mino_gizmo Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg går snart amok her jeg sitter... Jeg har hovedkortet: Abit BL7-Raid... jeg har prøvd mange ganger og overklokke det.. men det nekter og røre på multipleren.. det eneste jeg får rørt er FSB'en... ved hjelp av FSB klokking får jeg meskina opp på 120x20 så da setter den på en klokke frekvens på 2,4ghtz.. men da blir maskina ustabil.. derfor vil jeg vite hvorfor i F#¤% Multipleren ikke vil endre seg.. det hisser meg veldig mye.. å.. JA jeg har seneste Bios opgradering.. den trengte eg for i det heletat få opp softmenu 3.. for å få overklokket den lille delen jeg klarte... Er CPU'en låst eller må jeg endre multipleren på en anen måte en i BIOS... På forhånd takk... Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Går vel ikke an og forandre på multiplier'n på en P4 prosessor så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Går ikke ann å endre multiplier på P4. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg går snart amok her jeg sitter... Jeg har hovedkortet: Abit BL7-Raid... jeg har prøvd mange ganger og overklokke det.. men det nekter og røre på multipleren.. det eneste jeg får rørt er FSB'en... ved hjelp av FSB klokking får jeg meskina opp på 120x20 så da setter den på en klokke frekvens på 2,4ghtz.. men da blir maskina ustabil.. derfor vil jeg vite hvorfor i F#¤% Multipleren ikke vil endre seg.. det hisser meg veldig mye.. å.. JA jeg har seneste Bios opgradering.. den trengte eg for i det heletat få opp softmenu 3.. for å få overklokket den lille delen jeg klarte... Er CPU'en låst eller må jeg endre multipleren på en anen måte en i BIOS... På forhånd takk... Ynnskyld jeg må det går ikke Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Det går ikke, desverre.. intel cpu'er som er produsert etter august 1998( uten om ES cpuer) har låst MP.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå