gerrardo Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hei. Gutt 19 år. sliter med angst og tvangstanker. Har prøvd medisiner som cipralex. Dette ga meg noe virkning i starten, merket at jeg ble roligere, men etter lenger tid bruk så hadde det ikke den ønskede effekten. Hadde fortsatt mye tvangstanker på denne medisinen. Er nå på efexor (venlafaxin), brukt dette noen uker. Føler meg litt annerledes enn tidligere, kanskje litt virkning, men har problemer med å sovne, og når jeg først sovner så sover jeg hele dagen. Trenger noen andres erfaring, gjerne med andre typer medisin. Leste en plass at remeron var et bra medikament, men vektøkning var vanlig. skal til legen i morgen, så vet ikke hva jeg skal be om. Hadde satt stor pris på litt hjelp! Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 min erfaring med antidepresiva, eller et nært familiemedlem har brugt det hele livetr mitt. Det er individuelt hva som funker, zoloft, cipralex, prosac, og andre har forsjellig virkestoffer, og funksjon, valium er og et alternativ. Det tar lang tid og flere fosøk å finne rette medikamentet og dosen, for noen så er løsningen sovemedikamenter, for andre er det total neddoping, andre trenger terapi. Selv har jeg erfart at mye overtid hjelper for det meste av psykiske vansker, så lenge man slipper å tenke på det, slipper man å føle det. Tror ikke det er noe fasitsvar, men prøv andre ting enn medisiner, for medisiner er bare til hjelp, man trenger å snakke om vanskelige ting, (ikke nødvendigvis med en terapaut), man trenger distraheringer, og man trenger å finne noe som forsterker deg med positive følelse, rett og slett gjør ting som gjør at du føler deg godt, for eks å være støttekontakt, jobbe som frivillig på en ungdomsklubb, bli speiderleder. Hvis legen din bare gir deg medisiner og en sykemelding, så gjør han alt feil, er du ikke på skole eller i arbeid så gjør noe med det, ta en helgejobb i det minste, finn aktiviteter, hold et godt søvnmønster som involverer å sove mellom 0000 og 0600:P, gjør dette samtidig som du tar medisiner så er have veien til et bedre liv gjort. Til alle der ute som sitter med et svar, ikke snakk negativt om et medikament, da placebo effekten slår like godt inn hvis man tror at et medikament ikke funker! Si hvilke som er bra og ikke noe annet Lenke til kommentar
Framifrå Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Brukte 3 til 4 Stesolid pr. døgn. Fornøyd med det. Men ble bedt av lege å bruke 2 pr. døgn pga nye regler angående førerkort. Tilpasset meg nogenlunde, overraskende nok. Jeg sier bare; Om vi "svake" var midt oppi Catrinaorkanen som ødela New Orealens så hadde vi fått noe annet å tenke på, og ikke lagt oss ned for å dø. Ikke helt svart/hvitt svar på det her. Men enig at aktivitet er av det sunde. Vi lever godt i Norge ved at det er mulig å legge seg ned og skrike på hjelp når hue krangler. Selv om det var en lang vei å gå for å få aksept for sykdommen så angrer jeg at jeg ikke beit tenna isammen og ga jernet. Selv om problemet er det samme idag 30 år etter. Men, men lett å si..... Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 damn, glemte en ting som hjelper VELDIG: Sex!! slipper løs endorfiner mye bedre enn antidepresiva-medikamenter og har bare bivirkninger som klamydia og unger, i motsetning til medikamenter som har bivirkninger verre enn sykdommen man medisineres for. (det virker som et useriøst svar, men amerikanske studier har bekreftet at depresjoner og angst er radikalt redusert i sexuelt aktive mennesker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå