se# Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Da ble det en NEX3 med 16mm, kjøpt brukt, som ble valget. Gratulerer med nytt kamera, fått det ennå? Fått tak i den nye firmwaren? Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Da ble det en NEX3 med 16mm, kjøpt brukt, som ble valget. Gratulerer med nytt kamera, fått det ennå? Fått tak i den nye firmwaren? Takk for det Fikk det i dag, ser ikke ut som firmware versjon 3 er sluppet enda, har ikke funnet den. Men kameraet var fremdeles versjon 1, så jeg får opdatere til ver. 2 imens. Med den nye firmwaren så har du mulighet til å forhåndsdefinere knapper, slik at du raskere kan navigere i menyene og: http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/sony_nex_firmware_update.shtml Endret 2. oktober 2010 av Karabin Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Den gangen jeg kommer til å legge en vesentlig del penger i et kamera nr. 2 ville jeg først definert svakhetene til mitt hovedkamera. For alle oss med speilrefleks er nok det hovedsaklig at det er for svært til å drasse med seg overalt. Deretter ville jeg spurt meg; hvor lite må et slik kamera være for at det skal dekke mest mulig av fotograferingen der speilrefleksen ikke kan tas med. For meg ville da noe større enn Panasonic GF1/2 (m/ 20mm f/1.7) eller Olympus PEN (m/ 17mm f/2.8) vært uaktelt. Selv disse ville kanskje vært for store. Vel. Jeg har så og si bestemt meg for enten Panasonic Lumix LX-5 eller Canon Powershot S95. Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 For meg ville da noe større enn Panasonic GF1/2 (m/ 20mm f/1.7) eller Olympus PEN (m/ 17mm f/2.8) vært uaktelt. Selv disse ville kanskje vært for store. NEX er mindre enn begge de du nevner og mindre enn NEX-3 med 16mm er vel bare NEX-5 med 16mm hvis du skal ha utbyttbar optikk. Siden Karabin allerede bruker Sony SLR, og NEX med adapter og siste firmwareoppdateringen gir AF med en del nyere Sony objektiv virker jo NEX som et fornuftig valg. Ellers er jeg enig i at LX-5 eller S95 kan være bra alternativ. Da få du litt zoom og ennå mindre kamera enn NEX. Spørsmålet blir vel om fast brennvidde er greit, da vil jeg si NEX går greit i en lomme. Hvis du vil ha zoom må du over på kompaktkameraer for å få noe rimelig lommevennlig. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Beklager. Sony NEX er så ansolutt verdt en tanke eller tre. Hadde jeg hatt Sony-speilrefleks fra før ville jeg selvfølgelig vurdert NEX sterkt. Spesielt om jeg hadde hatt en del portabel og god optikk. Jeg vet at jeg har mye snacks innen rekkeivdde dersom jeg går for Sony NEX Endret 3. oktober 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Da ble det en NEX3 med 16mm, kjøpt brukt, som ble valget. Avgjørelsen ble tatt etter siste firmwaren som kom, autofokus på SAM og SSM.objektiver fra sony, samt at A33/55 var forholdsvis dyre og fremdeles ganske store. Så da blir det neste ett adapter Gratulerer. Det ser ut til at den nye firmwaren kommer til å gjøre kameraet mye mer brukervennlig for avanserte brukere. Så det er tydelig at Sony hører på folk. Lenke til kommentar
morlie Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Strålende fornøyd med mitt nex 5 med 16mm. eneste måtte vært at det blir endel lens flare. ikke noe kritisk. legger ved ett eksempelbilde. (Rett ut av kameraet uten noe som helst redigering) er forøvrig meget imponert over hvor mye de får presset ut av ett såpass lite kamera! Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Da ble det en NEX3 med 16mm, kjøpt brukt, som ble valget. Avgjørelsen ble tatt etter siste firmwaren som kom, autofokus på SAM og SSM.objektiver fra sony, samt at A33/55 var forholdsvis dyre og fremdeles ganske store. Så da blir det neste ett adapter Gratulerer. Det ser ut til at den nye firmwaren kommer til å gjøre kameraet mye mer brukervennlig for avanserte brukere. Så det er tydelig at Sony hører på folk. Takk for det Virker som Nexen blir ett morsomt bekjentskap, venter bare på at siste firmware blir offesiell nå morlie; fint bilde Edit: Fikk byttet til meg en 18-55 til NEXen og Endret 5. oktober 2010 av Karabin Lenke til kommentar
morlie Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Gratulerer En ting jeg vil anbefale om du kommer til å bruke kameraet endel er å anskaffe ett batteri til. jeg får rundt 300 bilder på en ladning. så jeg har bestilt ett par ekstra :-) Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Ja, tenkte jeg skulle gjøre det, så noen til 11 dollar stk på ebay( 3.part) http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=battery+nex5&_sacat=See-All-Categories Sony sine koster jo 600.... Og få meg en lcd-beskytter: http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=NEX+lcd+cover&_sacat=0&_dmpt=Batteries_Chargers&_odkw=battery+nex5&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313 Endret 6. oktober 2010 av Karabin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå