Gå til innhold

Hvorfor kaster man hundehvalper i elven?


Anbefalte innlegg

Hun er angivelig fra Kroatia, et land som ikke har den velstanden som i Norge. Hvem vet, kanskje hun ikke har råd til å ta vare på valpene samtidige som staten ikke tilbyr noe hjelp? Jeg ser ikke noe galt i hva hun gjør, det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor det ble filmet.

 

Hun hadde på seg plastikkhansker, så det var kanskje litt give-away?

 

Hun hadde hansker på seg fordi hele eska med valper var full av avføring.

 

Nei og nei. Hun er fra Bosnia, og de har funnet identiteten hennes.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10036015

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det egentlig å diskutere her? Dama kan umulig være helt normal, så det er ingen grunn til å føle seg edel til sammenligning. Alle hjerter gleder seg nok innerst inne over nok en ting å ta avstand fra og rase over, og media gnir seg i hendene. Det som mangler er at det viser seg å være en viral video med katten i bosset som forløper.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Asså, valpene dauer like mye om man ler, filmer, eller lager woooooo-lyder. Det må være lov å kose seg litt innimellom, uten at man behøver å bli hengt for det. Harmløs sadisme. Valpene hadde parasitter.

 

Ufattelig dårli forsøk på å lage enda mer blest i diskusjonen, "det må være lov å kose seg"? er inderlig glad eg slipper å være med deg og familien din på julaften når dere skal "kose" dere.

 

Og valpene hadde parasitter? Hva vet du om det? Var du der eller undersøkte du de selv, åja det var fordi det stod i "unnskyldningsvideoen" hun la ut? Ja, DET var sikkert sant aaaaaaalt som stod der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Asså, valpene dauer like mye om man ler, filmer, eller lager woooooo-lyder. Det må være lov å kose seg litt innimellom, uten at man behøver å bli hengt for det. Harmløs sadisme. Valpene hadde parasitter.

Selvfølgelig er det nyanser i det å ta et liv. De fleste kjøttspisende, oppegående voksne har forsonet seg med det faktum at dyr må bøte med livet for at vi skal få tilfredsstilt vårt ønske om å spise kjøtt. Det er det at noe som ethvert empatisk menneske hadde gjort med tungt hjerte faktisk gjøres med glede jeg reagerer på, ikke det at et dyr må bøte med livet, det er dessverre en nødvendighet i visse situasjoner.

 

Hvis du virkelig mener at resultatet av en handling er det eneste som har noe å si vil jeg spørre deg om følgende: Sett at bestefaren din hadde fått vite at han hadde en uhelbredelig sykdom og du hadde hatt valget om han skulle død ved at han fikk en sprøyte som gjorde at han sovnet fredelig inn under vanlige forhold, eller at han fikk en sprøyte av en leende lege som woo-et, mens noen filmet det og la det ut på youtube. Dette er selvfølgelig ikke sammenliknbare situasjoner, og jeg hevder ikke det heller. Det jeg hevder er at logikken din om at "et dødsfall er et dødsfall" kun gjelder når det er noe(n) du ikke bryr deg om det er snakk om, hadde det vært noen du hadde brydd deg om hadde du nok reagert på en helt annen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg hevder er at logikken din om at "et dødsfall er et dødsfall" kun gjelder når det er noe(n) du ikke bryr deg om det er snakk om, hadde det vært noen du hadde brydd deg om hadde du nok reagert på en helt annen måte.

Ja, det er jeg helt enig i. Selv om det er store individuelle forskjeller i hvordan vi bryr oss.

 

Jeg sneik meg inn på et disseksjonskurs en gang, og da var det superviktig at alle hadde hvit frakk. Av en eller annen grunn, så signaliserte hvit frakk respekt (jeg tror det heller var forfengeligheten til anatomene som hadde dette som yrke, jeg da). Så det var mange dirty hvite frakker der, dyppet i formalin, som skar opp daue gamlinger. Men jeg tror gamlingene ga ganske faen i hva de hadde på seg, eller at jeg stumpa tyggisen min i likdelene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvalmt. Skal man avlive valper så bør det gjøres rett etter fødsel, p¨å en human måte. Syke kjerring.

 

Kan hende hun prøvde og selge eller gi dem bort, men etter en stund så måtte hun gi opp siden ingen var intereserte. Også mulig at hun ikke hadde penger til å bruke på sikkelig avliving hos dyrelege. Det med hammer for avliving som noen sier er mer humant, noe det kasnkje er, men det er mye ekklere for den som skal utføre avlivingen.

Lenke til kommentar
Hun er angivelig fra Kroatia

 

Nei og nei. Hun er fra Bosnia

 

Begge har rett, og begge tar feil. Hun er fra Bosnia, men hun selv er kroat (bosnisk kroat). Området hun kommer fra, rundt Travnik, er området der majoriteten av kroater bor innad den føderative enheten. Dama som reddet de fem valpene er også kroat (bosnisk kroat) som bor i samme området.

 

Ja, det er utrolig mange løshunder i Bosnia. Jeg personlig har kjørt på to av dem under mine opphold i Bosnia. Det er umulig å unngå dem på veier i Bosnia når de er så mange i ett land der det blir veldig mørkt om kvelder, sammen med dårlig gatebelysning. Statlige myndigheter har ikke nok ressurser til å takle det omfattende problemet som oppstod under krigen på Balkan i begynnelsen av 90-tallet. Likevel er det helt uaktuelt å støtte det denne jenta gjorde, til tross for at ungene i Bosnia lider av traumer som følge av krigen. Slik som jeg forstår det så har moren til jenta allerede søkt psykiatrisk hjelp til datteren.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...