Gjest Slettet+789234 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Var en tur på bondens marked i helgen. Jeg mistenker at bildet sier noe om mitt forhold til mat Hadde det ikke vært for den intense folkemengden kunne jeg sikkert brukt timesvis på fotografering der... Edit: alle bilder tatt med Lensbaby, f/4. Endret 26. september 2010 av Slettet+789234 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Var en tur på bondens marked i helgen. Jeg mistenker at bildet sier noe om mitt forhold til mat Hadde det ikke vært for den intense folkemengden kunne jeg sikkert brukt timesvis på fotografering der... Edit: alle bilder tatt med Lensbaby, f/4. Ekte eller fake tilting? Endret 26. september 2010 av Inc Lenke til kommentar
Con Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Ekte eller fake tilting? Det var vel en lensbaby. Og da blir det vel litt sånn Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Var en tur på bondens marked i helgen. Jeg mistenker at bildet sier noe om mitt forhold til mat Hadde det ikke vært for den intense folkemengden kunne jeg sikkert brukt timesvis på fotografering der... Edit: alle bilder tatt med Lensbaby, f/4. Ekte eller fake tilting? Det er ingen tilt-funksjon på Lensbaby Composer (eller noen av de andre som er å få kjøpt i dag), så alt er mer eller mindre rett ut av kamera. Har kun justert litt på kurver og skarpet opp. Supert objektiv for å bruke øyet på en litt annen måte Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd den gåsa var en modell... Tenker du modell som i posering? Endret 26. september 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Nokre frå dagens longboard-session: Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd den gåsa var en modell... Tenker du modell som i posering? Spot on! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Var en tur i Førde nylig. Utenfor byen (nord-øst), så fant jeg en bil i veikanten. Opel Rekord 1700. Den hadde stått der LENGE. Stilig! Det hadde gjort seg i stort format over soffan i stua mi. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Var en tur i Førde nylig. Utenfor byen (nord-øst), så fant jeg en bil i veikanten. Opel Rekord 1700. Den hadde stått der LENGE. Fine farger - på thumbnail på mobilen så bildet ut som om det var en Opel-logo photoshoppet på et Risk-lignende kart over den nordlige halvkule.. Såpass ja. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Nokre frå dagens longboard-session: Tøffer bilder Eks. Liker at noen gir bang i høylys og andre artifakter veldig bra. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Var en tur i Førde nylig. Utenfor byen (nord-øst), så fant jeg en bil i veikanten. Opel Rekord 1700. Den hadde stått der LENGE. Stilig! Det hadde gjort seg i stort format over soffan i stua mi. Opel-fantast, eller er det stua di som "passer bildet"? Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Noe med det opel bildet traff meg. Jævlig fett, rett og slett. Fiksa du mye på kontrast? Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 fra Rauland Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Tøffer bilder Eks. Liker at noen gir bang i høylys og andre artifakter veldig bra. Takk for det. Noe med det opel bildet traff meg. Jævlig fett, rett og slett. Fiksa du mye på kontrast? Enig, meget bra. fra Rauland Litt flatt, etter min smak. Endret 26. september 2010 av Eksistensiel Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Var en tur i Førde nylig. Utenfor byen (nord-øst), så fant jeg en bil i veikanten. Opel Rekord 1700. Den hadde stått der LENGE. Stilig! Det hadde gjort seg i stort format over soffan i stua mi. Opel-fantast, eller er det stua di som "passer bildet"? Jeg er ikke Opel-fantast, men jeg synes bildet var steike bra! Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Noe med det opel bildet traff meg. Jævlig fett, rett og slett. Fiksa du mye på kontrast? Kontrasten på Lightroom som default er +25. Jeg har satt den på +50. Default på Brightness er +50, men denne er tatt ned til 0. Eller har jeg fikset på det som følger: Exposure: +1,80 Blacks: 12 Clarity: +55 Vibrance: -42 (!) Saturation: +20 I tillegg er det justert på saturation på farger individuelt (som jeg ikke husker at jeg gjorde engang). Vet forøvrig at Opel-ringen oppe til venstre ser utbrent ut, men det er minimalt med detaljer der, så jeg lot det bare være sånn. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Nokre frå dagens longboard-session: #2 var det jeg kaller et skikkelig "fuck yeah!" bilde. 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg er ikke Opel-fantast, men jeg synes bildet var steike bra! Takker. :-) Her er noe jeg sjelden gjør, men det var spørsmål om jeg hadde fikset på fargene veldig mye. Øverst er originalen, rett fra RAW til Lightroom. Nr 2 er den dere allerede har sett, og de 2 siste er alternativer jeg jobbet med. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Bilde 2 og 3 er veldig bra. Bilde 3 er kjøligere, noe som kler det godt. Skal jeg velge fav. så blir det 2 og 3.. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Må si meg enig med KSolfjeld, 2 og 3 er meget bra. Prøvde meg akkurat på litt "latmannsfotografering", dvs at bildet er tatt fra stolen foran PCen og ut vinduet: Ble ikke helt krystallklart, kunne nok med fordel gått opp et hakk på ISO for å kunne bruke en kortere lukkertid for å unngå rystelser men... Endret 26. september 2010 av Killswitch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå