Gå til innhold

Kommer ikke inn på en side, blokkert av ISP?

Anbefalte innlegg

Plutselig kommer jeg meg ikke inn på en viss torrent nettside. Jeg får bare i browseren min at det ikke er svar fra serveren. Samme skjer på alle maskiner som er koblet til nettet.

Da jeg prøvde å gå på siden via en proxyserver så gikk det. Vil dette si at ISPen har blokkert nettstedet? Synstest det var plagsomt, har sjekket ruteren at ingenting blir blokkert der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plutselig kommer jeg meg ikke inn på en viss torrent nettside. Jeg får bare i browseren min at det ikke er svar fra serveren. Samme skjer på alle maskiner som er koblet til nettet.

Da jeg prøvde å gå på siden via en proxyserver så gikk det. Vil dette si at ISPen har blokkert nettstedet? Synstest det var plagsomt, har sjekket ruteren at ingenting blir blokkert der.

ISP`ene i Norge sperrer ikke sider.

Det kan være en routing feil i utlandet, du bør testet det på nytt i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Men det som kan være årsaken er at hvis dette er en torrentside hvor man må registrere seg så må man følge regler på forumene samtidig opprettholde ratio. Er ratio for lav over en lengre tidsperiode så er dette en overtredelse på reglene og de gir deg en ban.

Sperringen er en IP ban det vil si at den banner alt som bruker nettet ditt, men du kan gå rundt denne sperringen ved å bruke en proxyserver noe som du gjorde.

Med andre ord det er torrentsiden som kan ha sperret deg ute siden det er flere dager siden du kom inn sist og et eventuelt problem ville ha vært løst nå.

Dette er ikke ISP sin feil.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...