Kaarerekanraadi Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) http://www.dagbladet.no/2010/08/31/nyheter/utenriks/valget_i_sverige/13203370/ http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article1966397.ece http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dansk-kritik-valcensur-i-sverige_5222981.svd De innvandringskritiske Sverigedemokraterna nektes å vise sin valgfilm av TV4, og flertallet av danske politikere og partier går ut mot dette. Dette har vel mange av oss visst om fra før. Noe er råttent i Sverige. Hvordan skal vi få svenskene til å bli demokratiske igjen? Endret 31. august 2010 av Kaarerekanraadi Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 I Norge så tillater vi ikke politisk reklame, hvertfall ikke på TV*. Synes heller de skulle gå andre veien og ikke la noen få vise sine "valgfilmer", og kreve at de må diskutere politikken sin i mindre ensidige formater/forum. *Dvs. nå var det vel en sak i Strasbourg en stund tilbake som kan ha snudd på det. Har ikke eid en TV siden da så vet ikke om de faktisk har partireklame på TV nå eller om loven ble gjort om til en norm. Jeg synes uansett det er en uting, siden det i den type reklame svært sjelden dreier seg om å snakke om fakta og de reelle resultatene av sin egen politikk, men heller å slenge dritt om andre og lyve om seg selv. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Dette er videoen som nektes vist på TV4: http://www.youtube.com/watch?v=XkRRdth8AHc&feature=related Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 I Sverige kan visstnok andre se hva du stemmer fordi du må forsyne deg med en stemmeseddel føre du går inn og stemmer. I tillegg er sedlene karakteristiske for hvert parti. Lett å se med andre ord. Kan noe bekrefte dette? At det er tilfelle? Lenke til kommentar
boob Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 I Sverige kan visstnok andre se hva du stemmer fordi du må forsyne deg med en stemmeseddel føre du går inn og stemmer. I tillegg er sedlene karakteristiske for hvert parti. Lett å se med andre ord. Kan noe bekrefte dette? At det er tilfelle? Jeg har også lest dette et sted, så neppe løse rykter! Sverige går på dunken, blir spennende å se hvor mange stemmer sverige demokratene får! Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Jeg håper på 6% for SD. Har forresten noen norske kanaler vist filmen? Jeg vet at dansk TV har vist hele. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Kaarerekanraadi: Har de lov å vise ren propaganda i verre xenphobisk form? Ikke rart noen sa nei. Men det er også er godt eksempel på hvorfor politiske partier ikke burde ha lov å reklamere for deres parti til valget med direkte reklame. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 [...]Men det er også er godt eksempel på hvorfor politiske partier ikke burde ha lov å reklamere for deres parti til valget med direkte reklame. Hvorfor det? Fordi vanlige folk er så dumme at de må beskyttes mot seg selv? Men hvor lurt er det av "noen" som angivelig er i mot budskapet/virkemiddlene til reklamen å nekte å sende den og så garantere påfølgende media baluba? Sverigedemokratene må ha fått gratis publisitet og reklame værdt 100 ganger det budsjettet de i utgangspunktet rådde over slik som denne saken har utviklet seg... Lenke til kommentar
Temur Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det er ikke udemokratisk at en privateid TV-kanal nekter noen å vise propagandafilmen sin. Det som ville vært udemokratisk er om staten hadde tvunget denne TV-kanalen til å opptre mot sin vilje, noe som ville vært en grov krenkelse av eiendomsretten. Staten skal beskytte enhver person eller organisasjon sin rett til å kunne fremstille en ytring, men utover det burde de ikke ha noe ansvar for å tvinge andre til å viderebringe budskapet eller å høre på det. Så det at TV4 nekter å vise en reklamefilm er egentlig uproblematisk. Om det er så lurt å forsøke å legge lokk på Islam-kritikk er en annen sak Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hvorfor det? Fordi vanlige folk er så dumme at de må beskyttes mot seg selv? Når du ordlegger argumentet ditt med de ordene, er det en selvfølge at "jeg har feil". Snur vi det og du hadde sagt en selvmotsigelse, ala: "Er det lov å lyve til folket på direkten eller føre dem bak lyset?" Hadde jeg automatisk ha vunnet argumentet. Problemet er at 1 person kan være smart, men et gruppe personer er like smart som den dummeste delt på antallet(grovt forenklet). Jeg skulle bare ønske folket selv kunne i valg kunne ha vært smart nok til å være fornuftig i valg, men de er ikke det som en mengde. Eller så kan vi gjøre det motsatt: Prøve å holde en høy standard. Men hvor lurt er det av "noen" som angivelig er i mot budskapet/virkemiddlene til reklamen å nekte å sende den og så garantere påfølgende media baluba? Sverigedemokratene må ha fått gratis publisitet og reklame værdt 100 ganger det budsjettet de i utgangspunktet rådde over slik som denne saken har utviklet seg... Problemet er at "media" bryr seg. Sverigedemokratene lagde en så provoserende film for å få denne media publisiteten, godt mulig de spekulerte seg frem til at de ville bli avvist. Og media ville skape blest. I en god verden ville ikke media ha sagt annet en et lite notat på baksiden av noe, så vi ikke trengte å se noe sånt tull på dagsorden, men vi lever dessverre med tabloid media i disse dager. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Det er ikke udemokratisk at en privateid TV-kanal nekter noen å vise propagandafilmen sin. Det som ville vært udemokratisk er om staten hadde tvunget denne TV-kanalen til å opptre mot sin vilje, noe som ville vært en grov krenkelse av eiendomsretten. Staten skal beskytte enhver person eller organisasjon sin rett til å kunne fremstille en ytring, men utover det burde de ikke ha noe ansvar for å tvinge andre til å viderebringe budskapet eller å høre på det. Så det at TV4 nekter å vise en reklamefilm er egentlig uproblematisk. Om det er så lurt å forsøke å legge lokk på Islam-kritikk er en annen sak Du har ikke hørt om tilsvarsretten i pressen og lisenene medier har til å sende? Virkeligheten er ikke så banal og overforenklet som du fremstiller det. Alle skal komme til ordet, ellers får vi russiske tilstander. Lenke til kommentar
Temur Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Du har ikke hørt om tilsvarsretten i pressen og lisenene medier har til å sende? Virkeligheten er ikke så banal og overforenklet som du fremstiller det. Alle skal komme til ordet, ellers får vi russiske tilstander. Jeg har ikke hørt om denne retten, og den virker ikke å være forenlig med prinsippet om individets rettigheter ut i fra navnet å dømme. Alle skal ha rett til å ytre seg, men ingen har krav på at andre skal høre dem eller bære budskapet for dem. Klarer man ikke å nå ut med budskapet sitt på en fredelig måte, kan man forsøke å omformulere seg, finne nye arenaer eller prøve enda hardere. Misforstå meg rett: jeg syns det er på sin plass å kritisere Islam, men jeg kaster ikke ut mine prinsipper om frihet for å bekjempe barbariske ideologier og religioner Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 sukk Enda en sånn urealistisk liberaler. Dere gjør meg rett og slett kvalm fordi det går ikke å være så naiv og overforenklet. Lenke til kommentar
Temur Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det er synd at du ikke klarer å argumentere for deg og heller går over på personkarakteristikker. Nøyaktig hva er naivt og overforenklet? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Det er synd at du ikke klarer å argumentere for deg og heller går over på personkarakteristikker. Nøyaktig hva er naivt og overforenklet? At alle skal kunne komme til Norge fra hele verden og at markedet og privat eiendomsrett skal styre alt mulig sånn at alt blir topp. At folk og bedrifter gjør som de vil er det eneste saliggjørende og uproblematisk. SÅ enkelt er det ikke i min bok. Lenke til kommentar
Temur Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 At alle skal kunne komme til Norge fra hele verden og at markedet og privat eiendomsrett skal styre alt mulig sånn at alt blir topp. At folk og bedrifter gjør som de vil er det eneste saliggjørende og uproblematisk. SÅ enkelt er det ikke i min bok. Det er ikke så enkelt rett og slett fordi det du skriver ikke stemmer helt. Man kan ikke gjøre som man vil i en slik stat, man kan for eksempel ikke bevisst krenke andre menneskers selvbestemmelsesrett. Og nettopp det er saken i denne tråden: en privateid TV-kanal har sin eiendomsrett. Ingen, ikke engang staten, burde kunne forlange at TV4 skal sende Sverigedemokraternas video, eller nekte dem å sende den for den saks skyld. Jeg syns det er dumt at kanalen ikke sender reklamen med påskudd om en lov mot å "hetse" en religion eller befolkningsgruppe, og jeg syns også at det er dumt at Mona Sahlin påstår at det å legge lokk på ytringer er å ta opp kampen mot dem Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Jimmy Åkeson får i det minste slippe til på dansk tv. Selv om han nektes å delta i partilederdebatten i Sverige, selv om partiet er større enn de andre småpartiene. Svensk totalitær sensur! http://www.youtube.com/watch?v=EeFL5cv9CVE Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg holder på å le meg ihjel. Jeg har kritisert Sverige over lengre tid for deres begrensinger mot ytringsfriheten. Hvordan de fengsler folk for å si noe "galt". Hvordan de stenger debatten for Sverigedemokratene og lar dem ikke en gang få være med på partilederdebatten. Hvordan media kaller alle som bare er imot innvandring for rasister. Men endelig så kom dette ut i media utenfor Sverige. Tipper svenske politikere blir litt paff etter å ha sett hva slags mediadekning denne saken har fått, og satt Sverige i skikkelig dårlig lys. Liker spesielt godt sammenligningene med østeuropa. Her er et klipp til, fra en engelsk nyhetskanal. http://www.youtube.com/watch?v=469o4GJ_wn8&feature=related 1 Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Dette er to to ting: 1) Skremmende som faen (som Ari Behn ville sagt) 2) En pekepinn på hvilken utvikling vi kan forvente i Norge. Vi MÅ kjempe for yttringsfriheten og kulturen vår, ellers blir den tatt med makt. Sosialismen, Kommunismen og Islamismen går hånd i hånd mot en felles fiende, deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå