Gå til innhold

Akambrukernes bilder - September 2010

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+789234

Var en tur på bondens marked i helgen. Jeg mistenker at bildet sier noe om mitt forhold til mat :innocent:

5027132314_f015149b0b_o.jpg

Hadde det ikke vært for den intense folkemengden kunne jeg sikkert brukt timesvis på fotografering der...

Edit: alle bilder tatt med Lensbaby, f/4.

Endret av Slettet+789234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en tur på bondens marked i helgen. Jeg mistenker at bildet sier noe om mitt forhold til mat :innocent:

Hadde det ikke vært for den intense folkemengden kunne jeg sikkert brukt timesvis på fotografering der...

Ekte eller fake tilting?

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

Ekte eller fake tilting?

Det er ingen tilt-funksjon på Lensbaby Composer (eller noen av de andre som er å få kjøpt i dag), så alt er mer eller mindre rett ut av kamera. Har kun justert litt på kurver og skarpet opp.

Supert objektiv for å bruke øyet på en litt annen måte :)

Lenke til kommentar

Var en tur i Førde nylig. Utenfor byen (nord-øst), så fant jeg en bil i veikanten. Opel Rekord 1700. Den hadde stått der LENGE.

Fine farger - på thumbnail på mobilen så bildet ut som om det var en Opel-logo photoshoppet på et Risk-lignende kart over den nordlige halvkule.. :D

Såpass ja. :D

Lenke til kommentar

Tøffer bilder Eks. Liker at noen gir bang i høylys og andre artifakter :) veldig bra.

Takk for det. :)

Noe med det opel bildet traff meg. Jævlig fett, rett og slett. Fiksa du mye på kontrast?

Enig, meget bra.

fra Rauland

Litt flatt, etter min smak.

Endret av Eksistensiel
Lenke til kommentar

Noe med det opel bildet traff meg. Jævlig fett, rett og slett. Fiksa du mye på kontrast?

Kontrasten på Lightroom som default er +25. Jeg har satt den på +50. Default på Brightness er +50, men denne er tatt ned til 0.

Eller har jeg fikset på det som følger:

Exposure: +1,80

Blacks: 12

Clarity: +55

Vibrance: -42 (!)

Saturation: +20

I tillegg er det justert på saturation på farger individuelt (som jeg ikke husker at jeg gjorde engang).

Vet forøvrig at Opel-ringen oppe til venstre ser utbrent ut, men det er minimalt med detaljer der, så jeg lot det bare være sånn.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke Opel-fantast, men jeg synes bildet var steike bra!

Takker. :-)

Her er noe jeg sjelden gjør, men det var spørsmål om jeg hadde fikset på fargene veldig mye.

Øverst er originalen, rett fra RAW til Lightroom. Nr 2 er den dere allerede har sett, og de 2 siste er alternativer jeg jobbet med.

post-31358-1285537300,5988_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Må si meg enig med KSolfjeld, 2 og 3 er meget bra.

Prøvde meg akkurat på litt "latmannsfotografering", dvs at bildet er tatt fra stolen foran PCen og ut vinduet:

Ble ikke helt krystallklart, kunne nok med fordel gått opp et hakk på ISO for å kunne bruke en kortere lukkertid for å unngå rystelser men...

post-138195-1285541330,167_thumb.jpg

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...