BAT Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Stock så kommer det litt an på. Hvis spillet bruker 3, 2 eller en kjerne så ligger de 3 kjernene på 3,6 GHz og da vil 1090T være raskere med 200 MHz. Hvis spillet bruker 4, 5 eller 6 kjerner så vil kjernene ligge på 3,2 GHz og da vil 965 være 200 MHz raskere på 4 kjerner, mens hvis alle kjernene brukes så vil 1090T være raskest pga flere kjerner..... Opplevd ytelse stock tror jeg er ganske likt, mens jeg som gikk fra Phenom II X4 940BE merket en tydelig økning. Min 1090T har jeg satt på 3,7 uten å stille opp spenningen og da er den definitivt raskere enn en 965. Og eneste jeg trengte å gjøre var å endre på multiplieren. Jeg kan også gå høyere men må nok bruke litt mer volt for å få til det. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Multiplieren kan økes via f.eks Rightmark CPU Utility? Har iallefall redusert multiplieren på min bærbare ved å bruke det programmet. Følger det med noe programvare fra AMD som gjør dette kanskje? Edit: Tok vekk noen spørsmål. Det avhenger av meg og min lommebok nå. Takker for svar så langt Endret 2. september 2010 av Bjohansen Lenke til kommentar
BAT Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Du kan stille enten i bios eller bruke AMD sitt overklokkingsprogram som heter Overdrive. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Da er det bare å velge: AMD 1090T AMD 965BE Lenke til kommentar
BAT Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hehehe..... Lykke til med valgets kval da Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Jeg går for 965BE da denne er billigere og yter likt med 1090T i spill. Bulldozer chipen kommer snart også, så da er det mulig jeg oppgraderer etterhvert. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det blir en knall rigg. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Pcen kom i går. Litt vanskelig å få kablene til å se ryddig ut CPU kjølern bråker en del, så jeg må nesten se å få kjøpt Corsair H50 eller en annen stillegående luftkjøler. Kabinettet er perfekt, knall utseende! Lenke til kommentar
BAT Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Finnes mange gode kjølere så det burde ikke by på noen store problemer. Eneste å være obs på er høyde/bredde på kjøler ift minnebrikkene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå