Gå til innhold

12% skattekort overskredet, er det ut året som gjelde? har nå 29%

Proxor

Anbefalte innlegg

I år fekk eg meg eit skattekort på 12% da meninga var at eg skulle jobbe 50% frem til sommeren, men fekk meg 100% stilling i den jobben og forsatte, og da skifftet eg over til 29% skattekort, men pgr av noe rot hadde ikke dem registrert at eg hadde skifta til 29% så dem trekte bare 12% skatt på ene lønna som egentlig skulle vere 29% trekk av, noe som da resulterte i at eg kom over grensa eg fekk på 12% er det sån teit opplegg at eg da må betale skatt da for alle pengene eg har tjent på 12% om eg kom over grensa? eller bare det eg kom over? syns huska og hørdt om det enplass.

Eller spiller det ingen rolle sålenge eg passer på og ikke komme over total grensa eg fekk ut året, fordi fekk jo justert den opp da eg endra til 29% isåfall går det forsatt bra sålenge eg passer på og ikke komme over grensa eg har fått ut året.

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Finn ut hva du har tjent hittil i år, hvor mye du har betalt i skatt hittil i år, og hvor mye du regner med å tjene resten av året. Gå på skatteetaten.no, velg oppdater skattekort, og legg inn tallene dine. Nytt og korrigert skattekort for resten av året kommer i posten etter få dager.

Lenke til kommentar

Hei, det var det eg gjorde da endret det til 29% nå i sommer, og eg kom fram til at ut resten av året ville eg komme oppi ca 220 000kr men eg skrev in 260 000 for og vere på den sikkre siden, og det var da eg fekk 29% så da er alt greit fordiom eg tjente rundt 10k ekstra på 12% kortet trokje du?

bare lurte på om det var sån oppleg at viss man kom over grensa sån som fks på frikort at man da måtte skatte for hele beløpet, gjelder kansje ikke det på prosentkort? isåfall burde eg jo vere trygg i og med eg satt 40k ekstra på totalt ut året på 29% kortet

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...