Gå til innhold

Server med 4 IP-adresser, nettverkskort eller nettverkskontakter

chrislas

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å bytte ut mine gamle firewall (kjører en linux-server med 4 nettverkskort og styrer trafikken med IPrules) og sliter litt med å finne noen 1U-servere med 4 NICs.

Derimot ser jeg at Intel har kort med 4 kontakter, a la Intel® Gigabit ET Quad Port Server Adapter osv.

Er det noen som har erfaring med noe slikt?

Får de 4 portene hver sin IP? (Dersom de konfigureres riktig selvsagt?)

Er det like greit med et slikt kort som med 4 ulike kort?

Håndterer kortet 1 GB full duplex på hver port, eller tilsammen?

- Med håp om svar

Christian

Endret av chrislas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trenger å bytte ut mine gamle firewall (kjører en linux-server med 4 nettverkskort og styrer trafikken med IPrules) og sliter litt med å finne noen 1U-servere med 4 NICs.

Derimot ser jeg at Intel har kort med 4 kontakter, a la Intel® Gigabit ET Quad Port Server Adapter osv.

Det er lettere å svare spesifikt hvis du forteller oss hvilket kort du har sett på, gjerne med lenke.

Ja.

Det kommer an på din definisjon av "like greit". du nevner jo en ting under som kan være forskjell.

Igjen, hvis du forteller hviket kort det er, så er det lettere å finne svaret. Foresten, hvorfor kan du ikke lese Intels datablader selv?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kortet klarer 4gbit ja, ved teaming. Da alle portene brukes til samme oppgave, Mener også att det skal klare 1+1+1+1gbit, noke folk felst ikkje trenger. Dessuten, er ikkje alle datamaskinene på en egen ruter bak firewallen? Trodde at en firewall var noke man hadde mellom datamaskinene og "the internet" og ikkje att all data transfer skal gå igjenom den uansett.

Så egentlig ser eg kun behov får 2 porter på en firewall. Men muligt eg tar feil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det noen som har erfaring med noe slikt?

- Med håp om svar

Christian

.1q er det du søker. Enkelt å greit

Da klarer du deg med 2 NIC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...