Svenn1 Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Der har vi det.. Godt sagt. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Tja, har selv et relativt nytt m-atx kort så jeg har ikke noe i mot m-atx på generell basis. Poenget mitt er at du i de aller fleste tilfellene får mer for pengene om du velger et atx kort fremfor et m-atx. Og torfinns, om du leser posten min litt grundigere så sier jeg ikke at dersom man velger et m-atx kort så velger man et m-atx kabinett. Jeg sier at dersom du først har valgt et atx kabinett, så velger man også gjerne et atx kort. Ellers er jeg forsåvidt enig i det du sier om utstyrsnivået mellom atx/e-atx/m-atx, men at prisen gjerne er noe høyere på m-atx kort iforhold til vanlige atx kort om man sammenligner etter ytelse er ikke til å komme i fra. Men for all del, han velger selv om han vil benytte et atx-kabinett eller et m-atx kabinett. Men jeg er ganske sikker på om at dersom han plasserer det opsettet i et antec P180 mini så vil det være mer en tilstrekkelig luftflyt samt arbeidsplass. Bare for å komme med et eksempel. Endret 1. september 2010 av dePt Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 "men at prisen gjerne er noe høyere på m-atx kort iforhold til vanlige atx kort om man sammenligner etter ytelse er ikke til å komme i fra." Kan du referere til tester som viser at hovedkort med samme brikkesett men med forskjellig formfaktor gir differanse i ytelse? feks P55 mATX kontra P55 ATX, eller andre nyere brikkesett? Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 her er spørsmålet! Er det noe problem at jeg har det m-atx hovedkortet? Det funker gjør det ikke? Dere er jo så forbaska eksperter på denne diskutering, vil bare komme fram til en konklusjon - Funker m-atx KORTET BRA NOK / FUNGRER - Passer m-atx kortet i et ATX kabinett - M-atx kortet er et helt vanlig hovedkort som kjører like godt som de andre? Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 takker for alle svar.. Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Konklusjonen er at du burde ha kjøpt deg enten ett m-atx kabinett eller atx hovedkort. Men for all del, oppsettet fungerer, og det er det vel svart på fra før. Spør du etter meninger på et forum må du belage deg på å få svar, og selv om svarene ikke faller i smak trenger du ikke bli super defensiv. Endret 1. september 2010 av -Martin- Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Men det jeg mener er: Kommer hovedkortet til å fungere, slik som andre hovedkort? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Alle delene du har valgt ut der ser ut for meg til å være kompatible. Med andre ord, det skal fungere fint ja. Vi kan heller ta diskusjonen atx vs m-atx videre i en anne tråd, da dette åpenbart ikke er interessant for deg. Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Men det jeg mener er: Kommer hovedkortet til å fungere, slik som andre hovedkort? Muggost, det svarte jeg jo på. Det ble vel også svart på tidligere i posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå