Gå til innhold

javascript proxy cross-domain?

Lasse94

Anbefalte innlegg

Admin, hvis dette emne er feilplassert, kunne du være så snill å flytte det dit det skal? :)

Hei!

Beklager meget klussete emnetittel, men har et spørsmål.

kompisen min studerer datateknikk, og han lærte der om en kode man kunne bruke i dårlig oppbygde nettsider eller noe sånt, og kunne via den siden besøke nettsteder som det nettverket egentlig hadde sperret?

så hvis han skrev inn denne "koden" i et søkefelt eller noe, så ville (hvis jeg har skjønt bergrepet riktig) nettsiden fungere som en proxy, og vise meg avsperret innhold..

et eksempel: jeg sitter på flyplassen og vil så inderlig ha nettverk, men vil ikke bruke penger på det, så jeg skriver inn koden osv og vips, så kan jeg, via deres domene, besøke nettsider som facebook og sånt.. og det skal visst være sånn at eventuel nettverk med loggere, vil kun se at jeg besøker den standardnettsiden som brukes for å logge på for å få tak i internett på lovlig måte..

jeg kam garantere dere at jeg ikke vil bruke dette selv, ettersom jeg ikke gidder å bli tatt for eventuell "hacking", men ble ekstremt nysjerrig!

så er det noen her som kan vise meg hvordan det funker, ikke bare en 123 guide for å bruke, men hvis noen hadde giddet så hadde det vært kult om noen kunne forklare hvordan det funker.

Takk for svar!:D

Endret av Lasse94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...