GjestAL Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Har reinnstallert WIN7 to ganger, men har fortsatt problemet med at maskinen fryser. Får også blåskjerm i blant. Firefox henger seg opp ganske oppe. Den må stå å tenke en stund før den gjør det jeg vil. Samme problem med Explorer. Alle oppdateringer er innstallert Kan det være maskinvarefeil en plass, eller har jeg hatt uflaks med innstalleringen? 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Du kan laste ned memtest og boote på minnepenn/cd Da sjekker du ram for feil. Hvilken volt står den på og mhz? VS det den skal. Auto er ikke bra nok. Lenke til kommentar
Ramsdal Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hei! Jeg hadde også samme problemer med Win7 Ultimate 64; lange pauser ved oppstart av programmer, opera/explorer stoppet opp etc. Holdt på i 2 uker med å løse problemet, og fant til slutt ut at det var en brannmur fra Comodo som laget krøll. Avinstallerte denne, og aktiverte den innebygde brannmuren, og alt funket som normalt igjen. Bruker også antivirusprogrammet "Microsoft Security Essentials" som er et meget bra og gratis program. Har prøvd flere forskjellige brannmurer/antivirus, Comodo, Online Armor, Avast, AVG og samtlige av disse laget diverse problemer med Win7. Nå har jeg endelig funnet et som funker perfekt sammen med Win7, og det er PC Tools Firewall Plus v7.0 free edition. Et annet problem var at You Tube videoer "frøs" under avspilling. Løsning: Høyreklikk på videoen mens den spiller, velg settings, og fjern haken på "hardware acceleration". Ellers: Pass på at minnebrikkene er satt korrekt opp i Bios, står som regel default i Auto, og kan derfor være feil satt opp i henhold til frekvens, volt og latency, noe som kan føre til at programmer fryser. - Ta vekk alle "fancy" effekter du ikke trenger. - Under Kontrollpanel/ytelsesinformasjon og verktøy/Juster strøminnstillinger sett alternativet til "høy ytelse". Anbefaler TuneUp utilities til å gå gjennom operativsystemet for å rette evt. feil/øke ytelsen. En glimrende verktøypakke som er verdt hver krone. Her er et bra gratisalternativ fra microsoft (kjører online): http://onecare.live.com/site/en-us/default.htm Lenke til kommentar
Ramsdal Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Hei! Lenge siden sist jeg skrev her, men problemet jeg hadde er løst. Det var noe så enkelt som en Marvell driver til SSD disken som laget krøll. Avinstallerte denne, rebootet, og windows la inn en default driver som virker som den skal. Bare for å se om det var problemet, så la jeg inn en oppdatert Marvell driver, og problemet oppsto igjen, så jeg er 100% sikker på at dette var problemet på min maskin ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå