Slorik Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 :thumbdown:Har eit problem med glødelampa på min 124 250D 93mod. Når eg skal gløde bilen slår ikkje glødelampa inn. Får starta men må trykke litt på speden. Bilen hoster. Av og til begynner glødelampa å lyse litt etter eg har starta, men slår seg av igjen tålig fort. Er det tennpluggene som er problemet her eller har dere noen andre tips på hvorfor lampa fjusker sånn som den gjør? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Høres ut som det er glødereleet som ikke slår inn. Det er ikke tennplugger på dieselbiler. Bare glødeplugger som varmer opp lufta. Dieselen antennes av kompresjonen i forbrenningskammeret. Lenke til kommentar
Slorik Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Er d noe som er arvolig? kan jeg kjøre med den for d? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Nei, det går fint å kjøre med men du må ordne det før det blir ordentlig kaldt for da vil du nok få store problemer med å få starta den. Et rele er ikke så dyre saken rundt 200-300 kr tenker jeg. Lenke til kommentar
Slorik Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Trur jeg fant gløde-releet. Haldt handen på releet mens en annen skrudde på tenningen. Jeg kjente at den slo seg inn. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Har du sjekket at glødepluggene virker? Lenke til kommentar
Slorik Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Har du sjekket at glødepluggene virker? Hvor er dei hen da? He lite peiling på bil Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Da er det kanskje like greit å sette den på verksted. Bytting av glødeplugger er en smal sak og burde ikke koste mye i arbeid, delepriser kan du få ved å kontakte delelageret hos merkeverkstedet ditt. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Husker ikke helt hvor de ligger, men se under innsugsmanifolden. Det skal være en på hver sylinder, altså fire. Det går en ledning ned på hver, så det skal ikke være så vanskelig å finne. Du må ta av ledningen og skru de opp, da skal de se ut som dette: Edit: Hvis du finner de og bestemmer deg for å skru de ut, så er et godt tips å varme opp motor godt før du begynner å skru. Minimerer risikoen for at de knekker. De er også sykt varm når du får de opp, så vær forsiktig. Endret 31. august 2010 av rublings Lenke til kommentar
Slorik Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Tok ohm meteret å ohmte glødepluggene. 3 var 0,7 ohm, 1 var det brudd, og den siste var det 3,1 ohm. Hva er gale med den som viste 3,1 ohm? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Har du ikke 4 glødeplugger? Hva mener du med brudd, hvilke verdien fikk du. Den med 3,1 Ohm er defekt. Lenke til kommentar
Slorik Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Har du ikke 4 glødeplugger? Hva mener du med brudd, hvilke verdien fikk du. Den med 3,1 Ohm er defekt. Jeg har 5 sylinder motor. Brudd, så mener jeg at glødepluggen må skiftes. Det viste OL på ohm meteret, asså uendelig motstand (ohm). Hva betyr defekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå