Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar pc - utrolig varm

Anbefalte innlegg

Jeg har en Toshiba Satellite A300 med følgende specs:

Intel T3200 2Ghz

ATI Mobility Radeon 3470 256mb

3gb ram

Windows 7 32bit

Denne laptopen har jeg ikke hatt noen problemer med før, men nå i den siste tiden har den blitt veldig varm under load.

Jeg kjører Rightmark CPU Clock Utility for å "undervolte" cpu. Dette har fungert utmerket og holdt temperaturen på 70 grader under load. Dette er fortsatt varmt, men bedre enn 90 grader som den lå på før.

I noen måneder har jeg latt pcen stå i en slags stativ som åpner for bedre lufting under pcen, men nå la jeg den flatt på en benkeplate som igjen ligger på fanget. Den når 90 grader under load og er så varm at jeg brenner hånda dersom jeg holder for "eksosen" lenge nok.

Det må jo være noe galt som gjør at den ikke kjøler godt nok. Den oppførte seg ikke slik før. Har faktisk en post på forumet som sier at den lå på 50 grader ved spilling av Lord of the rings online.

Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre situasjonen uten å kjøpe inn noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å åpne laptopen, men fikk ikke til pga. det virket som en skrue var gjemt bort.

Pga. mangel på trykkluft brukte jeg støvsugeren til å fjerne støv fra vifta, men tror jeg var litt uheldig med styrken på støvsugeren. Nå lager vifta en slags pipelyd mens den snurrer rundt.

Temperaturen ligger på 60 grader under load så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...