Bladoman Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Trenger et program som kan vise meg hvilke enheter som trekker hvor mye av tilgjengelig båndbredde på et hjemmenettverk. Finns det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det enkleste er å gå til hver PC, trykke Ctrl_Alt_Delete og velge nettverk. Der ser du hvor mye båndbredde som brukes på hver PC. Skal du ha kontroll over dette fra egen PC, så må du enten legge inn software på hver maskin eller bruke utstyr med SNMP http://www.engadget.com/2006/08/01/how-to-measure-your-bandwidth-with-snmp/ Lenke til kommentar
Bladoman Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Jeg tenker btw på internett-tilkoblingen, ikke det lokale nettet. Deler bredbånd med huseieren min og i det siste har alt gått gruelig treigt. Kan ikke spille online eller noe for det lagger for mye. kjører jeg IT-avisen sitt speedometer får jeg at linjen er på 1.5mbps, men den er egentlig 6.5mbps. Er kunn den siste uken det har vert sånn, før har alt vert kjappt. Vi har en avtale om å ikke drive med mye nedlasting på dagtid, slik at linjen blir ubrukelig. Tilfeldigvis kom huseierens sønn hjem fra militæret for en uke siden, og han har hatt en vondt tendens til å stjele linjen i tidligere perioder. I går sendte jeg på en sms hvor jeg sa at linjen hadde vert veldig treig i det siste, og spurte om de lastet ned mye. Han sa at han skulle høre med sønnen når han kom hjem om kvelden, og hvis det ikke var blitt bedre neste dag skulle jeg si fra igjen. Guess what, akkurat like treigt i dag.. Sendte sms; han skulle restarte routeren. No change... Derfor kunne jeg tenkt meg en oversikt som kunne vist meg om han faktisk driver å laster ned, eller om det er noe helt annet. Streikende router eller FAIL-ISP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå