Gå til innhold

Akambrukernes bilder - September 2010


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+789234

Var en tur på bondens marked i helgen. Jeg mistenker at bildet sier noe om mitt forhold til mat :innocent:

 

5027132314_f015149b0b_o.jpg

 

Hadde det ikke vært for den intense folkemengden kunne jeg sikkert brukt timesvis på fotografering der...

 

Edit: alle bilder tatt med Lensbaby, f/4.

Endret av Slettet+789234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en tur på bondens marked i helgen. Jeg mistenker at bildet sier noe om mitt forhold til mat :innocent:

 

Hadde det ikke vært for den intense folkemengden kunne jeg sikkert brukt timesvis på fotografering der...

 

Edit: alle bilder tatt med Lensbaby, f/4.

Ekte eller fake tilting?

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

Var en tur på bondens marked i helgen. Jeg mistenker at bildet sier noe om mitt forhold til mat :innocent:

 

Hadde det ikke vært for den intense folkemengden kunne jeg sikkert brukt timesvis på fotografering der...

 

Edit: alle bilder tatt med Lensbaby, f/4.

Ekte eller fake tilting?

 

Det er ingen tilt-funksjon på Lensbaby Composer (eller noen av de andre som er å få kjøpt i dag), så alt er mer eller mindre rett ut av kamera. Har kun justert litt på kurver og skarpet opp.

 

Supert objektiv for å bruke øyet på en litt annen måte :)

Lenke til kommentar

Noe med det opel bildet traff meg. Jævlig fett, rett og slett. Fiksa du mye på kontrast?

 

Kontrasten på Lightroom som default er +25. Jeg har satt den på +50. Default på Brightness er +50, men denne er tatt ned til 0.

 

Eller har jeg fikset på det som følger:

Exposure: +1,80

Blacks: 12

Clarity: +55

Vibrance: -42 (!)

Saturation: +20

 

I tillegg er det justert på saturation på farger individuelt (som jeg ikke husker at jeg gjorde engang).

 

Vet forøvrig at Opel-ringen oppe til venstre ser utbrent ut, men det er minimalt med detaljer der, så jeg lot det bare være sånn.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke Opel-fantast, men jeg synes bildet var steike bra!

 

Takker. :-)

 

Her er noe jeg sjelden gjør, men det var spørsmål om jeg hadde fikset på fargene veldig mye.

 

Øverst er originalen, rett fra RAW til Lightroom. Nr 2 er den dere allerede har sett, og de 2 siste er alternativer jeg jobbet med.

 

post-31358-1285537300,5988_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Må si meg enig med KSolfjeld, 2 og 3 er meget bra.

 

Prøvde meg akkurat på litt "latmannsfotografering", dvs at bildet er tatt fra stolen foran PCen og ut vinduet:

 

Ble ikke helt krystallklart, kunne nok med fordel gått opp et hakk på ISO for å kunne bruke en kortere lukkertid for å unngå rystelser men...

post-138195-1285541330,167_thumb.jpg

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...