Gå til innhold

Beste bil-GPS til Android?

el_cash

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å kjøpe meg en bil-GPS-app til min Desire. Men vil gjerne ha anbefalinger fra andre!

Det jeg vil ha, er en GPS-app som viser meg optimal filplassering, har fotoboksvarsler og som er rask til å gi meg nye ruter hvis jeg mot formodning kjører feil. I tillegg bør den også kunne gi meg direkte trafikkinfo, så jeg ikke kjører rett til en lang kø.  :-)

Av kart så trenger jeg Østlandet, og gjerne også mulighet for å kjøpe kart fra andre land, i tilfelle jeg skal på tur.

Den appen jeg har funnet hittil, som gir meg det ovenstående, er Navigon - som er ganske dyr. Finnes det flere apps som jeg burde vurdere? Og hvordan funker Navigon i praksis med kjørefeltassistenten, gir den faktisk riktig info - eller er andre bedre på dette?

Alle tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste ville selvsagt vært bil-GPS som beskrevet, topografisk tur-GPS og båt-GPS, alt i samme applikasjonen. Men noe slikt har jeg ikke klart å finne, ihvertfall ikke som dekker Norge eller østlandsområdet.

War: er den GPS-appen som er på nokiaen til kona di like avansert som feks Navigon? 

Lenke til kommentar

Det er nyeste ovi-maps , har stemme opplegg osv (turn left), rekalkulerer på under ett sek. Fungerte utmerket i hele usa og i norge. Den viser filer og kryss med tegn 3-4 kryss forrover.

viser svinger og avstand, fart i grønn/rød avhengig av fartsgrensen på stedet. Den vet at jeg skal i 7ende fil i en sving i et kryss i las vegas selv om 4 av filene svinger med forskjellig radius.

Jeg har ikke testet noen andre desverre.

Nøyaktig på meteren, gjennomsnitt-fart-opplegg om man kjører i tunell.

Helt presis om man husker å sette den på kjøre og ikke gå.

Den har også assistert gps via mobilnettet om man vil det osv.

Man kan kanskje youtube en demo og se.

Jeg la inn hele ferien på internettsiden med ovi maps, synkroniserte med mobilen og bare bladde i hotellene/stedene på mobilen og trykket kjør til. Superenkelt og bra til å være "gratis"

Endret av War
Lenke til kommentar

Har brukt Navigon litt på mobilen og det funker utmerket. Har bare testet den i bergensområdet, men her har den ikke vist noe feil enda. Kan som regel velge mellom to eller tre ruter som du får opp på kartet. Kan også velge om man skal ha korteste eller raskeste rute som standard. Navigon virker også som de har ganske mange POI'er i Norge. Funker uansett flott og har forsåvidt ikke store problemer med prisen.

Hvis du skal ha en applikasjon som kan brukes med topografiske kart kan du f.eks. laste ned Maverick Lite og teste den ut. Eneste forskjellen fra Pro-versjonen (så vidt jeg vet) er antall waypoints man kan lagre. Her kan du velge hvilke kart som skal brukes (der i blant Google sitt topografiske) og den cacher alt til minnekortet slik at det bare lastes en gang. Programmet her er nok ment mest som tur-gps siden den har waypoints og du kan få opp destinasjonen på et kompass osv.

Kan i hvert fall anbefale begge programmene.

Lenke til kommentar

Jeg har CoPilot Live 8, med kart over hele Europa. Pris er ikke noe snakke om av visse grunner, men sånn utenom det så kan jeg si at det en veldig bra bil-gps.

Den viser filanvisninger ved bykjøring, kalkulerer på et sekund, og gjør alt det man kan forvente av en gps. Den har utrolig mange instillinger, man kan få norsk stemmen osv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...