Gå til innhold

Cool IT Eco ALC, for høy temperatur?

Furiouz

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nylig gått til anskaffelse av en ny Cool-IT ECO ALC kjøler da den gamle ble ødealgt.

Jeg har en i7 860 prosessor, standard uten OC.

Ved idle ligger CPU temperaturen på 45-50 grader. Ved max load fyker temperaturen rett opp i 99 grader. Jeg vurderer derfor å levere tilbake produktet. Hva bør temperaturen på en slik prosessor helst ligge på?

Kjøleren har jeg sikkert montert over 10 ganger nå, så den skal sitte riktig. Har montert en ekstra vifte for push/pull effekt uten noen form for forbedringer. Jeg har også prøvd å erstatte den medfulgte kjølepastan som sitter på kjølere, men Artic Silver kjølepaste. Heller ingen forbedringer.

Jeg har relativt god kjøling i kabinettet, og rom temp ligger på ca 24 grader.

Prøvde også å overklokke til 3.2 ghz med 1.25 vCore, da ligger idle på 75 grader.

Har jeg fått et defekt produkt, eller er kjøleren såpass dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd med originalkjøleren som følger med prosessoren? Hvis du får de samme temperaturene der så ligger kanskje feilen et annet sted.

Den ble desverre ødelagt før jeg begynte å måle temperaturene.

To av festene knakk, men prøvde å måle mens jeg holdt kjøleren inntil, da viste temperaturen ca det samme. Sannsynligvis litt bedre før festene knakk.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at kjøleren sitter plant på cpu'en? Ofte hvis kjøleren sitter skeivt på så vil den fungere dårligere og du vil få høye temperaturer.

Jeg syntes du har høye temperaturer og det er ikke bra å ha over 70 grader i lange perioder av gangen.

Her er en test av kjøleren på akkurat samme prosessor som du bruker.

Link

Der får kjøleren ganske dårlig tilbakemelding etter test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...