Gå til innhold

Endring av computernavn feilet på AD controller

HDSoftware

Anbefalte innlegg

Folkens

Jeg sliter skikkelig her og er like før jeg gir opp og installerer hele dritten på nytt.

Hadde to AD controllere med navn DC1 og DC2. Installerte disse i nettet og boing, der var det en annen computer med navn DC gitt. Visste jo egentlig det, men glemte det helt bort når jeg satte opp dette i test benk. Jeg har så prøvd å kjøre en rename prosedyre som jeg fant på nett. Det fungerte nesten. Nå har jeg en AD controller med navn AD1 og domenet ser ut til å fungere med autentisering og slikt, men det ser ut som at DNS serveren på AD1 fortsatt tror den heter DC1. Det ser ut til at dette er et problem for når jeg nå prøver å sette opp en AD controller til i det nettet så feiler det når den prøver å sette seg opp i DNS serveren. Får følgende feil:

The operation failed because:
Active Directory Domain Service could not create the NTDS
Settings object for this Active Directory Domain Controller
CN=NTDS
Settings, CN=AD2,CN=Servers,CN=Default-First-Site_Name,CN=Si
tes,CN=Configuration,DC=s27,DC=advnet,DC=no on the remote 
AD DC AD1.s27.advnet.no.   Ensure the provided network credentials have sufficient permissins.

"While processing a change to the DNS Host Name for an object,
the Service Principal Name values could not be kept in sunc."

Noen som kan fortelle meg hva som må gjøres? Har egentlig ikek lyst å installere domenet på nytt fordi jeg har brukt en del tid på å legge opp brukere, grupper og trusts, men må jeg så må jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...