Gå til innhold

Hva er deres meninger om Hooters?

Anbefalte innlegg

Hva mener folket her inne om den fantastiske familie resturanten Hooters?

Ser ut som at Tor Lie ikke greide å opprette en avdeling i Stavanger, noe som etter min mening er litt synd.

http://www.hegnar.no/okonomi/article405994.ece

Hva syns dere?

Er det virkelig så diskriminerende som Anne Kalvig fra Ottar skal ha det til?

Er det et så stort brudd på likestillingsloven egentlig? De har jo ikke nektet for ansettelse av menn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette bildet er vel rimelig illustrerende for striden mellom feministene og Hooters:

hooters_protest.jpg

Det må jo ha noe med misunnelse og gjøre, blandet med en god porsjon moralisme og venstreekstremisme.

Ja det er vel egenklig diskrimminerende at hooters ikke ansetter mannelige servitører, men det er vel ikke akkurat et stort problem da jeg ikke ser noen i det heletatt som protesterer mot dette. De eneste protestene er feministene som prøver å fremstille hooters jentene som noe slags offer (men ikke tro for et sekund at disse feministene er sympatiske ovenfor hooters jentene, feministene har nokk en helt annen agenda)

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Å kalle det kjønnsdiskriminerende er ikke et gyldig argument så lenge det ikke vil finnes de som faktisk føler seg diskriminert.

Men at det ikke blir noe av er like greit iom. at virksomheten er så kroppsfiksert som den er. Den ville jo bare vært et ytterligere bidrag til den massive kroppsfikseringen man allerede har i samfunnet. Hvis man absolutt vil ha noe pent å se på finnes andre alternativer...

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Å kalle det kjønnsdiskriminerende er ikke et gyldig argument så lenge det ikke vil finnes de som faktisk føler seg diskriminert.

Men at det ikke blir noe av er like greit iom. at virksomheten er så kroppsfiksert som den er. Den ville jo bare vært et ytterligere bidrag til den massive kroppsfikseringen man allerede har i samfunnet. Hvis man absolutt vil ha noe pent å se på finnes andre alternativer...

Jeg tror det er en myte at det vil øke kroppsfikseringen i samfunnet. Norge er at av de landene med mest restriksjoner mot kroppsfiksering, men det er også et av samfunnene med mest kroppsfiksering. Dermot USA er det få restriksjoner, men lite kroppsfiksering. Amerikanske jenter bryr seg i mye mindre grad om hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe galt i det. Er vel ingen som tvinger de som jobber der til å jobbe der? Om de kan holde en slik restaurant åpen eller ikke bør det være antall besøkende som avgjør.

Tror ikke jeg selv ville ha gått på en slik type restaurant, uavhengig av hva slags forhold eller følge jeg var i. Det finnes langt bedre muligheter for å glo på kvinnfolk ved behov.

Når det gjelder likestilling så bør mulighetene være like for å åpne f.eks. en "Snakes"-restaurant.

Lenke til kommentar

Å se på de søte servitrisene er jo bare en liten del av opplevelsen. Jeg syns de lagde ganske god mat, til en veldig fornuftig penge. Spilte bra musikk, eldre rock osv, og de viste sport fra mange forskellige kanaler og deler av verden.

Utrolig god stemning :)

Først trodde jeg at det ville være et stort flertall av menn som var kunder, men i løpet av de tre kveldene vi var der, var det stort sett barnefamilier og par som kom for å spise.

Ser bare ikke helt hvorfor det skaper så mye oppstyr?

Lenke til kommentar

Jeg har vært på Hooters én gang. Følte meg som en degenerert desperat taper. Sjefen ville inn der,så... Bullshit walks, som man sier. Har vel aldri vært så glad for å komme ut av en restaurant noensinne.

Som Lars P sier, så er det ufattelig harry, men de får holde på. Bryr meg lite. Det finnes et utall av både mer og mindre classy "gentlemen's clubs", men de er iallefall ærlige på det de driver med. Man går ikke på Hooters fordi maten er så jævlig god.

Lenke til kommentar

Ufattelig harry konsept som overhodet ikke appellerer til meg, men jeg ser ikke noe galt med hverken de ansatte eller bekledningen deres. Dersom det er et marked for dette så må de bare få lov til å holde på.

Kan jeg få lov til å spørre om hvorfor du syns det er harry?

Der er vel nesten det samme som Peppes/Egon, bare med et annet tema. Eller?

Nå har jeg ikke så stor erfaring med resturanter fra utlandet, men jeg syns maten vi fikk var veldig god, sammenliknet med McD eller BK.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Jeg har vært på Hooters én gang. Følte meg som en degenerert desperat taper. Sjefen ville inn der,så... Bullshit walks, som man sier. Har vel aldri vært så glad for å komme ut av en restaurant noensinne.

Som Lars P sier, så er det ufattelig harry, men de får holde på. Bryr meg lite. Det finnes et utall av både mer og mindre classy "gentlemen's clubs", men de er iallefall ærlige på det de driver med. Man går ikke på Hooters fordi maten er så jævlig god.

Maten deres er på nivå med peppes eller egon, men med mer variasjon enn peppes. Og prisene er vel også på et slikt nivå. Så hvorfor ikke ha noe fint å se på sammtidig som man spiser for ikke noe mer penger? (eller det blir jo kansje litt mer tips da)

Hvorfor følte du deg som en degenerert desperat taper? Fordi servitrisen så bra ut? merkelig holdning.

Og du hadde vel ikke med hele ordtaket i ditt innlegg. Det lyder nemlig: "money talks, bullshit walks"

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Jeg tror det er en myte at det vil øke kroppsfikseringen i samfunnet. Norge er at av de landene med mest restriksjoner mot kroppsfiksering, men det er også et av samfunnene med mest kroppsfiksering. Dermot USA er det få restriksjoner, men lite kroppsfiksering. Amerikanske jenter bryr seg i mye mindre grad om hvordan de ser ut.

Har du kilder du baserer disse antakelsene på? F.eks. såkalte "beauty pageants" for alle alderstrinn ned i 4-5 års alderen, som man ofte hører om fra USA, er ikke-eksisterende i Norge. Tror du kulturen for slike "pageants" ikke er en følge av et kroppsfiksert samfunn? Hvordan mener du at Norge er mer kroppsfiksert enn USA? Hooters er jo bl.a. et glitrende eksempel som ikke akkurat hjelper saken i USAs favør...

Lenke til kommentar

Du høres ikke ut som en degenerert desperat taper. Men selvhøytidelig og trangsynt er nok ikke like uaktuelle merkelapper, basert på det siterte innlegget. Hva er galt med at maten serveres av deilige damer? Jeg har aldri vært på Hooters så jeg skal ikke uttale meg for skråsikkert, men jeg skjønner virkelig ikke at dette engasjerer folk så mye som det gjør i begge retninger. I hele utelivsbransjen blir kvinner (og attraktive sådan) favorisert, men ikke alle er like ærlige om det som Hooters. Om det er heldig eller ikke kan diskuteres, men dette er da et fenomen som gjelder hele utelivsbransjen, skal man diskutere det må man ta utgangspunkt i de faktiske forhold og ikke late som om dette bare gjelder Hooters.

Lenke til kommentar

Du skjønner ikke poenget Kalinken. Hooterskonseptet er teit og flaut fordi jeg følte meg som en degenerert desperat taper når jeg satt inne på Hooters. Hvorfor gjorde jeg det? Fordi Hooters etter min mening kjører et teit konsept som gir meg stalker-vibber. Det føles under min verdighet å glo på betjeningen, noe som det åpenbart er lagt opp til på Hooters, hvertfall når alt liksom skal kamufleres som en restaurant. At konseptet er håpløst 80-talls gjør ikke saken noe mindre flaut.

Skal jeg se pene damer på byn, så synes jeg det er bedre å være straight-up og gå på en bedre strippeklubb. Hva du forøvrig synes om mine personlige egenskaper tar jeg faktisk rennafart og driter i.

Lenke til kommentar

Har du kilder du baserer disse antakelsene på? F.eks. såkalte "beauty pageants" for alle alderstrinn ned i 4-5 års alderen, som man ofte hører om fra USA, er ikke-eksisterende i Norge. Tror du kulturen for slike "pageants" ikke er en følge av et kroppsfiksert samfunn? Hvordan mener du at Norge er mer kroppsfiksert enn USA? Hooters er jo bl.a. et glitrende eksempel som ikke akkurat hjelper saken i USAs favør...

Det er subkulturer, og med tanke på hvor stort USA er, så er det ikke rart at man finner mer ekstreme miljøer.

Men nå snakker jeg om amerikanerene generelt. Du trenger ikke å bo lenge i USA før du forstår at amerikanerene bryr seg mye mindre og utsende sitt enn nordmenn gjør. F.eks. legg merke til at mange amerikanske jenter går rundt med hettegenser, gir blaffen i å bruke sminke. Hvor mange amerikanerere som er feite. Er du en feit jente i Norge vil du øyeblikkelig bli sett på som en taper. Likeledes om du kler deg dårlig.

Den største forskjellen kommer nok av at Norge er et egalitært samfunn. Siden man ikke kan lage vnnere og tapere økonomisk, så har det sosiale aspektet blitt viktigere. Vinnerene er de som er pene og flinke sosialt, mens taperene er de som er stygge og har dårlige sosiale evner. Selv om man ikke kan sammenligne på grunn av faktoren over, så er det ganske ironisk at landet som har flest restriksjoner mot kroppsfiksering, er et av landene med mest kroppsfiksering.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Du skjønner ikke poenget Kalinken. Hooterskonseptet er teit og flaut fordi jeg følte meg som en degenerert desperat taper når jeg satt inne på Hooters. Hvorfor gjorde jeg det? Fordi Hooters etter min mening kjører et teit konsept som gir meg stalker-vibber. Det føles under min verdighet å glo på betjeningen, noe som det åpenbart er lagt opp til på Hooters, hvertfall når alt liksom skal kamufleres som en restaurant. At konseptet er håpløst 80-talls gjør ikke saken noe mindre flaut.

Nå tror jeg du misforstår mitt innlegg. Jeg synes du virker selvhøytidelig og trangsynt pga. hvordan du dømmer hele konseptet ved uttalelser som at det "gir deg stalker-vibber" og at det "føles under din verdighet". Jeg ser ikke noe spesielt poeng i å dra på Hooters jeg heller, men jeg har ikke behov for å dømme dem som gjør det og stemple dem som degenererte desperate tapere. Det at du ikke sier at du dømmer andre eksplisitt blir ikke så viktig, hvordan du dømmer deg selv for å være der sier mer enn nok om dine egentlige holdninger ovenfor stedet og klientellet.

Når vi først er igang med engelske uttrykk; "different strokes for different folks" er et jeg har sansen for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...