvis du får muligheten til å bli med på rekognoseringspatrule om natten så er det absolutt å anbefale. Det har vært noe av det morsomste jeg har vært med på iløpet av rekrutten Rødfis føles litt meningsløst ut, men å sitte inni teigen til et annet kompani og høre på hva de snakker om var utrolig morsomt Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Er på Madla nå for tiden, ferdig om 1,5 uke. Blir vanskelig å fortelle alt her, men hvis det er noe spesielt du lurer på så er det bare å slenge det ut så skal jeg se om jeg kan svare på det Var forresten på feltuka nå denne uka, og hvis du får muligheten til å bli med på rekognoseringspatrule om natten så er det absolutt å anbefale. Det har vært noe av det morsomste jeg har vært med på iløpet av rekrutten Rødfis føles litt meningsløst ut, men å sitte inni teigen til et annet kompani og høre på hva de snakker om var utrolig morsomt Vi gjorde noe ala det samme hos oss, bare at "fi" og vi brukte samme kanaler på walkie talkies pga en feil så visste de at vi satt i basen deres å kom å henta oss Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Vi gjorde noe ala det samme hos oss, bare at "fi" og vi brukte samme kanaler på walkie talkies pga en feil så visste de at vi satt i basen deres å kom å henta oss Hahaha. Nydelig Nei vi hadde såppas lyddisiplin at samband hadde utgått for lengst Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hvilket befal har du? Er noen av dem som ikke tok lyddisiplin så alvorlig Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Tropp 4.3. Fulgte etter Kvartermester Erlandsen på den turen. Vi var totalt 5 stk som snek oss inn i teigen til 1.kompani. Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hmm, var 4.4 jeg. Vet du hvem som har ansvaret over den troppen nå? Husker troppsjefen min var ifra samme område som meg, hadde delvis en fot på insiden når det kom til permer å brannvakter Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hehe, nais. Vet ikke helt hvem som bestemmer der nå, men tror hun Toresen er UB på 4.4 ihvertfall. Men får vel kanskje la Morten få ha tråden sin i fred Bare skrik ut om du har spørsmål så skal vi svare Lenke til kommentar
MortenOlimb Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Hmm, Madla høres ganske bra ut. Har et par spørsmål som dreier seg litt om hva man gjør når man ikke er i tjenste og lignende. Hvordan er en vanlig dag? Står opp klokka 6, fedig klokka 18 og fri ut dagen f.eks? Noen som sa noe om Kino sal og trenings rommet, jeg antar at man kan bruke trenings rommet når man vil, men hva med kino salen? er det en film hver kveld eller noe sånt, eller i helgene? Er det noen andre aktiviterer man kan gjøre i Madla / Stavanger? Er det internet på Madla, trådløst, eller et slags "internet rom"? Det var vel det jeg kom på nå. Setter pris på svar :-) Å, en ting til. Så det var synstest, hørseltest osv når man ankommer. På sesjonen så scorte jeg litt dårlig på fargesynstesten, og ble fortalt at jeg ikke kunne bli med i marinen. Jeg kommer til å få litt dårlig resultat når jeg tar den på madla også tenker jeg, det er vel ikke fare for å bli sendt hjem for det? Så i en annen tråd at en kar ble sendt hjem for dårlig syn. Endret 5. september 2010 av MortenOlimb Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hmm, Madla høres ganske bra ut. Har et par spørsmål som dreier seg litt om hva man gjør når man ikke er i tjenste og lignende. Hvordan er en vanlig dag? Står opp klokka 6, fedig klokka 18 og fri ut dagen f.eks? Noen som sa noe om Kino sal og trenings rommet, jeg antar at man kan bruke trenings rommet når man vil, men hva med kino salen? er det en film hver kveld eller noe sånt, eller i helgene? Er det noen andre aktiviterer man kan gjøre i Madla / Stavanger? Er det internet på Madla, trådløst, eller et slags "internet rom"? Det var vel det jeg kom på nå. Setter pris på svar :-) Å, en ting til. Så det var synstest, hørseltest osv når man ankommer. På sesjonen så scorte jeg litt dårlig på fargesynstesten, og ble fortalt at jeg ikke kunne bli med i marinen. Jeg kommer til å få litt dårlig resultat når jeg tar den på madla også tenker jeg, det er vel ikke fare for å bli sendt hjem for det? Så i en annen tråd at en kar ble sendt hjem for dårlig syn. En vanlig dag var for meg på Madla var opp før 6, rydde å stelle rom, og daglig tjeneste etter det, noen dager var vi ferdig rundt 4 tiden, men torsdager og tirsdager var vi vel i tjeneste til 6-7 tiden. Etter det kan du gjøre hva du vil. De to første ukene har du ikke lov til å dra ut på byen eller utenfor leiren om jeg husker riktig. Du har også uniformplikt i disse ukene. Om jeg husker riktig så var kinoen brukt til undervisning eller småkurs om du vil, om militære holdninger og annen informasjon om hva som kom til å skje de neste ukene framover. Treningsenteret var åpent til rundt 22-23, men solariummet der stengte de tidligere, 9 tiden var det kanskje. De viser også filmer på tirsdag og torsdager(noen som kan bekrefte om det bare var de to dagene?) Det finnes mye du kan gjøre i Stavanger, men for oss var det ut nesten hver helg, 2 for 1 tilbud på steder som Crazy Piano, og i motsetning til andre plasser koster det bare kr 20,- og komme inn! GLED deg til første turen på byen med troppen! Utrolig stemning! På Crazy var det også en dame som var ganske heit som brukte å danse bardisken utover kvelden! Tilbudet varte vel til halv 12 tiden. Jeg la merke til at Stavanger har en innendørs paintball bane man kan leie om man vil det! Internett derimot er jeg usikker siden vi ikke hadde det på vår kaserne så vi måtte på til innkjøp av mobile bredbånd, å bytte på å spille av musikk mens vi spilte kort! President var en stor slager på rommet vårt hvertfall. Det finnes pcer med internett til facebook osv i kantina, eller lettere sagt velferden når dere kommer innom det. Der er også ps3/xbox360 og wii. Du kan leie bøker eller filmer, eller bare sitte der å slappe maks av. Deilig å sitte der å slappe av me gutta på rommet med en snus å kaffe ;D Håper det var informativt nok, bare spør om det skulle være noe mer! Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Var på madla nå i mars på rekruttskole, og de første dagene er preget av mye venting, det er noe alle må finne seg i! Jeg personlig synes at Madla er en flott leir, med kanskje ett noe dårlig velferdstilbud, det er ikke langt vekke fra sentrum, en 10 minutters busstur til sentrum hvor Crazy piano er stedet man burde besøke i helgene! 2 for en fram til 11 halv 12 tiden så det å drikke seg dritings på militærlønn er helt mulig. Noe av befalet skal være litt nazi av seg, spesielt en rittmester som pleier å være troppsjef hos 2 kompani. Vakta kommer du til å få bekjentskap til ganske fort siden de som var i vakta når jeg var der, oppførte seg som tidenes idioter. Treningsrommet å kinosalen er vel noe av det beste på leiren synes jeg. Treningsrommet er "stort" og har det meste av utstyr. Viktig å huske på at antrekk ser bra ut når du/dere ankommer messa til frokost/lunsj/middag, for noen av de som er IB(Inspiserende befal) om jeg husker riktig, kan holde dere igjen om det ikke ser "Ok" ut! Har du noen andre spørsmål så bare send PM;) Haha. Vakta på Madla er vel snart verdenskjent for sin idiotiske oppførsel mot rekrutter. Husker spesielt godt mitt aller første møte med militært personell var vakta på Madlaleiren, og for å være helt ærlig var det nummeret før jeg snudde og dro hjem. Ikke spesielt hyggelig og imøtekommende folk det der! En del av befalene der er nazi ja, men de aller fleste av dem er greie folk som bare vil ditt eget beste og som deler både erfaringer og tips med rekruttene. Generelt er de 6 ukene dere skal være på Madla de desidert mest nazi og "militærprega" ukene i hele deres militærkarriere. Kan ikke si at jeg har det i nærheten av den samme hverdagen etter rekrutten. Sier ikke at rekrutten er dårlig av den grunn, men det er en litt annen stil enn resten av de 12 månende dere skal være inne. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg skal selv inn 27. september i marinetjeneste på Madla, og har ihvertfall fått høre og lest at undertøyet man får utlevert i militæret er noe av det hæsligste man kan ta på seg? Kjøp altså godt undertøy før du drar inn Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Vel det med undertøy er ikke helt riktig. De funker helt greit bare at de er løsere og lengre en shortsen du får utdelt Du får heller ikke dekka evt skader hvis du ikke har på deg forsvarets undertøy ved skadetidspunktet uansett så funker de helt greit, og mytene om at de er brukte og alt sånt er bærre kødd Lenke til kommentar
Funchaloe Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Skal inn 29 jeg og tar toget dagen før, er vel rundt 6 kærer fra Korset som skal inn Korset, som i Skedsmokorset? Jeg er derfra! Jeg skal også inn i luft den 29. september. Jeg har blandede følelser om å dra inn. Jeg gledet meg fra jeg fikk den varslede innkallelsen frem til ca to uker siden. Nå gleder jeg meg fortsatt - på en måte - men gruer meg litt og Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Skal inn 29 jeg og tar toget dagen før, er vel rundt 6 kærer fra Korset som skal inn Korset, som i Skedsmokorset? Jeg er derfra! Jeg skal også inn i luft den 29. september. Jeg har blandede følelser om å dra inn. Jeg gledet meg fra jeg fikk den varslede innkallelsen frem til ca to uker siden. Nå gleder jeg meg fortsatt - på en måte - men gruer meg litt og Bare et kors i Norge, det er Skedsmokorset Regner med at du turer med tog da Lenke til kommentar
Funchaloe Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Skal inn 29 jeg og tar toget dagen før, er vel rundt 6 kærer fra Korset som skal inn Korset, som i Skedsmokorset? Jeg er derfra! Jeg skal også inn i luft den 29. september. Jeg har blandede følelser om å dra inn. Jeg gledet meg fra jeg fikk den varslede innkallelsen frem til ca to uker siden. Nå gleder jeg meg fortsatt - på en måte - men gruer meg litt og Bare et kors i Norge, det er Skedsmokorset Regner med at du turer med tog da Japp. Jeg vurderer å bestille komfortvogn om det ikke er urimelig dyrt, har hørt fra noen kompiser som var på rekrutten for et år siden at det er definitivt verdt det. Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg skal selv inn 27. september i marinetjeneste på Madla, og har ihvertfall fått høre og lest at undertøyet man får utlevert i militæret er noe av det hæsligste man kan ta på seg? Kjøp altså godt undertøy før du drar inn Forsvarets stringtruse/speedo for menn er hæslig ja, det trenger seg på plasser der det ikke har noen tilhørlighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå