Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med glødelampa på bilen min :(

Slorik

Anbefalte innlegg

:thumbdown: :thumbdown:Har eit problem med glødelampa på min 124 250D 93mod. Når eg skal gløde bilen slår ikkje glødelampa inn. Får starta men må trykke litt på speden. Bilen hoster. Av og til begynner glødelampa å lyse litt etter eg har starta, men slår seg av igjen tålig fort. Er det tennpluggene som er problemet her eller har dere noen andre tips på hvorfor lampa fjusker sånn som den gjør? :thumbdown:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke helt hvor de ligger, men se under innsugsmanifolden. Det skal være en på hver sylinder, altså fire. Det går en ledning ned på hver, så det skal ikke være så vanskelig å finne. Du må ta av ledningen og skru de opp, da skal de se ut som dette:

A0011592701.jpg

Edit: Hvis du finner de og bestemmer deg for å skru de ut, så er et godt tips å varme opp motor godt før du begynner å skru. Minimerer risikoen for at de knekker. De er også sykt varm når du får de opp, så vær forsiktig.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Har du ikke 4 glødeplugger? Hva mener du med brudd, hvilke verdien fikk du. Den med 3,1 Ohm er defekt.

Jeg har 5 sylinder motor. Brudd, så mener jeg at glødepluggen må skiftes. Det viste OL på ohm meteret, asså uendelig motstand (ohm).

Hva betyr defekt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...