peace2 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Hørte at man må melde det fra til biltilsynet så det blir registrert i vognkortet. men hvordan er dette i praksis? er det bare å gå til biltilsynet og si at jeg har fått på diselmotor eller må dette kontrolleres? Gjelder Mercedes 190E 1991 mod. Endret 1. september 2010 av peace2 Lenke til kommentar
grooovy Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Vil tippe det er avgiftsbelagt. Kommer jo selvfølgelig ann på hvor stor denne motoren er i forhold til den gamle. Mulig du må betale for dette. Men ja, det er bare å ta kontakt med dem å fortelle det som er gjort. I noen tilfeller ønsker dem en sjekk på bilen. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Vil tippe det er avgiftsbelagt. Kommer jo selvfølgelig ann på hvor stor denne motoren er i forhold til den gamle. Mulig du må betale for dette. Men ja, det er bare å ta kontakt med dem å fortelle det som er gjort. I noen tilfeller ønsker dem en sjekk på bilen. Du vet tydeligvis mye om temaet? Ikke kom med råd om du er helt blank på området. Trådstarter: Du kan starte med å kontakte lokal trafikkstasjon. Det er anbefalt at du hører med disse FØR du begynner å bytte motor. Endret 1. september 2010 av Sluquet Lenke til kommentar
Petter Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det er fult lovlig å bytte motor i biler, men bilen må da mest sannsynlig vises og godkjennes etter arbeidet er gjort. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Du kan høre med Yngvejos, han har byttet motor i sin bil lovlig. Han har sikkert noen gode tips å komme med. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Skjønner ikke at du vil legge så mye arbeid i å bytte motor i en så gammel bil. Du må bytte ut store deler av ledningsnettet, skifte tanken, skifte bensinpumpa til fødepumpe osv. Hadde jeg vært deg ville jeg heller kjøpt en dieselbil. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Uten tvil, er veldig greit å bytte beinsin til bensin eller disel -disel, men som retten sier her at det er en utrolig stor jobb. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hadde tenkt å kjøpe en delebil , ta ut delene over til den jeg bruker. Endret 2. september 2010 av peace2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå