Gå til innhold

Trenger ny laptopp, kan du hjelpe =)?

Anbefalte innlegg

Hei hei, takk som er innom.

Jeg trenger en ny pc i skole sammenheng, hvor jeg skal gå spillprogrammering, men tipper den er god nok på de jeg har linka da) + en liten dash ekstra godbiter til gaming

Selv om jeg skal gå under IT, så har jeg fulgt jævlig dårlig med på utviklingen av komponenter i det siste, og SPESIELT på laptopper.

Så, ting jeg er ute etter:

-Bra skjermkort

-Godt tastatur

-Ikke noe first price plastikk biter smelta sammen

-Fungerer til de fleste spill

-At den jobber bra og effektivt

Uansett, jeg har kommet over en jeg syntes virker ganske interessant

Laptopp 1) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598374&view=detailed#ProductTabs

(Hvordan er acer i laptopp?)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598609 er nr 2 jeg tenkte på

Blir maks 9k da, og helst ikke under 15" heller

TUSEN takk for at du tar deg tid til meg =)

Endret av MIndstorms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer'en er bedre enn HP'en til spill, pga skjermkortet. Se på denne siden - En rangering av skjermkort til bærbare etter ytelse (og inndelt i klasser).

Men jeg synes du burde se om du kan spandere på deg en Asus G73 til like i overkant av 10.000 kroner. Da får du en maskin med det nest beste skjermkortet på markedet - og er et kupp til prisen, faktisk. Skal se om jeg kan lenke deg, et øyeblikk...

... Her.

Kan godt være du finner den enda billigere i andre nettbutikker, det har jeg ikke sjekket så nøye.

Asus er statistisk og historisk av noe bedre byggekvalitet enn Acer.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Du kan få kjøpe min :)

Kjøpte den for 2 måneder siden på komplett.no

Skal nå oppgradere til en MYE kraftigere pc :p

Det er nesten samme pc som den Aceren du linket til.

Acer Aspire 8943G

500 GB HDD

18,4" FUll HD LED LCD

4 GB RAM

Intel Core I5-430M prossesor

ATI Mobility Radeon HD 5850 opp til 2682 MB HyperMemory

Pcen er strøken og ingen feilpå den:D

Si ifra da ;)

Lenke til kommentar

Før jeg blir fristet for mye :p, så må jeg jo legge til at jeg ikke vil ha kongen av haugen av laptopper, trenger bare en jeg kan bruke i litt mer avangsert skolearbeid, og til de fleste spill

Er tross alt student, så må tenke ganske nøye gjennom hvis jeg skal bruke 1k mer eller mindre :)

Men skal sjekke den ut i alle fall da, for er mindre gira på måtte kjøpe ny pc om 1 år

Lenke til kommentar

Takker for det noob :), men tror egentlig jeg kommer til kjøpe ny, selv om det sikkert er en super deal, og jeg er idiot som ikke tar din. Er litt kresen på å ha en pc jeg vet hvor er fra :), da har jeg i alle fall garantier og sånne greier på mitt navn og vil jeg tro, men takk :)

Lenke til kommentar

Outch, den så jo aldeles vakker ut da thomit :D, kunne kanskje vært litt mer enn BARE svart da, men 11k blir litt for stiv pris egentlig :S, "har selv hørt" at Acer også har litt dårligere rykte, men den virket så fin, og den hadde fått bra kommentarer i alle fall :)

men vil du fraråde meg sterkt og gå for aceren jeg linka? eller er den helt sikkert veldig bra for middels(+) type bruk?

Endret av MIndstorms
Lenke til kommentar

Når det gjelder ATI Radeon HD 5850 kortet, så vær obs på at det er to forskjellige typer ute og går - med GDDR3 eller GDDR5 minne. Det med GDDR5, er godt kort til spill, det med GDDR3 er mer middelmådig - fremdeles ok, men altså merkbart svakere enn storebror - og det er først og fremst Acer som er kjent for å putte lillebror i maskinene sine...

Utover det har jeg ingen kommentar til Acer'en du lenket til. Jeg liker også designet, men gjør så godt jeg kan for å overse denslags :yes: Det er pris/ytelse som egentlig gjelder.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Å ja ok :), men da går det sikkert greit. Er hovedsaklig bare skolearbeid, og litt LAN greier (SC II + WoW og litt sånt), ellers har jeg en stasjonær jeg sikkert kan pushe ut de siste spillene på :).

Så lenge ikke pcen henger seg og suser høyere enn en jetmotor hver gang jeg har mer enn 2 bygninger i SC II og på "alt over" 2D grafikk, i tilegg klarer å ta relativt greie programmerings ting, så holder det egentlig for meg :).

Men just in case leter jeg litt mer rundt først :)

Endret av MIndstorms
Lenke til kommentar

kjøpte denne i dag tidlig jeg faktisk. En kompis har den og den drar Crysis på rundt 25FPS med alt på high. Kan droppe under de verste scenarioene mot slutten. Men jeg skal ikke bruke den til Crysis, så dette blir bra!

Også er den så lekker ! :D

Vurderte denne selv; Acer Aspire TimelineX 4820TG 14

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604464

men den andre så bedre ut, og til film er det deilig med gode høytalere!

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

Du kjøpte Acer Aspire 5943G 15.6" HD LED? eller Acer Aspire TimelineX 4820TG 14" HD LED i dag?

Takker for flere inlegg :), men tror den første er bedre enn Timeline, i alle fall ser det sånn ut på den skjermkort test siden, hvis jeg skjønner den riktig.. og skjermkortet er en av mine største prioriteringer (+ greit på det andre og da..)

Men igjen, kan ikke bli FOR dyr, men den http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598374&view=detailed#ProductTabs har ganske grei pris, og skjermkortet virker i alle fall helt ok (til High i alle fall, ultra virket LITT for heavy, men er ikke SÅ viktig med Ultran)

Lenke til kommentar

"Acer Aspire 5943G 15.6" HD LED" gikk jeg for. :)

Kjapt minne + solid CPU og GPU. Kan ikke slå feil!

Det eneste minuset han nevnet (som de fleste laptoper har i den klassen) er skjermoppløsningen. Men det er jeg vant til fra min forje laptop.

Det eneste minuset jeg kan se med Acer, er den jævla dårlige kundeservicen de har. :thumbdown:

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

Ahh :), men er kanskje litt tidlig spørre deg om hva du syntes om den da :/, ettersom at jeg egentlig må kjøpe pcen i alle fall i løpet av uken, burde egentlig kjøpt alt..

Er "godt vant" med middel+ grafikk selv, foretrekker litt høyere fps mot ha med skygger og sånne ting som fucker opp alt. Men hvis den fungerer greit på middels+ så er det egentlig nok for nå, om 1år er jo så godt som alt som er hot i dag utdatert uansett, så er jo ikke vits satse FOR hardt, spesielt når man ikke har råd ^-^

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oppløsningen er jo faktisk en fordel hvis man ikke har et absolutt toppklasse skjermkort - blir lettere å dra spill på 1366x768 enn 1920x1080 ;) Hvis man prøver seg på noe annet enn skjermens "native" oppløsning, så blir det jo alltid litt blur.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda godt det er flere enn meg som ikke driter penger!

Jeg var på utkikk etter noe som yter godt når kontakten er i, og kan holde en stund uten kontakten i. Og siden man kan endre hvilken GPU man bruker så funker nok denne fjell. Kan blodteste den hvis jeg får den i morra og poste her hvis du ønsker det. :)

Oppløsningen er jo faktisk en fordel hvis man ikke har et absolutt toppklasse skjermkort - blir lettere å dra spill på 1366x768 enn 1920x1080 ;)

Det er sant, men det er fortsatt lite når man driver i Windows med word dokumenter, web browser osv. Spesielt for meg som er vant til 3 skjermer på stasjonære :)

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...