Gå til innhold

Like avhengighetsskapende spill som WoW? :p

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har spilt wow siden det begynte og i grunn syns jeg det aldri ble like bra som det var i begynnelsen.

Classic var tiden da jeg raida nesten hver kveld og var ute å world pvpa etc. når jeg ikke raida. Nå derimot henger jeg i Orgrimmar mens jeg joiner LFG eller Random Battleground mens jeg kanskje av og til slenger inn en kommentar i guild chat.

Jeg er egentlig ganske møkk lei og siden jeg ikke kan gå tilbake til classic, tenker jeg heller at jeg skal prøve meg med et nytt spill fram til Cataclysm kommer.

Jeg vil at spillet skal ha den samme episke følelsen som de fleste som har spilt / spiller wow en eller annet gang har hatt.

Noen som har noe forslag?

Har prøvd, LOTRO, Warhammer, AION - men ingen av disse ga meg frysninger.

Endret av Jooose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt sikkert ikke det du er på jakt etter, men jeg kan sitte i dagevis med Civilization. For MEG er det ufattelig avhengighetsskapende.

Ser litt på youtube. Ser litt morsomt ut. Men hva handler det egentlig om? Jeg så atombomber, bueskytere og dansende bjørner i ballerina skjørt. Tell me more, ples :)

Andre ideer?

Lenke til kommentar

Civilization er et strategispill hvor du styrer en nasjon fra det øyeblikket den etablerer seg og danner sin første landsby til den blir (forhåpentligvis) et svært imperie. Kort sagt.

Har du forsøkt Oblivion eller Morrowind? Kan sitte noen hundre timer med dem. Inkluderer du mods, så er det i praksis uendelig spillbarhet.

Lenke til kommentar

Civilization er et strategispill hvor du styrer en nasjon fra det øyeblikket den etablerer seg og danner sin første landsby til den blir (forhåpentligvis) et svært imperie. Kort sagt.

Har du forsøkt Oblivion eller Morrowind? Kan sitte noen hundre timer med dem. Inkluderer du mods, så er det i praksis uendelig spillbarhet.

Har spilt Oblivion ja :) Morrowind har jeg ikke prøvd, enda.

Ser fortsatt videoer av Civilization. Ser litt artig ut men prøver fortsatt å forstå mer av spillet ;)

Takker for tips. Er fortsatt åpen for flere ;)

Lenke til kommentar

Men hva handler det egentlig om? Jeg så atombomber, bueskytere og dansende bjørner i ballerina skjørt. Tell me more, ples :)

Som Tabris sier, er Civilization et strategispill.

Du starter med å grunnlegge en by i å 4000 fkr, og bygger deretter opp et imperie ved hjelp av forskning, krig, diplomati, religion og etterhvert bedrifter.

Det er mange måter å vinne på, feks. være den første som koloniserer en annen planet, den som erobrer alle andre, via diplomati osv.

I dag er det Civilization IV, med utvidelsen "Beyond the sword" som gjelder. I høst kommer også Civilization V.

"Bare en runde til..." er noe de fleste Civ fans kjenner til.

Lenke til kommentar

Manualen som følger med er ganske dårlig, så det kan ta litt tid å sette seg inn i alt. Men på den annen side er det meste ganske logisk, så du burde ikke ha så store problemer. Men for å ta det kort:

I Civilzation starter velger du en nasjon å spille med (eventuelt lager en selv), starter med en Settler og bygger din første by. I Elemenetal lager du derimot en hersker (konge, keiser, Gud, samme det). Dette vil ikke bare være lederen for hele nasjonen din, men også karakteren du starter med i selve spillet. (han/hun er også den eneste som kan danne en by i starten). Men ulikt Civilzation er det ikke noe hast. Du kan spasere rundt på kartet, gjøre quests, utforske og så videre og lage den første byen når du har funnet et bra sted.

Nå og da vil du møte andre folk som spaserer rundt omkring. Noen er andre spillere (AI eller mennesker, dom du spiller med andre), mens andre er "barbarene fra Civ", mens andre igjen er helter du kan rekruttere.

Når du har dannet en by er det viktigste å tenke på økonomien, forsvar og drift. Du bør ha et overskudd i hver runde av både penger og mat (begge deler vises øverst i skjermen), samt sette noen folk til å beskytte byen i fall du blir angrepet. Dette er det mest grunnleggende, og selv om det blir mer avansert etterhvert er det alltid disse tre du bør tenke mest på.

Håper dette hjelper. :)

Lenke til kommentar

Det du ber om er ganske urealistisk. Det blir litt som å be om å bli jomfru igjen. Men, her er noen kule avhengihetsskapende spill.

EVE Online:

http://www.youtube.com/watch?v=S-lLkSJKWY8&feature=fvst

Everquest2:

http://www.youtube.com/watch?v=mlQcdcf19y4

Transformice:

http://www.youtube.com/watch?v=GJReZRji7tg

Fallout3:

http://www.youtube.com/watch?v=_aSmooiR4jw

Space Rangers2 - Reboot:

http://www.youtube.com/watch?v=vGQfee1BoRg

MineCraft:

http://www.youtube.com/watch?v=ogA9Bhh4luA

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Har du god tålmodighet og liker science fiction vil jeg på det sterkeste anbefale EVE Online. Har spilt det i ca et halvt år nå, og synes det er veldig moro og spennende. Kanskje ikke like avhengighetsdannende om WoW, men det er kanskje like greit..? :p Uendelig mange forskjellige ting å gjøre, alt fra mining og handel til PvP og kjemping om territorier i de lovløse områdene i spillet. Litt av det spesielle er også at alle spiller på samme server, i motsetning til WoW.

Lenke til kommentar

Har ett par spill som har oppholdt meg i ganske mange timer, dog ikke like mange som WoW.

Har du bare pc eller har du f.eks xbox360 og/eller ps3?

Har du bare pc vil jeg hvertfall anbefale starcraft 2, vanvittig bra gjennomført i mine øyne.

Du kan lade opp til mange timers gaming med duke nukem forever som, om man skal høre på ryktene kommer ut engang neste år!

Battlefield 2 er fortsatt i mine øyne en stor suksess, ilag med det nyere bad company 2. Og som tidligere sagt er Civilization veldig gøye spill. Du kan jo spille igjennom gamle klassikere framtil Cata kommer? Selv så spiller jeg bare WoW når jeg er på perm fra forsvaret å deler dine meninger om at classic var best. Å du kan jo starte en ny å bli med i en 60 only guild? Det finnes mange der ute :p Gleder meg til cata!

Lenke til kommentar

Støtter Battlefield 2, det har gått med en del tid på det spillet. Håper Battlefield 3 blir minst en like stor suksess. Og selvom Bad Company 2 ikke er like bra er det fortsatt underholdende, men det kommer litt på om hva slags spill man liker og hvordan man liker å spille.

Starcraft 2 som du nevner er også ganske underholdende. Men jeg er en ganske dårlig taper og blir lei av hele spillet om jeg taper flere ganger på rad. :p

Civilization hørtes gøy ut forresten. Har hørt om spillet, men aldri prøvd eller sett så mye av det selv. Jeg spilte mye av et spilt som het Rise of Nations for mange år siden, som var ganske likt, husker dette var ganske gøy. :D

Endret av Chris9
Lenke til kommentar

Sleng deg på Starcraft 2 bølgen :thumbup:

I tilfelle du bor under en stein så er det et realtime strategispill med spacecowboys, funky spacefolk og insektslignende romfolk, og så spiller du kamper med andre spillere der du må drive med alt mulig rts spill inneholder. Supergøy, intenst og..gøy. Avhengighetsskapende vil jeg si det så absolutt er, men er relativt lett å legge fra seg siden du ikke vil spille når du er trøtt.

Lenke til kommentar

Civvilization er jo en hel haug med spill, første kom ut tidlig 90 tallet, kanskje 91 :p De har hatt mye tid på å lage underholdene spill, og det har de for all del klart i mine øyner :p

Er bare noen uker (!) til Civilization 5 kommer, så det er jo en bra start. Eller om du husker Master of Magic kan du jo prøve Elemental: War of Magic?

Starcraft 2 er også svært bra, men personlig syntes jeg det mangler det lille ekstra. Aner ikke helt hva det lille ekstra er, men savner det. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...