Pc96 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Hei! Skal kjøpe subwoofer som jeg skal koble til forsterkeren min, har bare utgang for høyttalerkabler (rød og svart) på den. Maks pris er 1500 kr, Er det mulig å få en bra bass/sub (kasse) med ca.200 watt og oppover for den prisen?? Fant akkurat en som virker passelig , med klemmekontakt også: Denne! Takk for svar! Lenke til kommentar
formann Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 For 1500,- er det veldig begrenset hva man får, og spesielt når den må være aktiv. Hva slags fronthøytalere og forsterker har du? Lenke til kommentar
magb Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Litt over, men verd hvert eneste krone. Denne koster 4000 ny og sammenliknes med subber til både 6 og 8 lapper. http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=67510&cat=12 Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Desverre, men blir ikke aktuelt med brukt. Den jeg liket til da, ser ikke den grei ut?? Har ikke helt greie på hva som er bra eller ikke.. Forsterkeren, ikke sikker på hva den heter, men den er en 30 watter. Blir ny forsterker senere, men bass først. Den har kun noen klemmer for inngang av høytaler (kabler), og phono inngang(tilkoblet til pc). Så er ikke så mye tilkoblingsmulighetene. Det må altså vere høyttalerkabler jeg kobler den til forsterkeren med. Høyttalerene er 2 passive jamo 120 wattere. Takk for svar! 1 Lenke til kommentar
grensemannen Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Viss du ikke har andre tilkoblinger tror jeg ikke du kan koble til subwoofer, må ha egen ingang til det, eller tar jeg helt feil?? Endret 2. september 2010 av grensemannen Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Hvorfor er det ikke aktuelt med brukt? Du får somregel bedre produkter, ferdig innspilt og greier. PS: Jeg har XTZ-en det er linket til lenger over, absolutt å anbefale, jeg ga 2500 for den brukt for et per år siden. Endret 2. september 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Greit, kanskje aktuelt likevel, men kan noen bekrefte om jeg kan koble den til forsterkeren jeg har nå?? Har som sagt bare høyttalerkabler-innganger (klemmer). Ingen andre koblinger. Er det da mulig?? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hvilke høyttalere har du fra før? Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Høyttalerene er 2 passive jamo 120 wattere. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Om budsjettet er såpass trangt så er det jo verdt å vurdere et "data"-høytalersett, f.eks. Logitech z-2300 eller lignende. Om forsterkeren din kun har terminalutganger og 30(?) watt så er den kanskje ikke noe råskinn. Spørs jo hva du har av høytalere osv. som nevnt over her også. Har den XTZ-sub'en som er linket til, og kan ikke si annet enn at du finner ikke noe like bra i nærheten av 1000 kroner, men den koster jo rimelig mye mer enn ditt opprinnelige budsjett da Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hvilken modell? At de er oppgitt til å tåle 120W sier ingen ting om høyttalerne. Størrelse på basselementet? Gulvstående eller 'bokhyllehøyttalere'? Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 2002 mod tror jeg, om jeg husker rett, 8", bokhyllehøyttalere, jamo compact 1000 heter de. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 2002 mod tror jeg, om jeg husker rett, 8", bokhyllehøyttalere, jamo compact 1000 heter de. De går ikke spesielt dypt i bassen, men det gjør ikke Andersson-basskassen du linker til heller. Hvis du dobbler prisen til 2000 kr får du en grei subwoofer. (Hvilken modell? = jamo compact 1000, ikke hvilket årstall de ble laget ) Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Her er en video av samme høyttalere: link Ok, takk for gode svar og info. Har ikke noen annen tilgang enn klemmer for høyttalerkabler på forsterkeren. Så spør igjen, er det mulig å koble sub til min forsterker med høyttalerkabler, eller må jeg ha ny da?? Blir ny uansett, men ikke helt ennå. Endret 2. september 2010 av Pc96 Lenke til kommentar
magb Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Noen subwoofere kan du koble til med vanlig høyttalerkabel. Inngangen ser da ut som den på dine nåværende høyttalere, altså 2 svarte og 2 røde innganger for høyttalerkabel (klemmer eller ofte bananplugg) Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Ok, stemmer det ja, er klemmer på høyttalerne. Gjerne link til subwoofer med mulighet for å koble den til forsterker med høyttalerkabler. Etter hva dere sier så har jeg strekt budsjettet opp til 2000 kr. Endret 2. september 2010 av Pc96 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Om du kjører musikk fra en surrond enhet, f.eks PC eller DVD spiller er det jo egen utgang der du kan koble subben til, du trenger ikke gå via forsterkeren siden den er aktiv. XTZ W12: http://www.youtube.com/watch?v=95LXIt7HWEE Er du heldig får du den ned om 2000, men somregel kanskje et par hundrelapper til. Ellers finnes den i W10 og W8 også, med mindre forsterker. Endret 2. september 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
magb Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hadde sett etter en brukt Xt w10.16 eller eller w12.16 på bruktmarkedet. w8 tror jeg ikke har høyttalerkabelinngang. Se bruktmarkdet på: Finn.no, avforum.no og hifisentralen.no. Der kan det også dukke opp andre aktuelle merker. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=67571&cat=12 Med den så er det ikke bassgjengivelsen du kommer til å være misfornøyd med vil jeg tro Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Tusen takk for svar folkens, er pc jeg kjører fra, men har kun 1 phono inngang på pc-en som er for å koble høyttalere til med, er to andre men de er for mic og den andre vet jeg ikke egentlig, men har prøvd å koble høyttalere til di kontaktene, men ikke en lyd. Er forresten en annen phono inngang på forsterker, men kobler jeg noe til den kobler alt det andre seg ut, den er kun for hodetelefoner. Største problemet nå er egentlig hvordan jeg skal få koblet sub-en til Må jeg altså ha ny forsterker, eller har w12/w10/w8 mulighet for å koble til forsterker med høyttalerkabler?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå