jeroshol Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hei! Får fnatt av SLI og Crossfire setups, så jeg ønsker en anbefaling av single GPU til gaming og kontorbruk. Komplett har for tiden GTX480 til samme pris (3395,-) som HD5870 (Vapor-X). Ifølge benchmarks kommer GTX480 litt bedre ut jevnt over, men er det andre ting som bør tas i betraktning i valget? PS: Er fullstendig klar over GTX460 1GB i SLI, som dominerende løsning på dette prispunktet Takker for alle innspill! Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Det er jo støy og varme som kommer inn i bildet da. Asus versjonen har enn noe annerledes bios enn referanse kortet og holder seg rundt 5 grader kaldere, men er fremdeles ikke like stillegående som 5870 og si seg selv - vanligvis - mtp prisen som gjerne er litt høyere så er nok 5870 et bedre valg. Men alikevel får du jo med en flott bundle og til samme pris, så personlig ville jeg kanskje gått for 480 GTX mtp 3d og PhysX. Jeg er ingen støyallergikker og har god kjøling i kabinettet, så du får vel vurdere det litt hvor mye du prioriterer slike ting. Endret 1. september 2010 av Maccan Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 For samme pris er nok 480 GTX et bedre valg, da det har litt bedre ytelse (og riktignok også strømforbruk og varmeutvikling). Selv kjører jeg HD5870, men hadde 480 GTX eksistert til samme pris når jeg kjøpte det hadde jeg muligens valgt det istedet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hentet fra: http://www.pureoverclock.com/review.php?id=968&page=13 As a result of these temperatures, the fan needs to ramp up quite a bit since the card is running hotter, and this translates into louder noise levels. The ASUS GTX 480 is quiet at idle, but when ramped up (and especially at full bore), however, the fan is considerably louder and will definitely be audible inside your case. The bottom line here is the reference Nvidia heatsink and fan design run loud in an attempt to prevent the temperatures from getting out of hand on what is a toasty card. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå