Sashah Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hei, nå har vi fått bøker på skolen, og jeg har tenkt til å begynne å lese på dem, men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal starte. Jeg vet ikke hva jeg skal lese på. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forberede meg. Jeg står virkelig fast! Noen som har vært gjennom dette, og kan hjelpe meg? tusentakk! Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Kan jeg få spørre hvilke årstrinn dette gjelder? Har du fått en problemstilling du skal lese om og drøfte? Hvis du ikke har fått definert en oppgave du skal lese deg til så blir det litt vanskelig (forutsatt at du ikke skal definere den selv da). Som oftest gir det ikke stort utbytte i å begynne å lese faglitteratur på samme måte som skjønnlitteratur. [misstanke om troll] Lenke til kommentar
Sashah Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Neinei, det er ikke noe sånt. Jeg går første året på 1 vgs, og vil ikke henge etter, derfor ville jeg begynne litt før med ting og tang. Men jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Skal jeg bare begynne å lese på første kapittel eller hva? Lenke til kommentar
OneWingedAngel Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Tro meg, du skal være svært lat for å henge etter på VG1. Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hvilke fag er det snakk om da? Utrolig kjedelig å lese hele norskboka for så å finne ut at det bare er 2-3 kapitler som er pensum. Veldig få fag på vgs som er lett å "tyvstarte" på siden pensum og oppgaver blir gitt underveis. Mye enklere på F.eks. Bachelor grad siden pensum og oppgaver ligger klare fra studiestart. Det forventes ikke stort i starten på VGS. Du vil antakelig ikke merke store overgangen fra ungdomsskolen Tips: Følg godt med i timene og gjør oppgavene som læreren gir deg. Lenke til kommentar
Sashah Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Men folk sier alltid for å få 6'er må man ha det lille med seg. Og det lille kommer ikke av seg selv, så får å få det lille må man alltid ligge litt foran. Hvordan skal jeg det? Jeg vil prøve å tyvstarte med alle de fagene jeg har. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Lærebøker skal ein jo helst ikkje "lesa" seg gjennom. Ein bør heller arbeida seg gjennom dei. Det har du jo heile skuleåret på, så det er ikkje naudsynleg å stressa så ekstremt mykje med det. Tak det heller litt med ro, for du lærer nesten ingenting dersom du går gjennom alle lærebøkene dine på ei veke. Du får mest sannsynleg ein slags arbeidsplan i kvart fag som gjev deg oversikt over kva du skal gå gjennom på kvar enkelt dag. Ein god idé er å sjå gjennom det du skal arbeida med, på dagen før du skal arbeida med det; slik at du allereie er halvvegs kjent med stoffet når du har om det i timen. Så viss det til dømes står at du skal gå gjennom kapittel 3.1-3.2 på fredag, så kan du sjå litt gjennom dei aktuelle sidene i boka på torsdagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå