Havregryn Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Har slitt endel med bluescreen i det siste. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å hindre at pcen random får bluescreen og restarter. Har avinstallert msn messenger, da jeg hele tiden fikk det når jeg satt på msn. Men har også fått det andre ganger og derfor slettet mye av programmene jeg ikke trenger. Men hvordan kan jeg unngå å få det mer? Reformatere pcen? Jeg har en Asus, all hjelp må forklares veldig enkelt, da jeg ikke har noe peiling på dette. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Begynn med å notere deg STOP koden for bluescreenene du opplever først og fremst. O mmaskinen auto-rebooter før du kan skrive den ned så kan du slå av denne funksjonen under egenskaper på min datamaskin. Når vi kjenner STOP koden du opplever (og vet om du får samme kode igjen og igjen eller om den varierer fra gang til gang) så vil det være mulig å diagnosere problemet uten å bare gjette villt. Det er som regel mye mer produktivt enn å spekulere blandt blindt blandt tusenvis av mulige årsaker. -Stigma Lenke til kommentar
Havregryn Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 dette er kort oppsummert hva jeg får: run memory check check video adapters disable/remove newly installed hardware/drivers/software Technical: ***STOP: 0x0000007F(0x0000000000000008,0x0000000080050031,0x00000000000006F8,0xFFFFF8000309BEC0) Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Regner med at Asus'en er bærbar. Sjekk temp og få blåst den rein for støv om den er for varm. Du kan lese mer om stop-koden din her: http://www.maximumpc.com/article/features/blue_screen_survival_guide?page=0,2 Lenke til kommentar
Havregryn Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 hvordan sjekker jeg temp da? og blåst den ren for støv? den blir ganske varm, jeg tror faktisk den får bluescreen bare når jeg har den på fanget og ikke på et bord Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Last ned og installer Motherboard Monitor. Den bør kunne vise deg temp fra hovedkortet/CPU: http://majorgeeks.com/Motherboard_Monitor_d311.html Evt. kan du laste ned Ultimate Boot CD og kjøre ulike tester, f.eks minnetest og CPU stress test. Link: http://www.ultimatebootcd.com/ Du må laste ned .iso filen og brenne denne til en cd. Si ifra hvis du ikke får det til! hvordan sjekker jeg temp da? og blåst den ren for støv? den blir ganske varm, jeg tror faktisk den får bluescreen bare når jeg har den på fanget og ikke på et bord Endret 31. august 2010 av vwlt Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 google "realtemp" for et godt temperaturprogram. -Stigma Lenke til kommentar
compus Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 For å få bort støv må du fortrinnsvis åpnr PCen og blåse/suge vekk støv (trykkluft på boks/støvsuger). Lenke til kommentar
Havregryn Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Nå fikk jeg bluescreen to ganger til, og jeg tror ikke det er temp. som er årsaken Pcen er ikke så varm, og jeg får den samme meldingen. Jeg skjønner ikke hva som er feil, jeg har ZoneAlarm og Microsoft Security Essenstials Lenke til kommentar
Havregryn Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 hjelp meg da noen! Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Nå fikk jeg bluescreen to ganger til, og jeg tror ikke det er temp. som er årsaken Pcen er ikke så varm, og jeg får den samme meldingen. Jeg skjønner ikke hva som er feil, jeg har ZoneAlarm og Microsoft Security Essenstials Kan være årsaken til dine problemer. Support.microsoft Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Du har allerede fått noen gode råd om hva du bør gjøre, det beste er om du prøver de før du eventuellt spør om mere hjelp. Finnes desverre ingen magiske triks som ordner opp på et blunk. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Står det noe mer på blåskjermen? irql_not_less_or_equal, driver overrun stack buffer, eller noe sånt, står som regel langt oppe. Last ned memtest 86, brenn det ut på en oppstartsplate, kjør den. du kan også kjøre en checkdisk, run->chkdsk /f, men dette har for meg helst fikset blåskjermer som har kommet i oppstarten. Men jeg tror mest at det er en driver som skaper problemene dine. Andre ting du kan prøve, oppdatere skjermkortdrivere, hovedkortdrivere... Endret 7. september 2010 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Quote fra Zonealarms egen support side. Hello all, This problem is a Microsoft bug. Microsoft said It will be fixed in Win7 SP1. We were not able to get re-distribution rights for the fix from Microsoft but you can download a patch from them to fix this issue before the public release of Win 7 SP1. http://support.microsoft.com/kb/979278 Best regards, Forum Moderator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå