Gå til innhold

skal kjøpe høytalere! :D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter forslaget om CW ;) Dette er høyttalere som virkelig kan plage naboen samt imponere festdeltagere ;)

okei men dali concept 6 da?

Dette blir en litt annen høyttaler. En tid tilbake hadde jeg CW, dali concept 8 (samme som concept 6 bare med en anelse mer trykk), psb image T65, Dynavoice M65 og B&W 684 hjemme hos meg til testing. CW var uten tvil den høyttaleren som klarte å riste huset mest, men så straks man begynte å fokusere på andre aspekter enn basstrykk forsvant fokuset fort vekk fra CW. Personlig gikk jeg for Concept 8 pga. en langt bedre mellomtone og en enda bedre diskant. De hadde ikke samme bassen som CW hadde, men for min del betyr hele lydbildet mer enn kun bassen :p

Lenke til kommentar

CV har en livlig bass, men diskanten er helt forferdelig, både subjektiv lytting, men også lydmålinger og frekvenskurver er et mareritt. Noe som lurte både meg og en aktiv DIY'er jeg kjenner til å tro at det var plasthornet.

Dog så er plasthornet helt utmerket designet, og et skifte av diskantelementet vil løfte lyden helt massivt i de fleste nåværende CV høyttalere.

En liten digresjon her bare. Men rart at de ikke kunne lagt 500kr ekstra på å få ordentlige diskanter når det gjør så stor forskjell for lyden, den slutter å være ubehagelig å lytte på.

Husker dog ikke hvilket element han skiftet med.

Lenke til kommentar
En liten digresjon her bare. Men rart at de ikke kunne lagt 500kr ekstra på å få ordentlige diskanter når det gjør så stor forskjell for lyden, den slutter å være ubehagelig å lytte på.

Det samme har jeg tenkt på :p Jeg spurte en veteran på hifiklubben i Oslo hvor jeg kunne finne diskanten til Dali, mellomtonen til B&W og bassen til Klipsch i èn og samme høyttaler; Da lo han lett for seg selv og sa at dette ikke var mulig. Jeg antar at det er flere pro's and con's man velger å lage en høyttaler i hifi-sjiktet, jeg vet ikke :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjører ett par Cerwin Vega XLS-15 på Onkyo SR TX-608 og det lager trøkk som bare pokker, har måttet fjerne alt fra rommet fordi alt ristes ned. Den spiller høyt og bra opp til rundt volum 80/95 (dette er altfor høyt til å høre på utover testing uannsett, så gjør ikke så mye på de). Eneste problemet jeg egentlig har er naboene.

Edit: Det jeg ville si er at dette funker bra til techno, men har ikke så gode muligheter for utvidelse med forsterkere, etc (Bare pre-out til sub(x2)).

Endret av TNiklas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...