Gå til innhold

Hva er deres meninger om Hooters?

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg du misforstår mitt innlegg. Jeg synes du virker selvhøytidelig og trangsynt pga. hvordan du dømmer hele konseptet ved uttalelser som at det "gir deg stalker-vibber" og at det "føles under din verdighet". Jeg ser ikke noe spesielt poeng i å dra på Hooters jeg heller, men jeg har ikke behov for å dømme dem som gjør det og stemple dem som degenererte desperate tapere. Det at du ikke sier at du dømmer andre eksplisitt blir ikke så viktig, hvordan du dømmer deg selv for å være der sier mer enn nok om dine egentlige holdninger ovenfor stedet og klientellet.

Når vi først er igang med engelske uttrykk; "different strokes for different folks" er et jeg har sansen for.

Hvis du ikke har noen meninger om Hooters, hva faen gjør du i tråden da. Er det bare for å personforfølge, samt hobbyanalysere meg? Snakker om å kaste sten i glasshus!

Kom deg ned fra pidestallen, og hold deg til trådens emne istedenfor å hovere og pirke på min person. Det er tydelig at du synes "synd" på de som er fans av Hooters og at du forsøker å forsvare dem ved å drive personangrep på meg. Hva med å la dem argumentere selv og la meg ha retten til å ha mine egne meninger i fred.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skjønner ikke poenget Kalinken. Hooterskonseptet er teit og flaut fordi jeg følte meg som en degenerert desperat taper når jeg satt inne på Hooters. Hvorfor gjorde jeg det? Fordi Hooters etter min mening kjører et teit konsept som gir meg stalker-vibber. Det føles under min verdighet å glo på betjeningen, noe som det åpenbart er lagt opp til på Hooters, hvertfall når alt liksom skal kamufleres som en restaurant. At konseptet er håpløst 80-talls gjør ikke saken noe mindre flaut.

Skal jeg se pene damer på byn, så synes jeg det er bedre å være straight-up og gå på en bedre strippeklubb. Hva du forøvrig synes om mine personlige egenskaper tar jeg faktisk rennafart og driter i.

Føler du deg som "en degenerert desperat taper" også når du drar på byen og jenta bak baren åpenbart er valgt pga sitt utseende? Og hva med når du går forbi dørvakta som åpenbart er valgt ut fordi han er en stor sterk mann?

Og hva med blader? Føler du deg som "en degenerert desperat taper" når du kjøper bilblader, vi menn, el. som inneholder bilder av damer som åpenbart er valgt pga sitt utseende?

Kom deg ned fra din høye hest Rata101.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Nå tror jeg du misforstår mitt innlegg. Jeg synes du virker selvhøytidelig og trangsynt pga. hvordan du dømmer hele konseptet ved uttalelser som at det "gir deg stalker-vibber" og at det "føles under din verdighet". Jeg ser ikke noe spesielt poeng i å dra på Hooters jeg heller, men jeg har ikke behov for å dømme dem som gjør det og stemple dem som degenererte desperate tapere. Det at du ikke sier at du dømmer andre eksplisitt blir ikke så viktig, hvordan du dømmer deg selv for å være der sier mer enn nok om dine egentlige holdninger ovenfor stedet og klientellet.

Når vi først er igang med engelske uttrykk; "different strokes for different folks" er et jeg har sansen for.

Hvis du ikke har noen meninger om Hooters, hva faen gjør du i tråden da. Er det bare for å personforfølge, samt hobbyanalysere meg? Snakker om å kaste sten i glasshus!

Kom deg ned fra pidestallen, og hold deg til trådens emne istedenfor å hovere og pirke på min person. Det er tydelig at du synes "synd" på de som er fans av Hooters og at du forsøker å forsvare dem ved å drive personangrep på meg. Hva med å la dem argumentere selv og la meg ha retten til å ha mine egne meninger i fred.

Ingen grunn til å være så nærtagende, jeg har overhodet ikke noe imot deg som person. Jeg bare beskriver hvordan jeg tolker innlegget ditt og de meningene det virker som du har utifra hvordan du formulerer deg. Når du gikk ut med merkelapper som "degenererte desperate tapere" går jeg utifra at man tåler å få en ærlig kommentar tilbake, men det er vel tydeligvis ikke sånn. Jeg har forøvrig aldri sagt noe imot at du skal ha dine egne meninger, jeg setter pris på en opphetet debatt i ny og ne, det er krydder i hverdagen.

Jeg synes heller ikke synd på Hooter-fans, jeg ser ingen grunn til hvorfor jeg skulle gjøre det. Jeg setter pris på pene damer selv. Hadde det vært Hooters-restauranter i Norge hadde jeg sikkert tatt turen for å sjekke ut om konseptet falt i smak. Som nevnt tidligere skjønner jeg ikke den store motstanden mot akkurat dette konseptet når det deles av store deler av utelivsbransjen, det er bare det at disse er ærligere i markedsføringen sin og profilerer seg med akkurat dette.

Lenke til kommentar

Ufattelig harry konsept som overhodet ikke appellerer til meg, men jeg ser ikke noe galt med hverken de ansatte eller bekledningen deres. Dersom det er et marked for dette så må de bare få lov til å holde på.

Kan jeg få lov til å spørre om hvorfor du syns det er harry?

Der er vel nesten det samme som Peppes/Egon, bare med et annet tema. Eller?

Nå har jeg ikke så stor erfaring med resturanter fra utlandet, men jeg syns maten vi fikk var veldig god, sammenliknet med McD eller BK.

Det er harry fordi konseptet er at alle servitørene er pene damer (presumptivt med velutviklede bryst ifølge navnet), i en ganske ugly, men mer avslørende enn vanlig uniform. Det er temaet som gjør det harry. For all del, folk får jo gjøre som de vil, og jeg synes ikke noe særlig om å forby restauranten som sådan.

AtW

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å være så nærtagende, jeg har overhodet ikke noe imot deg som person. Jeg bare beskriver hvordan jeg tolker innlegget ditt og de meningene det virker som du har utifra hvordan du formulerer deg. Når du gikk ut med merkelapper som "degenererte desperate tapere" går jeg utifra at man tåler å få en ærlig kommentar tilbake, men det er vel tydeligvis ikke sånn. Jeg har forøvrig aldri sagt noe imot at du skal ha dine egne meninger, jeg setter pris på en opphetet debatt i ny og ne, det er krydder i hverdagen.

Jeg synes heller ikke synd på Hooter-fans, jeg ser ingen grunn til hvorfor jeg skulle gjøre det. Jeg setter pris på pene damer selv. Hadde det vært Hooters-restauranter i Norge hadde jeg sikkert tatt turen for å sjekke ut om konseptet falt i smak. Som nevnt tidligere skjønner jeg ikke den store motstanden mot akkurat dette konseptet når det deles av store deler av utelivsbransjen, det er bare det at disse er ærligere i markedsføringen sin og profilerer seg med akkurat dette.

Jeg fatter fremdeles ikke hvorfor du henger deg så opp i det jeg sa. Det virker veldig merkelig. Dette med "merkelapper" har du funnet på selv. Det har ikke noe med hva jeg faktisk sa å gjøre. Du virker fornærmet over at jeg gikk ut med såpass krasse ord, og forfølger meg på det, istedenfor å holde deg til hva som er saken.

"Den store motstanden" er også en fiktiv oppfattelse, som du har konstruert, uten at den har noe særlig hold i virkeligheten. Jeg følte det ubehagelig å gå på Hooters, ja. Men jeg sa også at jeg ikke bryr meg om Hooters eksisterer eller ikke, det er bare ikke for meg, og jeg liker ikke konseptet, av årsakene som jeg allerede har opplyst. Hva er problemet? Du virker veldig forutinntatt når det gjelder meg som person.

Jeg synes Hooters er sleazy. På samme måte som det er flaut med hostesses i Japan. Det ligger en pinlig og svært konstruert atmosfære over hele opplegget. Det føles, i mangel av et bedre ord - fjortis. At det er (så vidt jeg vet) et franchise, gjør ikke saken bedre for min del, jeg er ikke en stor fan av franchises når det gjelder restauranter. Det blir McDonalds med pupper, og det er ikke min greie. Jeg synes hele opplegget med "flairs" og slikt på TGI også er flaut, harry og konstruert. Så da skulle det bare mangle at jeg ikke finner Hooters spesiellt tiltalende. Bare navnet er griseharry for en restaurant.

Ja, selvfølgelig ønsker andre restauranter og utesteder å ha attraktive servitører, etc. Men Hooters legger opp en klar profil på "sexy" istedenfor "estetisk". For klar for hva jeg finner som akseptabelt for en restaurant. Samtidig er det ikke min type sexy. Jeg vil helst at estetikken klarer å heve seg over "Theme Park". Å bli servert mat av ei jente i trange oransje short shorts, synes jeg rett og slett er uappetittelig.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Hooters er konge, god mat, god drikke og flotte damer. Hva mer kan man forlange når man skal ta seg en matbit?

Har vært på Hooters mange ganger, og for de som ikke har vært der er det nok overraskende at det er like mange kjærestepar, gifte par og barnefamilier som det er såkalt "sleske" mannfolk. Har bare vært på diverse Hooters rundt om i Alabama og veit ikke status andre steder, men for meg var det som en hvilken som helst annen fastfood familierestaurant, bare med mange flotte servitriser, det ble også avholdt barneselskap en gang jeg var der.

Konseptet er kanskje "harry" og litt utdatert, men det er jo ikke no sleazy ublu bakgårdsbedrift vi snakker om.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Hooters som de har i Oslo??? Hvor der den?

Vi har vel foreløpig ingen hooters i Norge? Men hvis det skulle ha blitt en i Norge hadde det nokk blitt akkurat samme konseptet som i alle andre land de har hooters. Det er vel ikke værre enn å se på peppes, mcdonalds, burgerking, osv. De har ikke lov til å avvike fra konseptet og ha et annet konsept i et land enn et annet. Eller jeg har vel sett et unntak i Polen hvor det ikke var noen dobble hamburgere på mcdonalds annet enn bigmac.

Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke problemet med å ha Hooters i Norge, hvis man synes det er så fælt så kan man vel bare la være å gå der.

Nettopp, helt enig. Men problemstillingen er vel egentlig at det skrider med diskrimineringslover å kun annonsere etter kvinnelige servitører her til lands. Jeg ønsker i hvertfall Hooters og deres hot chicken wings velkommen til Norge :yes:

Lenke til kommentar
Eller jeg har vel sett et unntak i Polen hvor det ikke var noen dobble hamburgere på mcdonalds annet enn bigmac.
På mcDonalds i India får man pizza og stekt kylling. :p

Tror Hooters'en i Oslo muligens var et ulisensiert forsøk, var ikke mye mat der og de har vel ikke stripping i orginalen. Ikke sikker på om de eksisterer fortsatt.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke problemet med å ha Hooters i Norge, hvis man synes det er så fælt så kan man vel bare la være å gå der.

Nettopp, helt enig. Men problemstillingen er vel egentlig at det skrider med diskrimineringslover å kun annonsere etter kvinnelige servitører her til lands. Jeg ønsker i hvertfall Hooters og deres hot chicken wings velkommen til Norge :yes:

Kan man ikke bare si til den gutten som søker, at han ikke er kvalifisert for jobben? :p

De kan jo bare søke etter arbeidstakere uten noen form for spesifikk stilling i annonsen, også ansette folk deretter?

Lenke til kommentar

Ja, men for å sette det veldig på spissen, hvordan søker f.eks kondomeriet etter dildotestere, en bindfabrikat etter testere, en "gentlemansclub" etter dansere/strippere, en BH-produsent etter testere osv. i dette landet? Jeg regner med alle disse stillingsannonsene på en eller annen måte er fritatt lover angående kjønnsdiskriminering?

Hooters blir på en måte det samme, det er et konsept som har holdt på i mange herrens år, og man veit nøyaktig hva det dreier seg om. Kan uansett ikke se for meg at mannfolk står i kø for å jobbe på Hooters annet enn for å jobbe på kjøkkenet e.l., da er man en rimelig lite oppgående fyr såfall.

Lenke til kommentar

Kan uansett ikke se for meg at mannfolk står i kø for å jobbe på Hooters annet enn for å jobbe på kjøkkenet e.l., da er man en rimelig lite oppgående fyr såfall.

Å være et mannfolk på kjøkkenet til Hooters, og på samme tiden ha en skare av babes som kolleger, kan vel ikke være så hjernedødt?

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Trur nok eigentleg at det er namnet på resturangen som "skremmer" mange. Hooters får det til å høyre ut som at det er ein strippeklubb når det eigentleg etter som eg har forstått er ein TGI Fridays type resturant berre at dei kun har kvinnelige servitører.

Dette amerikanske konseptet detter liksom mellom to stoler, på den eine sida så må dei halde seg familievennlige for å støtte opp om sunne amerikanske familieverdier og kristenettikk.

Og på den andre sida så er det ikkje akkurat ein strippebar.

Skal dette fungere i norge så må dei enten kjøyre eit Hooters liknande konsept berre med både mannlege og kvinnelege servitørar som ein vanleg resturant eller så må dei ta den heilt ut å ha toppløsservering og bli ein gentleman's club.

Ikkje at eg trur at sistnemnte vil ha noken lysande framtid som konsept i norge, men det finnes vel kanskje ei begrensa kundegruppe.

Lenke til kommentar

De det er diskriminerende mot er vel kvinner med lite tiltrekkende utseende. Er jo de som ikke får jobbe der, til fordel for de penere jentene.

Dette er vel ikke diskriminering, det er utvalg på grunnlag av kvallifikasjoner. I dette yrket er utseende en viktig kvallifikasjon (akkurat som i modellyrket) på samme måte som muskler er kvallifikasjoner i andre jobber og programmeringskunnskaper er kvallifikasjoner i andre igjenn og selgertallent er kvallifikasjoner i enda noen andre yrker.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Kan uansett ikke se for meg at mannfolk står i kø for å jobbe på Hooters annet enn for å jobbe på kjøkkenet e.l., da er man en rimelig lite oppgående fyr såfall.

Å være et mannfolk på kjøkkenet til Hooters, og på samme tiden ha en skare av babes som kolleger, kan vel ikke være så hjernedødt?

Les det jeg skrev en gang til, er akkurat hva jeg skriver ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...