Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Avvise uinteressante damer

Anbefalte innlegg

Av og til blir man sjekket om av damer man ikke er interessert i, men jeg syntes det er forferdelig vanskelig å avvise. Om det er en håpefull en på byen, eller en man kapt kjenner som sender meldinger på facebook og byr på date eller lignende. Hvordan avviser man dem? Lyver å sier at man har/holder på med en annen, at man ikke er interessert, eller bare lar være å svare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke kalle det et luksusproblem akkurat, når det er snakk om damer man ikke er interessert i. Det er heller ikke noe gøy å fortelle dem det, da det går utover selvtilliten deres. Faktisk noe i det som ToYBoi sier også. Foreløbig har jeg valgt å ikke svare, satser på at ho tar hintet. Jeg ser ikke noe bedre alternativ en å lyve å si at jeg holder på med en annen.

Solid: Kan bli en tøff t-skjorte det der ;)

Lenke til kommentar

Vet du hva? Det er faktisk 100 ganger bedre for selvtillitten å få et klart svar om at du ikke er interessert, enn å leve i usikkerhet fordi du gir fra deg tvetydige og susete svar, eller enda verre: ikke svarer i det hele tatt. Garantert :)

Du er ikke slem fordi du ikke er interessert, man kan jo som kjent ikke like alle, og det er noe de fleste har full forståelse for.

I min jentegjeng blir gutter som er ærlige og sier klart i fra på en hyggelig måte sett på med respekt, og tanke om at han må være en skikkelig ålreit fyr, fremfor de som ikke svarer eller gir fra seg vage svar og fører til at man må ta telefonen klokken 4 om natten for å trøste fordi han ikke svarte :p De blir sett på som feige og uten ryggrad.

Så prøv deg frem med ærlighet du, skjønner godt at det kan virke litt hardt og brutalt, men det er det hyggeligste i lengden :)

Lenke til kommentar

Hadde dette problemet selv da jeg var yngre, med både damer og karer. Ingen av delene tar fjortiskontakt, det går på hinting, så da er det nok riktig at det er litt vel brutalt og dritalt å si rett ut: jeg er ikke interessert i deg. (Om de spør veldig direkte, så er det nesten bare å si det.)

Men om du skal ha det bedre selv/øke din egen verdi, så vil en ikke-kontant avvisning være kjepper i hjulene, og få deg til å virke usikker, også ovenfor andre. Så nå som jeg har blitt mer moden, så sier jeg bare rett ut at hun skal gi meg nummeret, slik at hun kan ta kontakt om hun mister noen kilo. Stygt, jeg vet det, men samtidig formidler jeg selvtillit.

Da jeg var yngre, ville jeg bli sett på som pen og snill. Nå vil jeg heller bli sett på som et menneske som er verdt noe. Skal du være verdt noe som mann, må du ha selvtillit, og du må behandle damer som en macho. :yes:

Endret av Nihilist1
Lenke til kommentar

Bare si det som det er. Ikke gi jenta falske forhåpninger. DET er grunn til å få dårlig samvittighet. Å være ærlig, er ingen grunn til å føle seg dårlig.

Er du ikke intressert - så bare si det rett ut. At du desverre ikke er intressert, men takk for tilbudet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...