Gå til innhold

Ip camera poe Ikke noe signal

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har hatt et ipkamera med ca 60 m kabel og en skjøt, dette ble ødelagt så vi bestilte et nytt. Kobla til det nye med ca 5 m kabel til switchen, det fungerte fint..

Men da jeg skulle koble til det nye kamera på den originale plasseringen, ca 60 meter fra switchen, får jeg ikke inn bilde på camera dataen igjen. Det lyser poe på switchen og blinker på signal. Noen som har noe tips?

Jeg har bytta ut siste 20 meter av kabelen pga at den var dårlig. Bytta den ut med 8 leder kabel med skjerm, og tvinna kablene med en sukkerbit utenpå i skjøten. beholdt også mest mulig av tvinningen på kabelen. kabelen ligger også nær andre kabler til radar og strøm osv, men det har de jo alltid gjort.

Håper noe har peiling på dette og har tid til å svare:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver at du har skjøtet et stykke med skjermet kabel inn på strekket - betyr det at resten av strekket ikke er skjermet?

Skal du benytte skjermet kanel bør den være hel fra ende til ende, og trenger du en skjøt underveis så må du også skjøte skjermen også innkapsle "sukkerbitene" i en egnet lukket metallboks som er tilkoblet skjermen.

Ellers kan du droppe hele skjermen IMHO, da den kanskje skaper flere problemer enn den løser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...