emilts Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Jeg lurer på en ting.... Hvordan blir folk domene leverandør? Har et webhotell og tenkte da hvordan gjør de det? Noen som vet om hvordan dette fungerer? Endret 31. august 2010 av emilts Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Hva kan du om DNS og hvordan domenenavn fungerer? Lenke til kommentar
emilts Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Jeg kan litt, men ikke mye. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 norid.no er en god start. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det er forholdsvis komplekst, ihvertfall så lenge du har tenkt å tilby mer enn .no domener. Du kan registrere deg som top level registrar, men det er ikke noe for en gutteromsbedrift. De fleste mindre registrarene er resellere av store kjente toplevel leverandører. Men ja, det kreves dybdekunnskap om DNS og IP adresser, i tillegg til et infløkt og komplisert regelverk, de forskjellige topp domenene har gjerne hver sine egne regler, .no har f.eks krav om norsk organisasjonsnr. Også er det hele prosessen med å registrere domener, flytte de, slette de, fakturere de osv. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg kan litt, men ikke mye. Om du skal bli en registrar selv(dvs en som faktisk administrerer domenene som selges), så må du først lære deg DNS godt. Alternativet blir at du tar kontakt med for eks Domeneshop og videreselger domener via dem. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det er noe som kalles reseller, flere firmaer som tilbyr dette - f.eks host1.no. Fordelen med reseller er at om du finner ut at dette vil du ikke holde på med kan du bare gi kundene til host1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå