Endkaelte Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei! Jeg er ansatt i en dagligvarebutikk i en kjede som både har filialer og franchisebutikker. Tidligere hadde jeg vært ansatt i en franchisebutikk, men jobber nå i en filial. Nå har jeg funnet noe nytt og vil gjerne si opp kontrakten min. Problemet er at jeg syns at jeg har en prøvetid som betyr at jeg hadde 2 ukers oppsigelsefrist. Sjefen syns at jeg ikke har en prøvetid fordi jeg har jobbet i en annen butikk i samme kjeden før. Den gamle ansettelsekontrakten sa jeg opp og jobbet ut oppsigelsetiden helt vanlig. Så ble det laget en ny kontrakt med den nye butikken. Kontrakten står det nyansettelse på. Hvem har rett? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Selvfølgelig gjelder ikke prøvetiden fra den andre butikken. Den er du ferdig med. Du er jo i en annen butikk, og signerte ny kontrakt der ja? Endret 2. september 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det skal stå i kontrakten om det er prøvetid. Lenke til kommentar
Endkaelte Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Ja, jeg er i en annen butikk og jeg har fått en helt ny kontrakt. Og det står også i kontrakten at det skal være 6 måneder prøvetid. Derfor ble jeg helt overrasket, da sjefen sa noe annet... Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Da er det ingen tvil. Du har prøvetid. Sjefen tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå