Gå til innhold

Tregt tilkobling: hvordan feilsøke?

salah

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg et ZYXEL NWD310N trådløst nettverkskort, og samtidig fikk jeg meg et ZYXEL P-2602HWT-F3 trådløs router fra Telenor. Jeg har ADSL Turbo (16 ned mb/s, 1 mb/s opp.)

Hjemme får vi de 4-5 pcene og IP-telefonen til å fungere fint, men min personlig datamaskin sliter med å ta imot mer enn 2 mb/s ned og 500 kb/s opp om gangen.

Jeg er helt nybegynner på dette feltet og spør derfor etter råd fra dere. Hvor bør jeg starte med å feilsøke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo kjøpt deg et OK nettverkskort, som har 11n.

Jeg tipper problemet er at du har antennene litt dårlig plassert. Når de står bak en PC, så vil naturlig nok signalet som sendes og mottas ha dårlige arbeidsforhold.

Du kan prøve å flytte litt på PC. Tenk på at antennene til router og antennene til nettverkskortet skal ha mest mulig sikt mot hverandre.

Hjelper det ikke å flytte på maskinen, så vil jeg råde deg til å vurdere en bedre trådløsrouter.

En Buffalo WZR-HP-G300NH har gode resultater på trådløs rekkevidde. Den støtter også 11n som nettverkskortet ditt har. Det betyr høyere hastighet og mere stabilt signal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...