Gå til innhold

[Løst] er kundedata et trygt sted?


nettbutikk   

119 stemmer

  1. 1. Hvilken nettbutikk er best? ovenfor service og pris

    • komplett.no
    • kundedata.no
    • mpx.no
    • http://www.amentio.no/
    • http://www.allebutikker.no/data-og-utstyr/
      0
    • http://www.ps.no/
    • http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/df.aspx?refid=df&s=bsd&cs=nobsdt1&~ck=mn&dgc=AF&cid=6505&lid=167785&acd=4c298ec9b5ca94022bbb5b7eb09165e7
      0
    • http://www.pckiosken.no/
      0
    • http://www.microplex.no/
    • http://www.avatek.no/
      0


Anbefalte innlegg

Tester dere alle produktene dere?

 

Slik at hvis jeg sier jeg skal ha en harddisk som klarer 70 MB lese/skrivehastighet til under 500 kr, som er raskere en det? Bør også ha 320 GB lagringplass. Samme om det er 2,5" eller 3,5 siden jeg har ekstern E-sata og strømforsyningen til å drive disken. Men en fordel med liten harddisk.

 

Vet jo at Samsung F3 er gode, på 3,5" siden jeg har flere selv. Klarer en 133 mb/s på diskmark.

Men aner ikke hva 2,5" disker gir av ytelse i sammenlingingen.

 

 

Så vet dere hva man bør gå for?

 

Slik at dere ikke anbefale Intel SSD til 2000 kr? Men har ikke en anelse på hvordan de andre harddiskene i praksis yter? Slik funger nok elkjøp og lefdal også, anbefaler bare det dyreste, siden det som regel er bedre fortjeneste.

 

Etter det jeg så vitt vet, gir USB3 harddisker ofte dårligere ytelser en Sata 300 i dag.

Har lest en del tråder om folk som handler en billig WD usb3 harddisk billig og ytelsen der er bare så vidt bedre en USB2 hastighet, en ca 50-60 MB/s eller lavere. Men interne harddisker ofte klarer det dobbelte. Kan være en ulempe med intern kretskort i til USB3 en ren sata disk.

 

Hva mener kundedata, hvis en kunde har problemer med det?

Gratis returfrakt og kunden får pengene igjen på åpen kjøp?

Men da sitter jo butikken med tap?

Når man kunne ha testet produktet før kjøp?

 

Eller en minilaptop med Atom N450, var bare i en elkjøp butikk, og sjekke på prosessormåleren hvor hardt prosessoren var belastet i Windows 7 Starter, den var nesten på 86-90% lav belasting i oppgaver. Hadde man prøvd prime95 ville nok maskinen ha hengt seg opp, og mus/tastatur ville vært vanskelig å bruke med prime 95.

 

Så når jeg så det, forsto jeg at mini laptop med windows 7, vil folk returnere rask på åpen kjøp. Siden det blir litt for dårlig. Og maskinen bør nedgraderes til linux mint eller XP.

 

Så det er viktig, å enten la være å selge varer som 70% av kundene vil bli misfornøyd med, dropp å kall harddisken USB3 hvis ytelsen ikke er super bra.

Dropp å selg billig maskiner, eller oppgir ulempen med det.

Vi følger med på forumet og tester og vi har testet litt selv. Men vi tester ikke varene før de blir solgt. Det er det ingen som har mulighet til uten å bryte forsegling av pakken osv.

Men vi følger med, vi anbefaler ikke alt selvsagt.

Mini pc er mini pc, nei vi anbefaler ikke windows vista eler xp på den, men aller helst windows 7 home.

De er ikke beregnet for ytelse. Nå har det kommer flere nyere mini pc'er med litt bedre cpu men dog ikke godt nok.

Man kjøper ikke en mini pc for ytelsen, enda. Men det kommer seg.

Når det gjelder returer ved angrefrist så må kunden betale den ene veien tilbake til oss.

Har vi anbefalt noe, så tar vi kostnaden på det.

Det er ikke alt man kan tjene på, det er umulig.

Man tjener penger på volum, men enkelte kunder tjener man ikke på der og da. Sånn blir det alltid.

 

Ang harddisker til den prisen så ville jeg valgt denne.

WD VelociRaptor® 300GB SATA10000RPM, 16MB, 3 GB/s

 

Koster mye mindre en 2000,-

Vi anbefaler ikke det dyreste alltid, fordi vi tjener ikke mest penger alltid på det dyreste.

Men vi anbefaler etter kundenes behov og ønsker og prisnivå.

1450,-

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva om dere selger det meste.

 

Også har dere noe, som dere selv bruker?

Man trenger ikke alltid å prøve produktet.

 

Men dere trenger vel datamaskiner, dere selv bruker? Da kan jo dere bruke noe som ikke finnes tester på, siden på den måten vet man bedre hva man får?

 

WD VelociRaptor® 300GB SATA10000RPM, 16MB, 3 GB/s

 

Har du noen ganger prøvd en slik harddisk f.eks på en minilaptop? Så sant disken passer.

Så vil man merke litt redusert batterilevetid, husk at det er en grunn for harddisken ser slik ut:

 

http://www.xbitlabs.com/images/news/2008-04/wd_velociraptor.jpg

 

Så den kjøleribben er der av en grunn, er neppe lurt å ha en slik i laptop uten kjøling. Kan få problemer etterhvert.

Lenke til kommentar

Tror ikke vi skal overlate til butikkene å drive testing i hytt og gevær. Litt ansvar for at man ender opp med det perfekte produkt må jo kunden ta. Selgeren kan ikke ta hensyn til særlig mye mer enn produsentens opplysninger og fakta og egne langtidserfaringer.

 

PS! Ingen med et minimum av sunn fornuft ville prøvd å putte en VelociRaptor i en minilaptop... Og det vet nok kundedata også :)

Lenke til kommentar

Nå mente ikke jeg at denne skulle inn i en mini bæbar, han spurte om en rask hdd som fungerer bra.

I en mini bærbar så kan man bruke momentus xt eller c300 hvis du virkelig skal oppgradere å få en rask ytelse på lese/skrive.

Men momentusen har vi testet og den gir noen feil av og til - personlig har jeg dårlig erfaring med den.

C300 ville vi jeg gått for, men da må man betale pr GB fordi de koster litt mer. Men er igjen meget rask (Men man får ikke full utnyttelse av en slik disk i en mini bærbar). Men som alltid, maskinen er like bra som den dårligste delen.

Men han nevnte SATA og til den prisen han ønsket med den størrelsen er det ikke mange å velge mellom som vil gjøre så veldig stor forskjell fra eller til i en slik maskin

Hvis man først skal bytte HDD, for å få merkbar ytelse endringer så er det like greit å kjøre på litt bedre disker.

 

Og han nevnte ekstern HDD, derfor jeg fant frem den som er nevnt tidligere.

"Samme om det er 2,5" eller 3,5 siden jeg har ekstern E-sata"

 

Men når jeg tenker min pc så er det 10.1" ikke 13.3 osv, fordi da har vi litt andre klasser.

Men Mini pc er rimelig, den er ikke ment til store ytelser enda.

De som bærbare for flere år tilbake desverre.

Vi har testet flere fra ASUS og ACER.

Kjøp mini bærbar med 6 Cell, da har man litt bedre batterikapasitet. Kjør Windows 7 home.

Og det er kanskje ikke nødvendig for den vanlige brukeren å bytte til annen HDD hvis man skal bruke den i stua mens man ser tv.

 

Angående testing, så er det ingen nettbutikker som har mulighet til å teste alle produkter.

Men derfor er det viktig å lese på dette forumet, fordi det er her testerne er. Og vi leser mye om produkter og anbefalinger her. Her er det mye god teknisk kompetanse som vi gjerne skulle hatt med oss.

 

Men kundene kan legge igjen kommentarer på produktene på siden vår og andre sine sider.

Det er veldig nyttig for andre kunder som vurderer innkjøp av utstyr.

Og testene kan gi litt forskjellig utslag etter hva slag annet utstyr man bruker sammen med produktet.

Men ja vi er ansvarlige hvis produktet ikke fungerer slik det er ment å gjøre, da skal ikke kunden trenge å sitte med et produkt som ikke fungerer slik det skal.

Men da trenger vi å teste ut produktet i et likt miljø eller med likt utstyr eller formål slik at vi kan erfare samme feil som kunden.

 

Nå blir vi Kundedata.no AS fra 1 Oktober, da håper vi at vi blir tatt litt mer seriøse av de aller fleste og ikke bare kundene våre.

 

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

Sakset fra et annet nettforum:

 

Så er det en ny aktør på QXL.

 

Selger PC og deler i tillegg til andeler i eget firma.

 

Vedkommende er svært ivrig til å svare i egen tråd på Hardware.no. Og ikke måte på satsing på kundeservice.

 

Fikk tilslag på et par objekter på søndag. Fikk mail om betaling og overførte oppgjør med en gang. Sendte mail om at dette var gjort og fikk kjapt svar med takk for handelen.

 

Varene var oppgitt som "tilgjengelig nå". På hjemmesiden står det at lagervarer som bestilles før kl. 12 blir sendt samme dag. Og at sporingsnummer blir sendt på mail.

 

Nå er vi bikket over på torsdag.

 

Første henvendelse på mail der jeg etterlyser sporingsnummer blir ikke besvart.

Andre henvendelse på telefon resulterer i at vedkommende skal ringe meg tilbake. Hører intet.

Tredje henvendelse på mail i dag er ubesvart. Vedkommende er til stede da live chat er aktiv.

 

Dette er for dårlig.

 

Snakker om å kjøpe seg dårlig omtale.

Lenke til kommentar

Hei

Vi gjør feil som alle andre, men vi kompenserer alltid for våre feil.

Men vi kan jo ikke forklare en sak som dette da vi ikke vet hva det gjelder og hvem det gjelder.

Hvis kunden bestilte på Søndag, men betalte på mandag så var kanskje varen ikke på lager da betalingen var registrert på tirsdag. Hvis man betaler med paypal så blir den holdt av med engang varen er bestilt. Men forhåndsbetaling tar lengere tid.

Men nå jobber vi med å få bank aksept løsninger da vi blir AS.

Men vi har gjort feil flere ganger, men det har vi alltid kompensert for.

Fordi det er vårt ansvar.

Vi ser en økende mengde hendvendeler hver eneste dag og salg, så vi har også fått på plass en ekstra medabeider i går. Men vi trenger flere... Så vi jobber med å få på plass det som trengs for å kunne håndtere alle hendvendelser til oss.

 

Husk at det er alltid 2 sider av en sak, men gjør vi feil rydder vi opp i det.

 

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

og med AS så vil jo dere få en bedre avtale med posten slik at en standard pakke vil koste rundt 105-110 kr. (sånn ca)

 

SVAR: JA det stemmer, samt vi vil få enda bedre og gunstigere avtaler med alle innvolvert. Banker, leverandører. Vi jobber også for å få på plass bedre systemer som linker sammen produkter slik som det er hos andre.

 

Lykke til videre Skal vurdere å handle fra dere neste gang jeg bestiller et eller annet.

Tips: ikke bruk "men" i hver eneste setning.

SVAR:

Takk, men men...hehe

Tipset er godt tatt i mot!

Ja håper du prøver oss å gir oss din tilbakemelding på hvordan kjøpsopplevelsen var.

 

Mvh

Kundedata.no AS

Gjeldende fra 1 oktober, men nytt orgnr kommer Mandag 4 okt.

Lenke til kommentar

et tips som dere kanskje ikke vil like.

websiden er noe uoversiktlig!

Dere kunne ha flere underkategorier på de forskjellige varene.

 

f,eks idag hvis man blar opp på hovedkort, så kan man velge socket AM3 også kommer hele utvalget opp.

Hvis man kunne da velge mellom chipsetta (790, 890gx, fx osv).

slik at det blir en slags undermeny under hver kategori.

det holder rett og slett ikke med sortering av merke, pris og navn.

Lenke til kommentar

Hei

Jo faktisk så liker vi slike tips, vi trenger alle tips vi kan få slik at vi blir en butikk som brukerne liker. Vi jobber med det, men nå har vi jobbet med å få på plass Kundedata.no AS en stund samt alt av systemer i bakgrunnen. Nå skal vi fokusere på Produkter, design, sidene, undersider, tekst, bilder, linker mellom produkter som hører sammen. Så ALLE tips sier vi stor takk til. Vi ønsker at vår side skal være en side der forbrukerne er i fokus. Da må vi ha løsninger som passer de fleste forbrukere.

 

Og ja vi er enig i det du skriver. Vi skal se på det - bare kom med flere tips.

Ha en god helg alle sammen.

 

Takk

 

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

ser ut som det er gode priser på alle produkter nå, det liker jeg.

 

da burdte dere få på plass vanlig bankid betaling slik at folk slepper payapl med visa, fordi det er tungvint for folk å betale på den måten hvis de ikke bruker paypal fra før av.

Endret av datagnom
Lenke til kommentar

Dette var et lite betryggende innlegg. Vurderer å bestille ps3 slim 250 GB hos kundedata, men vil dere som har kjøpt varer der fraråde meg det? Tar det veldig lang tid før man får varene og hvordan er de mtp om det skulle trengs service eller det er feil/mangler på varer kjøpt hos kundedata.no.

Lenke til kommentar

Dette var et lite betryggende innlegg. Vurderer å bestille ps3 slim 250 GB hos kundedata, men vil dere som har kjøpt varer der fraråde meg det? Tar det veldig lang tid før man får varene og hvordan er de mtp om det skulle trengs service eller det er feil/mangler på varer kjøpt hos kundedata.no.

 

Jeg har kjøpt PS3 fra dem. Gikk greit det, men har enda ikke fått skikkelig kvittering/garanti fra dem.

Lenke til kommentar

Har bestilt kabinett + vifter og alt kom fram i god behold, sa er veldig fornøyd med kundedata..

 

Men hjemmesiden trenger en kraftig oppgradering med orntlig produktnavn og merke + bilder på alle produkter.

 

Blir bra når hentelager åpner i Skien :D

Endret av kaasa92
Lenke til kommentar

Jeg "vant" en 60gb ssd disk og et Rampage II Extreme hovedkort på qxl, samt at jeg bestilte en AMD Phenom II X6 1090T cpu fra nettbutikken deres.

 

Dette ble bestilt og forhåndsbetalt den 25/26 september. Da jeg etter en uke syntes det begynte å dra ut med varene, sendte jeg mail for å forhøre meg når de hadde tenkt å sende dem. Fikk til svar at komponentene blir sendt mandag 4 oktober.

 

Ingen deler har dukket opp, så jeg sendte på nytt en mail i går. Ikke noe svar!

 

Det går nå på tredje uka fra jeg forhåndbetalte varer som ikke dukker opp. Hvordan kansellerer jeg kjøpet, da jeg betalte inn på konto via qxl? cpuen ble betalt gjennom Paypal, så det blir en annen sak.

 

Rett og slett en useriøs bedrift, hvor jeg har bestilt mine siste varer :ph34r:

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Jeg "vant" en 60gb ssd disk og et Rampage II Extreme hovedkort på qxl, samt at jeg bestilte en AMD Phenom II X6 1090T cpu fra nettbutikken deres.

 

Dette ble bestilt og forhåndsbetalt den 25/26 september. Da jeg etter en uke syntes det begynte å dra ut med varene, sendte jeg mail for å forhøre meg når de hadde tenkt å sende dem. Fikk til svar at komponentene blir sendt mandag 4 oktober.

 

Ingen deler har dukket opp, så jeg sendte på nytt en mail i går. Ikke noe svar!

 

Det går nå på tredje uka fra jeg forhåndbetalte varer som ikke dukker opp. Hvordan kansellerer jeg kjøpet, da jeg betalte inn på konto via qxl? cpuen ble betalt gjennom Paypal, så det blir en annen sak.

 

Rett og slett en useriøs bedrift, hvor jeg har bestilt mine siste varer :ph34r:

 

Husk å skrive inn minuskarakter på QXL så ikke andre blir lurt her!

Lenke til kommentar

Jeg har fått mine to forsendelser fra de iallefall , uten problemer.

 

Men merka at jeg aldri fikk svar på de siste 1-2 mailene , men det var ikke

noe krise / veldig viktig uansett, men det kan jo være til ettertanke..

 

 

Tror ikke akkurat de er ute etter å svindle noen , men de har vel kanskje (som så

mange andre som starter noe og er naive) enten blitt over rumplet av veldig veldig

mange spørsmål, telefoner , ordrer og lignende og henger fryktelig etter.

 

Eller så kan det være noe økonomisk bak det, med tanke på så mange varer de har solgt

til veldig hyggelige priser, kampanjer o.l + at paypal er vist litt vanskelig med

å gjennomføre alle salgene til tider.

 

Får vente litt til og se på svar, før en maler fanden på veggen og brenner kjerringa på bålet.. men litt røyklukt kjenner man nok.

 

Edit : Men de burde uansett meget kjapt komme med noe offisiell informasjon, gjerne både på qxl / forumet / websiden for å kverke spekulasjoner, før det blir for mye.

Det _ER_ faktisk bedre å bare si det som det er , at en har litt tekniske problemer osv. em bare å ignorere / prøve å utsette.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...