Gå til innhold

Akambrukernes bilder - September 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant en haug med gamle diaser fra midten av 90 tallet. Jeg lagde meg et ganske primitivt system for å "scanne" dem. Monterte opp diasene mot en lyskilde, og fotograferte dem med macroen. Enkelt og greit, men sikkert ikke optimalt. :roll:

Warlocks (tror jeg..) på Mars Club ca. 96-97..

post-43539-1285788428,081_thumb.jpg

Da dette bildet bla tatt, brukte jeg:

Nikon FE, Nikkor 50mm f/1.8, og Fujichrome av noe slag..

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

5021721202_04454fcae3.jpg

Motlyset, komposisjonen og etterbehandlingen gjør at jeg liker dette svært godt! :)

Francis

Enig.

Takk for det. Bildet ble tatt på dekk på en båt et sted i Adriaterhavet midt mellom Italia og Kroatia. Det er noe av det kjedeligste jeg har vært med på. Fullt av gamle kroatiske og italienske pensjonister. Dermed ble bildet skapt :)

Lenke til kommentar

Tørrtrener litt til oktoberfesten. Festlig at D70'en ikke vil måle lyset, men gjerne gir fokusbekreftelse på ett ikke-kompatibelt objektiv (Canon er vel stikk motsatt om jeg ikke husker feil).

Rich and intense, D70 med Pentax 135mm.

Ja, det er vist slik - så langt som jeg har forstått.

@KSolfjeld: Kjent nødtriks for digitalisering av dias det der - det ble ikke så verst heller.

Lenke til kommentar

Tester min nye brukte 5D mk1, Samyang 85mm @f/1.4, iso 800

Huff,hva har den bikkja gjort.Har ikke sett en så "nedtrykt" hund på lenge.

Utrolig fin fremstilling av hundens uttrykk :)

Og hvis noen sier at du har for mye luft foran hunden,så ikke hør på dem.Overgangen til mørke gjør mye for stemningen i bildet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Huff,hva har den bikkja gjort.Har ikke sett en så "nedtrykt" hund på lenge.

Utrolig fin fremstilling av hundens uttrykk :)

Og hvis noen sier at du har for mye luft foran hunden,så ikke hør på dem.Overgangen til mørke gjør mye for stemningen i bildet.

Takker for kommentar. Hunden har ett naturlig sørgelig uttrykk i ansiktet, så den er bare sånn. Mye på grunn av litt hengende øyelokk og masse løsskinn. Bildet er ucroppet, så jeg setter stor pris på skryt om komposisjon!

Det balanserte glimrende med hundens uttrykk. Med mindre luft/overgang hadde det ikke blitt forsterket.

Takker så meget!

Høsten er her med sine fine farger. Bare timer igjen til oktober og for noen av oss vil det si Oktoberfest. Ser at andre også har begynt oppvarmingen. Jeg tenkte jeg måtte ta et testbilde i kveld for å sjekke at 50 millimeteren fungerte.

1028691904_rszRw-L.jpg

Bilde er linket til SmugMug

I sin enkelhet så er dette helt nydelig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...