Gå til innhold

Beste måten å gå inn M77 på? Evt. pilotstøvlene.

Trollfjes

12 stemmer

1. 1. Hvilket par?

• M77 feltstøvel
      11
    • Pilotstøvel
      1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal få meg et nytt par med M77 eller kjøpe et par med pilotstøvlene. Forrige gang jeg gikk mine M77 inn la jeg de i lunkent vann i ca. tre timer, helte ut vannet og gikk en lengre tur opp og ned bakker i skogen på ca. 1,5-2 timer - satte meg på huk opp og ned mest mulig og prøvde å gjøre de mykere, uten skosmørning de første dagene.

Er det noen som erfaringsmessig kan bedre metoder eller vet om hvilke som er mest brukt? Føler at skolene ikke sitter særlig godt på bena, så skal gå én-to størrelser lavere, siden disse er mye større enn bena mine på sommerstider - de er luftige på vinterstider med ullsokker.

Takker på forhånd for alle svar,

Aviaton.

Endret av Aviaton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går an å gå de inn tørt og, men da bør du la de "mykne" i litt fuktig luft først.

De superstive man får utdelt på depot må du ikke finne på å gå med, da får du gnagsår og senebetennelse med en gang.

Vann funker, men skoene blir veldig stygge av det, synes jeg. Har du et "feltpar" og et "garnisons/permpar", prøv å gå inn feltparet med vann, og de andre uten.

Husk å gå de inn med tykk ullsokk! Altså den grå, ikke de sorte. Går du de inn med for små sokker, vil du ha et vilt helvete når vinteren nærmer seg, og det blir trangt å få trøkt de grå ned i støvlene. Da fryser du fortere enn svint.

Hvis du noen gang får tak i goretex-støvlene/"jeger"støvlene, ikke finn på å gå de inn med vann. Da tørker de aldri.

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...