Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tilskudd for vektøkning

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å gå opp i vekt, da mine 65kg blir litt spedt i idretten jeg driver med.

Spørmålet er vel egentlig hva jeg kan ta av kosttilskudd for å gå opp i vekt på en trygg og effektiv måte. Løfter vekter 2-3 ganger i uka (frivending (80), benk(80), knebøy(100)) - i tillegg til løping. 18 år - med 'normalt' kosthold.

Tips til hva jeg bør ta, hvor mye og hvor jeg kjøper det settes pris på. ;)

Rop ut om mer info trengs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe som heter gainer(weightgainer, vektøkningspulver) som består av protein, karbohydrater og muligens noe fett. Det kan kjøpes hos alle butikker som selger kosttilskudd for trening. Jeg har god erfaring med nettbutikker som myrevolution.no, tn.no og x-life.no

Ellers går det an å ta 1-2 teskjeer med olivenolje etc til hver måltid. På denne måten får du lett i deg 500 kcal++ ekstra om dagen uten at det metter. Drikk flytende kcal til måltider. Helmelk og juice f.eks. Nøtter er også en fin ting. Nøtter inneholder mye kcal pga høy innhold av (sunt) fett.

Ellers er tipset å spise litt ekstra til hvert måltid. Fete matvarer inneholder mer kcal.

Lenke til kommentar

Støtter Knife. Drikk melk, du kan også koke opp egg og spise det etter trening, med et par heftig glass melk innat. Da har du mye proteiner og vitaminer i et enkelt kosthold. Du kan også kjøpe gainer viss du ikke har tilgang til mat rett etter trening (30 min regelen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...