kjelligeek Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg lurer på hva som bør være master og slave? Hovedkort: Abit KG7-Raid harddisk: 60 GB (IBM) 7200 Bigfoot 4GB (treg) CD: 48x mx 24x10x40 cd brenner Kjelli Lenke til kommentar
triklo Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Så vidt jeg vet burde ikke dette ha noe å si for ytelsen. Du får sette den disken du vil ha operativsystemet på som master. Ellers er det lurt å ha diskene og CD-romene hver for seg, da det er stor sprik mellom hastighetene. Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 Går det ikke å sette hver harddisk på hver sin raid, men IBMen på raid-masteren?? Og så kan jeg sette hver cd-rom og cd-brenner på hver sin "idè"? Kan dette stemme? Er det bedre forslag? Kjelli Lenke til kommentar
HOI Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg ville ha satt diskene i sammen og cd utstyr i sammen. Det har ingen hensikt i å prøve RAID på det oppsettet du har. Det kommer ikke til å funke. Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 Er det slik du vil ha det? IDE kanal 1: 60 GB hd 4 GB hd IDE kanal 2: Cd rom cd brenner Eller IDE kanal 1: Cd rom cd brenner Raid kanal 1: 60 GB hd 4 GB hd (uten å bruke raidfunsjoner) Er det ikke bedre å ha 60 GB hd på Raid kanal 1 og 4 GB hd på Raid kanal 2 (uten på å bruke raidfunsjone)? Må du bruke raidfunsjone vis du bruker Raid kanalene?? Jeg er litt forvirret!! Hjelp!! Kjelli [ Denne Melding var redigert av: kjelligeek på 2002-01-31 12:18 ] Lenke til kommentar
mcper Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Quote: On 2002-01-31 12:04, kjelligeek skrev:Må du bruke raidfunsjone vis du bruker Raid kanalene?? Sjekk dokumentasjonen! Viss du kan bruke IDE3 og IDE4 (RAID-kanalane) uten å køyre RAID, så ville eg sett diskane på kvar sin av desse. Dessutan cd-brennar på IDE1 og CD-ROM på IDE2. Alle kan då stå som master. Viss du ikkje kan setje diskane på raid-kanalane så ville eg nok prøvd: ide1: ibm disk (master) cd-rom ide2: cd-brennar (m) quantum disk per Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 På dette kortet kan du kjøre hd'ene på IDE3 og IDE4 uten å kjøre Raid. Kan være en stor fordel, Abit anbefaler dette faktisk i sine manualer, å kjøre hd'ene på Raid-kontrolleren (uten å bruke raidfunksjonen) og dette fungerer aldeles utmerket. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 mener å huske noe om at noen RAID kontolleren kun støtter ATA-100..... Lenke til kommentar
kjelligeek Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 Tusen takk, nå er jeg ikke så forvirret lenger, da prøver jeg å sette alle på master og på ver sin kanal(hd på raid) !! Kjelli Lenke til kommentar
Borf Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 du bør helst sett dei to disken opp i raid med kvarandre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå