Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Cooler Master HAF 922 vs. Fractal Design Define R3

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg ny pc, men sliter med å velge et kabinett. Siklet lenge etter HAF X, men fant ut at det ble litt i dyreste laget. Velger derfor et midi-tower istedet.

Sett mye positive kritikker om begge disse kabinettene, men vil gjerne høre litt personlige erfaringer før jeg bestemmer meg.

HAF 922 er større enn Define R3. Ikke mye, men litt.

(Bredde x Høyde x Dybde)

HAF 922: 25.3 x 50.2 x 56.3 cm

Define R3: 20.7 x 44.0 x 52.1 cm

På en annen side er Define R3 kjent for å være veldig stille, men igjen, hvordan er kjølingen i forhold til HAF 922?

Håper noen kan gi meg noe å gå etter her ! :)

Martin

Endret av Martin.F
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

R3 virker som et bra kabinett. Du har muligheten for mye airflow, men ved default har den ikke så mye å stille opp med mot haf 922.

Den er jo dog mye mer stillegående enn haf 922, og jeg syntes det er et pluss at den er sort inni, og cable management ser LITT bedre utt i R3, selv om HAF 922 ikke er så ille det heller.

HAF 922 har plass til lengre skjermkort og litt bedre plass.

De er begge gode kabinetter så det er litt opp til deg selv.

Personlig ville jeg kanskje kjøpt R3. SKulle gjerne ønske det kom med et sidevindu da, men det er bare meg kanskje.

Lenke til kommentar

Takk for nok et godt svar, Maccan :)

Leste på Hardware.no sin test av HAF 922 at hovedkortbrettet ikke passer nye AMD-sokler. Det kan bli problematisk, da det ser ut som jeg går for et AMD-oppsett (AM3).

Vet du noe om dette?

Du har nok misforstått litt.

Kassen støtter ATX og mATX hovedkort. Så hovedkortet får fint plass

Poenget er at hullet bak hovedkortet har problemer med å få plass til CPU kjølere.

Det er ikke noe problem når du bygger et nytt system med en kjøler, men hvis du skal installere en ny CPU kjøler må du ta av hovedkortet igjen.

Dette er et problem veldig mange kabinetter har, og jeg ville ikke tenkt så mye på det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...