whitespace Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Hei! Ved spilling og bruk av annen grafikkintensiv programvare opplever jeg stadig denne feilen: "Display Driver Stopped Responding and Has Recovered". Det aktuelle programmet krasjer og krever en reboot for å kunne kjøres igjen. Jeg har et Nvidia 9800 GTX+ kort nå, men hadde samme problem med mitt gamle kort i 8000-serien. Drivere har blitt oppdatert gjentatte ganger på to forskjellige oppsett og med forskjellige OS (Vista 32/64 og W7 64). Diverse forum på nettet har tusenvis av innlegg med samme problem. Nvidia og/eller Microsoft ignorerer kundene sine og skylder bare på hverandre. Spørsmålet mitt er da om ATi kort/drivere eller nyere nVidia kort sliter med samme problem, er det noen her på forumet som har hatt lignende erfaringer eller har noen anbefalinger av skjermkort mtp stabilitet? Endret 7. september 2010 av whitespace Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Nå kan jeg.. vi bare nevne fra egne erfaringer og ikke fra fakta. Selv er det mest stabile skjermkortene jeg har hatt vært av merket Sapphire. Jeg har hatt tre stykker av dem i Radeon 1000, 2000 og 3000 serien og har ikke har hatt så mye som en liten hikke. Droppet (kall det gjerne merkelig) Radeons 4000 serie og gikk rett på 5000 serien, denne gang et HD 5770 skjermkort fra HIS. (HIS ble denne gang valg grunnet godt tilbud fra Komplett) Førsteinntrykket der var ikke like bra må jeg si.. Driverene på HIS sin hjemmeside var forhistorisk (til å være skjermkortdriver) og merkelig nok ville ikke PCen starte opp om jeg installerte nyeste driverene fra AMD sin hjemmeside. Jeg har også hatt to nVidia GeForce skjermkort, som dessverre har vært av den problematiske sorten for meg. Så jeg etter egen erfaring kan gi deg den varmeste anbefaling om å kjøpe et Sapphire skjermkort. Fakta er at det nesten garantert er en om ikke flere brukere her som har hatt problemer med sitt Sapphire skjermkort. På samme måte som jeg hadde startproblemer med mitt HIS kort, er det sikkert flere som varmt kan anbefale HIS.. osv.. osv.. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Takk for svar. Dette har vært et vanlig problem helt siden Vista kom, så det er utrolig mange som har hatt lignende erfaringer og det har vært en utfordring å finne nyttig informasjon. Jeg snublet tilfeldigvis over en forumtråd som hjalp meg veldig (link). I mitt tilfelle er det nok en feil på selve grafikkortet, sannsynligvis videominnet. Jeg får se hvordan det går med et nytt kort. Etter to nVidia kort med dette problemet blir det nok et fra ATi neste gang. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Nå skal du ikke dømme Nvidia kort nord og ned på grunn av problemer med 8xxx og 9xxx serien da de var ganske så beryktet for at de feilet etter ca. 2 år. Jeg har hatt 3 skjermkort av 8xxx serien, alle tre endte opp "kaputt" etter ca 2 år. Jeg har stort sett vært ATI "fanboy, men etter at jeg nylig kjøpte 2 x Gigabyte GTX 460 OC 1 GB kort, tviler jeg på at jeg kommer til å kjøpe ATI/AMD Radeon kort igjen. Jeg har aldri vært borti skjermkort som gir en så høy prestasjon i forhold til pris som de GTX 460 kortene som jeg har nå. Og når jeg sier ATI "fanboy" så har jeg brukt ATI kort de siste 18 årene bortsett fra de 2 årene jeg hadde de 3 Geforce kortene. Selv om du hadde dårlig erfaring med 8xxx og 9xxx serien er IKKE de nye Nvidia kortene dårlige, det kan jeg nesten garantere deg. Og en annen ting, bruker du Google og leter litt om Radeon HD 5850 kort og muligens HD 5870 kort, så er det nok en god del som har problemer med de kortene også. Jeg vil ikke rakke ned på ATI/AMD skjermkort, jeg har trosss alt brukt dem mesteparten av tiden, men du skal ikke "skue" hunden på hårene. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Nå skal du ikke dømme Nvidia kort nord og ned på grunn av problemer med 8xxx og 9xxx serien da de var ganske så beryktet for at de feilet etter ca. 2 år. Jeg hadde vel egentlig et lite håp om at gresset var grønnere på den andre siden. Spesielt siden det ikke virker som om det er like mange som klager over TDR problemer med ATi kort på nettet, men det kan jo ha noe med at nVidia har hatt en større markedsandel frem til 5000-serien kom. Problemet startet lenge før før det hadde gått 2 år forresten, jeg tror 9800 kortet hadde det fra dag 1, så jeg burde vel ha sendt maskinen inn til service, men nå som absolutt alt av hardware og software er byttet ut sitter jeg igjen med bare én mistenkt. Satser på at et 5850 eller 460 fikser problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå