Gå til innhold

Hvorfor kaster man hundehvalper i elven?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange folk som mangler mye i topplokket.

Hvorfor folk gjør syke ting som dette er vel vanskelig å si, får bare håpe at man finner ut hvem som har gjort det og at de får en passende straff :evil:

Det kan jo ha vært en "artig" måte å bli kvitt uønskede valper på.

 

Øye for øye, tann for tann er en fin regel enkelte ganger :thumbup:

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hvorfor kaster man ikke hundevalper i elva? :whistle:

 

Jeg vet ikke akkurat hvordan det skjer, men jeg tror at med gale gener i bånn, og nok negative opplevelser, så vil noen folk utvikle en generell negativitet, og i sin egen forakt føle glede, eller tilfredsstille en slags hevnlyst ved å gi det videre. Dyr et et slags mellomtrinn før man lar det gå utover andre mennesker. Jeg tviler ikke et sekund på at hu dama med katta, dyttet han ned i søpla pga et umiddelbart behov for å gjøre vondt, og så er alle dumme utsagn etterpå kommet som et resultat av alt rundt.

 

Dyssosiale har ikke en av/på knapp, og mange har samvittighet, du ser alle grader. Være drittsekk mot dyr er vel bare et tidlig stadium.

Endret av Nihilist1
Lenke til kommentar

For å stille det litt i perspektiv... (er selv hundeelsker, har hund og er oppvokst med hunder).

 

Nå sies det at dama er fra Øst-Europa, mener å ha lest spesifikt land, men husker ikke.

 

Men sett at personen bor i et land preget av løshunder, katter osv.

Da vil jeg si at å kaste valper i elva som er trolig kun noen dager gamle, evt ta dem med en hammer, hushjørne etc ikke er et problem i utgangspunktet. Igjen, sett at man bor i et land hvor som er preget av løshunder.

 

I Norge derimot, syns jeg at man skal prøve å selge, gi bort, eller worst case, avlive dem hos dyrlege.

 

Men jeg her 100% enig at å filme det og legge det på youtube er sykt!

Selv tror jeg ikke hadde klart å gjøre dette med hundevalper, da jeg er alt for glad i hunder.

Lenke til kommentar

For å stille det litt i perspektiv... (er selv hundeelsker, har hund og er oppvokst med hunder).

 

Nå sies det at dama er fra Øst-Europa, mener å ha lest spesifikt land, men husker ikke.

 

Men sett at personen bor i et land preget av løshunder, katter osv.

Da vil jeg si at å kaste valper i elva som er trolig kun noen dager gamle, evt ta dem med en hammer, hushjørne etc ikke er et problem i utgangspunktet. Igjen, sett at man bor i et land hvor som er preget av løshunder.

 

I Norge derimot, syns jeg at man skal prøve å selge, gi bort, eller worst case, avlive dem hos dyrlege.

 

Men jeg her 100% enig at å filme det og legge det på youtube er sykt!

Selv tror jeg ikke hadde klart å gjøre dette med hundevalper, da jeg er alt for glad i hunder.

 

På Sri Lanka, så jeg at de avlivet løshunder ved å sette dem i et stort bur, som de kastet utfor ei kai. Det dreide seg vel om en 15-20 hunder i slengen om ikke fler.

 

Selv var jeg med på å avlive hunder i kososo (vi skjøt hundrevis av dem), forlatte løshunder etter krigen, som hadde samlet seg i store flokker og gikk til angrep på både husdyr, og unger, og i noen tilfeller oss.

 

Hunder formerer seg veldig raskt siden de får så mange valper.

 

Greit at det er land preget av løshunder, men det finnes da en mer human måte å ta livet av valper på, noen sa hammer og ja den er mer human en å drukne dem.

 

Skulle likt og sett ramaskriket som hadde opstått om youtube videoen viste ei dame som slo ihjel hundevalper med hammer...

Endret av Kikyet
Lenke til kommentar

Greit at det er land preget av løshunder, men det finnes da en mer human måte å ta livet av valper på, noen sa hammer og ja den er mer human en å drukne dem.

 

Vet ikke hvor mye en valp på få dager føler, så hvor uhumant det er kan jeg ikke svare på. Men alle vet jo at drukning generelt er en av de verste måtene å dø på. Men det jeg tror er det verste, er jo at disse valpene kommer til å flyte nedover elva og bli oppdaget av noen andre. Hadde man derimot plukket dem opp og fått gravd dem skikkelig ned så hadde det nok vært litt annerledes.

 

Missforstå meg rett, jeg er helt i mot måten det er gjort på på videoen, men diskusjonen beveger seg litt inn på området på hva som er humant når det kommer til å ta livet av valper.

 

 

Det er tross alt lov for privatpersoner i Norge dersom valpen er under 9 dager gammel.

Lenke til kommentar

Hun er angivelig fra Kroatia, et land som ikke har den velstanden som i Norge. Hvem vet, kanskje hun ikke har råd til å ta vare på valpene samtidige som staten ikke tilbyr noe hjelp? Jeg ser ikke noe galt i hva hun gjør, det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor det ble filmet.

 

Hun hadde på seg plastikkhansker, så det var kanskje litt give-away?

 

Hun hadde hansker på seg fordi hele eska med valper var full av avføring.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Ser ikke noe galt i å lage "wooo" lyder mens hun kaster dem i elva?

 

Uansett som valpene var syke eller om de var løshunder eller om de rett og slett bare trengtes å avlives av en eller annen grunn, så ville ikke en normal person kunne kaste valper slik i en elv og lage "morsomme" lydeffekter samtidig..

 

Hvis man absolutt ikke hadde noe annet valg så hadde de fleste jeg vet om ihvertfall vist medfølelse og følt seg dritt, noe hun helt tydelig ikke gjør.

 

Det betyr at det egentlig er det samme hvorfor hun gjorde det, hun bryr seg jo ikke uansett..

 

Når man da attpåtil filmer det OG legger det ut på internett som "underholdning" da tyder det på at det ikke er så uskyldig som noen her i tråden skal ha det til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...