bugking5 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Hørte noe av det rareste av en kompis i dag....at viss du putter en lang slange på innsuget på forgasseren på crosser f.eks. og bøyde den fram og satte en trakt i enden så ville det bli et hælv***** trykk som altså skulle få den til å gå bedre! Lurer da på om dette er sant? Hadde vert noe kjedelig om stempelet hadde grodd bein og stikke av viss jeg hadde prøvd : ) Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Nei, det høres merkelig ut. Er ikke veldig mye trykk i en forgassermotor. Bare vacum i innsugstakta når bensinen blir sugd nedi sylinderen. Så det er nok bare bullshit Lenke til kommentar
bugking5 Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Nei, det høres merkelig ut. Er ikke veldig mye trykk i en forgassermotor. Bare vacum i innsugstakta når bensinen blir sugd nedi sylinderen. Så det er nok bare bullshit Blir jo et sata** trykk i den stakkars slangen....tenkte at det kansje pressa mer luft/bensin inn i sylinderen Lenke til kommentar
Patience Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Nei, det høres merkelig ut. Er ikke veldig mye trykk i en forgassermotor. Bare vacum i innsugstakta når bensinen blir sugd nedi sylinderen. Så det er nok bare bullshit Blir jo et sata** trykk i den stakkars slangen....tenkte at det kansje pressa mer luft/bensin inn i sylinderen Det er nok bare en ide uten mangel på innsikt.. Dessverre er det ikke noe å hente på noe slikt. Det blir ikke noe "satans trykk" i verken slange eller forgasser, sådan ei heller innsug eller sylinder. Og spesielt ikke på en crosser. Skal dette kunne fungere, så må det være snakk om temmelig høy fart. Slangen må være så tykk av å stikke trakten nedi ikke vil innsnevre luftmengden. Videre vil lengden på slangen skape tyngre innsug. Er lov å drømme gutt Lenke til kommentar
K-E Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Nei, det høres merkelig ut. Er ikke veldig mye trykk i en forgassermotor. Bare vacum i innsugstakta når bensinen blir sugd nedi sylinderen. Så det er nok bare bullshit Blir jo et sata** trykk i den stakkars slangen....tenkte at det kansje pressa mer luft/bensin inn i sylinderen Blir ikke noe særlig trykk. På en 2-takt vil du dessuten ikke få presset luft direkte inn i sylinderen. Du får bare presset luft ned i veivhuset, noe som kan resultere i negativ effekt siden trykket vil motarbeide stempelet når det går fra TDC til BDC Det økte trykket i veivhuset vil også gjøre at bensin/luft blandingen blir blåst rett ut eksosporten før antenningen På en 4-takt derimot vil økt trykk gi økt effekt, men igjen så tviler jeg på at trykket blir noe særlig høyt Endret 10. september 2010 av K-E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå