Gå til innhold

Leitar etter store "stativ høgtalarar"

Anbefalte innlegg

Eg har gjort feilen med å kjøpe så stor stereobenk, at eg ikkje har plass til høgtalarar på sida av.

Det tenkte eg å løyse med å kjøpe høgtalarar som kan stå oppå stereobenken.

Problemet er at dei fleste front/stereo høgtalarar er laga for å stå på golvet. Og dei fleste stativ/bak høgtalarar blir for små til å bruke som front/stereo.

Det eg leitar etter er høgtalarar av den typen far din hadde på 70-80 talet. Sånne veit du.

Det eg har funne er ein utgått B&W modell som heiter B&W DM602 S3

Men dei er ikkje lenger i handelen. Eg kikkar innom finn.no av og til, men har ikkje funne noko der.

Er det nokon som veit om lignande høgtalarar som kan vera aktuelle for meg.

Pris: +/- 3000

Romstørrelse: ca 20 kvadratmeter

Stereo eller surround: Stereo men gjerne med utvidingsmogelegheitar til surround seinare.

Bruk: Allround. (Musikk, speling, tv, film.)

Lydbilde: God lyd er viktigare en høg lyd. Men det kan vere greitt å kunne bruke høgtalarane til eit større rom seinare.

Ja, og eg treng ikkje stativ, då eg har stereobenk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant det i hukommelsen min :tease:

Stemte mer eller mindre med prisene fra feks Stereofil. Alle Klipsch leverandører bør kunne levere til disse prisene, men leser litt rundt nå og tilgjengeligheten på rb61 og 81 begynner å bli liten. Det kommmer nemlig en ny utgave av disse. Merk at de blir mer eller mindre like i lyden, men prisne vil gå opp til normalt. De prisene som er nå er 30% rabatt fra leverandøren.

Ellers så har jeg ikke lest en eneste negativ ting om rb61, og den spiller større enn du tror :) Du kan jo ta deg en tur til feks Tonart og høre på flere. Klipsch har også en rimeligere serie hvor du kan se på Klipsch b3. Mener den ligger på under 3 lapper.

http://www.stereofil.no/plakater/plakat_klipsch.jpg

Lenke til kommentar

Hei!

Om du er villig til å gå litt opp i pris er dette en kjempe høyttaler!! http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/smastativ/bw_dm685_hoyttalere_sort-ask.htm

Jeg kjøpte først ett sett med disse til å bruke i stua.

jeg endte opp med å kjøpe 2 par til. så nå har jeg disse både i stua, kjøkkennet og i salongen.

De spiller utrolig bra og detaliert.

Min musikk er en drøm og spille på disse høyttalerene.(litt rolig rock som REM og litt vamp og div.) og guttungen's musikk høres over hele huset når han spiller opp med sin techno.

så jeg syntes dette er en kjempe bra allround høyttaler!

om du vil holde deg innenfor 3000kr, er jo dali concept 2 ett godt alternativ. med en litt kraftig forterker spiller denne høyttaleren utrolig fyldig og fint.

Lenke til kommentar

Hei!

Om du er villig til å gå litt opp i pris er dette en kjempe høyttaler!! http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/smastativ/bw_dm685_hoyttalere_sort-ask.htm

Men de er ikke akkuratt veldig store, noe som høres om man vil bruke de i en middels stor stue.

Det er jo mange gulvstående høytalere som er under 1m høye, det er vel mulig å ha noe slikt oppå benken også?

Lenke til kommentar

Hei!

Men de er ikke akkuratt veldig store, noe som høres om man vil bruke de i en middels stor stue.

Det er jo mange gulvstående høytalere som er under 1m høye, det er vel mulig å ha noe slikt oppå benken også?

man må som det ble sagt tidligere ikke la seg lure av størresen. Jeg har 3 par av denne høyttaleren og er kjempe fornøyd!

Lenke til kommentar

Det høres ut som om hyttalerne skal stå på en ben nært veggen, og da må man huske på det når man handler. Ikke alle høyttalere spiller like bra under ikke-ideelle forhold.

Hvorfor ikke kjøpe gulvstående høyttalere som liker litt luft imellom seg og veggen, og la de stå litt forran benken.

Avstand til bakvegg kan ha utrolig mye å si på lyden.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt høytalerne der opptil flere ganger i forskjellige settinger, og jeg kan gjenta det jeg sa: De er ikke akkuratt veldig store. De trenger raskt en subwoofer for å kunne holde seg i gang i litt større rom, og da finnes det mange andre alternativer som er bedre i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...